Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Heavy traffic route
Line carrying dense traffic
Line carrying heavy traffic
Main artery line carrying heavy

Vertaling van "Line carrying heavy traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
heavy traffic route | line carrying dense traffic | line carrying heavy traffic

druk bereden hoofdlijn | sterk belaste verkeersader


line carrying dense traffic | line carrying heavy traffic

lijn met druk verkeer


main artery line carrying heavy(or dense)traffic

hoofdijn met druk verkeer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Drug trafficking through Iran from Afghanistan and beyond has a direct impact not only on Iran but also on Europe, and Iran carries a heavy burden in the fight against the traffic.

De drugshandel doorheen Iran vanuit Afghanistan en verder gelegen landen heeft een direct effect niet alleen op Iran maar ook op Europa, en de bestrijding van die handel vormt een zware last voor Iran.


In addition, cross-border Internet traffic in the EU has to carry the cost of the notoriously excessive international leased line tariffs that are still in effect to differing degrees throughout the EU, liberalisation and competition in the provision of telecommunications infrastructure notwithstanding.

Voorts heeft het grensoverschrijdend internetverkeer in de EU te lijden van de kosten van de notoir buitensporige internationale huurlijn-tarieven die thans nog, zij het in verschillende mate, in heel de EU gelden, ondanks de liberalisatie en concurrentie bij de levering van telecommunicatie-infrastructuur.


As an example of this, for all ITS (Road Traffic Management) projects funded under the TEN-T budget line, in addition to the application stage where all projects are judged by classic criteria, ex-post evaluations are carried out to assess conformity with the original objectives.

Zo worden voor alle uit hoofde van de begrotingslijn voor TEN-vervoer gefinancierde ITS-projecten (wegverkeersleiding), naast de voor alle projecten in het aanvraagstadium plaatsvindende evaluaties op grond van traditionele criteria, evaluaties achteraf uitgevoerd ter beoordeling van de conformiteit met de oorspronkelijke doelstellingen.


Only four out of 19 projects for which sufficient information was available carried volumes of traffic which were in line with forecasts (b) The type of road chosen was not best suited to the traffic it carried: motorways, costing much more than express roads (the average total cost per km is around 11 million euro for motorways and 6,2 million euro, i.e. 43 % cheaper, for express roads), were the preferred option of construction, ...[+++]

Slechts bij 4 van de 19 projecten waarvoor voldoende informatie beschikbaar was, kwam de verkeersintensiteit overeen met de voorspellingen; b) het gekozen wegtype was niet het meest geschikt voor het verkeer dat er gebruik van maakte: de voorkeur ging uit naar de aanleg van autosnelwegen (de gemiddelde totale kosten per kilometer zijn ongeveer 11 miljoen euro voor autosnelwegen en 6,2 miljoen euro, dus 43 % minder, voor autowegen), zelfs voor gedeelten waar met autowegen in de verkeersbehoeften had kunnen worden voorzien; c) de gecontroleerde projecten werden tijdens de uitvoering duurder en kampten met ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

In deze lijn is de Commissie van mening dat de juridische mogelijkheid tot ontheffing van voorschrift 13H vanuit politiek oogpunt onaanvaardbaar is en stelt zij voor Verordening (EG) nr. 417/2002 dusdanig te wijzigen dat geen enkel zware oliesoorten vervoerend olietankschip onder de vlag van een lidstaat mag varen, tenzij het een dubbelwandig olietankschip is, zodat het communautair recht in overeenstemming wordt gebracht met de verklaring van het Italiaans voorzitterschap.


C. whereas the Strait of Gibraltar and the Bay of Algeciras are a zone with heavy maritime traffic, through which more than 100 000 ships pass per year and where huge amounts of 'bunkering' (the transfer of oil from one ship to another at sea) are carried out; whereas this maritime zone is ranked as the world's fourth busiest in terms of the volume of bunkering activities with more than 7 billion tons of fuel transferred there every year,

C. overwegende dat de Straat van Gibraltar en de Baai van Algeciras een zone vormen van intensief maritiem verkeer, die gepasseerd wordt door ruim 100.000 schepen per jaar, en dat er op grote schaal "bunkering" plaatsvindt (het overpompen op zee van olie van één schip naar een ander); overwegende dat deze maritieme zone op de vierde plaats ter wereld staat wat betreft de omvang van de bunkeractiviteiten, met een overdracht van ruim 7 miljard ton brandstof elk jaar,


It is expected to identify a limited number of priority projects on the major transport corridors that will carry heavy flows of traffic in the enlarged European Union.

De verwachting is dat daarin een beperkt aantal prioritaire projecten wordt geformuleerd met betrekking tot de voornaamste vervoerscorridors die in de uitgebreide Europese Unie zware verkeersstromen te verwerken krijgen.


– Costs shall be apportioned to heavy goods vehicles (HGVs) on an objective and transparent basis taking account of the proportion of HGV traffic to be carried on the network and the associated costs.

– De kostentoerekening aan zware vrachtwagens geschiedt op een objectieve en transparante basis, waarbij rekening wordt gehouden met het aandeel van het zwarevrachtwagenvervoer dat van het wegennet gebruik maakt en de daaraan verbonden kosten.


1.1. 2 Where the number of heavy goods vehicles over 3,5 t exceeds 15 % of the annual average daily traffic volume, or the lane width is less than 3,5 m, or the maximum gradient in the tunnel is more than 3%, a risk analysis shall be carried out to establish whether a higher equipment class would be more appropriate.

1.1.2. Indien het aantal vrachtwagens zwaarder dan 3,5 t 15% van het jaarlijkse gemiddelde dagelijkse verkeersvolume overschrijdt, of indien de rijstrookbreedte minder is dan 3,5 m, of indien de maximale helling in de tunnel meer dan 3% bedraagt, wordt er een risicoanalyse uitgevoerd teneinde vast te stellen of een hogere uitrustingsklasse meer gepast is.


Everyone knows this will only apply to main lines with a heavy volume of traffic and that competition for public services will concentrate on profitable lines; the rest will have to provide public services under conditions which are sometimes less than favourable.

Iedereen weet dat dit niet het geval zal zijn op de grote, druk bezette lijnen, en dat de openbare diensten concurrentie zullen krijgen op de rendabele lijnen. Voor de rest moet het spoorwegtransport zich echter gaan bezighouden met de openbare dienst, onder voorwaarden die niet altijd zo interessant zullen zijn.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Line carrying heavy traffic' ->

Date index: 2023-10-09
w