Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcohol-powered engine
Chemical engineer
Electric motor inspector
Fuel alcohol
HVAC heating mechanic
HVAC inspector
Heating engineer
Liquid fuel engineer
Liquid fuel rocket
Liquid natural gas engine inspector
Liquid propellant rocket
Liquid rocket
Liquid rocket engine
Liquid rocket motor
Liquid-propellant rocket engine
Liquid-propellant rocket motor
Motor spirit
Natural gas engineer
Outboard motor inspector
Petrol specialist
Solid fuel heating inspector
Vehicle propelled by liquid fuel
Vessel engine inspector

Vertaling van "Liquid fuel engineer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
chemical engineer | petrol specialist | liquid fuel engineer | natural gas engineer

petroleum engineer | ingenieur aardoliewinning | petroleumingenieur


liquid fuel rocket | liquid propellant rocket | liquid rocket

vloeistofraket


liquid rocket engine | liquid rocket motor | liquid-propellant rocket engine | liquid-propellant rocket motor

vloeibare-stuwstofraketmotor


vehicle propelled by liquid fuel

brandstof | voertuig op vloeibare motorbrandstof


motor spirit [ alcohol-powered engine | fuel alcohol(GEMET) ]

alcohol als brandstof [ alcoholmotor ]


electric motor inspector | liquid natural gas engine inspector | outboard motor inspector | vessel engine inspector

mechanicien-hersteller scheepsmotoren | motorreviseur schepen | controleur scheepsmotoren | inspecteur scheepsmotoren


HVAC heating mechanic | HVAC inspector | heating engineer | solid fuel heating inspector

installatiemonteur verwarming | verwarmingstechnicus | verwarmingsmonteur | verwarmingsmonteuse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘dual-fuel engine’ means an engine that is designed to simultaneously operate with a liquid fuel and a gaseous fuel, both fuels being metered separately, the consumed amount of one of the fuels relative to the other one being able to vary depending on the operation.

18) „dual-fuelmotor”: een motor die is ontworpen om tegelijkertijd met vloeibare brandstof en een gasvormige brandstof te werken, waarbij beide brandstoffen apart worden gedoseerd en de verbruikte hoeveelheid van een van de brandstoffen ten opzichte van de andere kan variëren naargelang de bedrijfsomstandigheden.


liquid (oil, engine coolant, fuel, SCR reagent) temperature sensors.

vloeistoftemperatuursensoren (voor olie, motorkoelmiddel, brandstof, SCR-reagens).


(11) ‘dual fuel engine’ means an internal combustion engine which uses compression ignition and operates according to the Diesel cycle when burning liquid fuels and according to the Otto cycle when burning gaseous fuels;

11) "dual-fuelmotor": een verbrandingsmotor die gebruik maakt van compressieontsteking en die werkt volgens de dieselcyclus tijdens het verbranden van vloeibare brandstoffen en volgens de Otto-cyclus tijdens het verbranden van gasvormige brandstoffen;


(11) ‘dual fuel engine’ means an internal combustion engine which uses compression ignition and operates according to the Diesel cycle when burning liquid fuels and according to the Otto cycle when burning gaseous fuels;

11) "dual-fuelmotor": een verbrandingsmotor die gebruik maakt van compressieontsteking en die werkt volgens de dieselcyclus tijdens het verbranden van vloeibare brandstoffen en volgens de Otto-cyclus tijdens het verbranden van gasvormige brandstoffen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Tot 1 januari 2025 in SIS en MIS, 1850 mg/Nm voor dual-fuelmotoren in de vloeibarebrandstofmodus en 380 mg/Nm in de gasmodus; 1 300 mg/Nm³ voor dieselmotoren met ≤ 1 200 omw./min. met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 20 MW of minder; en 1 850 mg/Nm³ voor dieselmotoren met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 20 MW; 750 mg/Nm³ voor dieselmotoren met > 1200 omw./min.


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Tot 1 januari 2025 in SIS en MIS, 1850 mg/Nm voor dual-fuelmotoren in de vloeibarebrandstofmodus en 380 mg/Nm in de gasmodus; 1 300 mg/Nm³ voor dieselmotoren met ≤ 1 200 omw./min. met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 20 MW of minder; en 1 850 mg/Nm³ voor dieselmotoren met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 20 MW; 750 mg/Nm³ voor dieselmotoren met > 1200 omw./min.


cogeneration space heaters equipped with an internal combustion engine using liquid fuels: 420 mg/kWh fuel input in terms of GCV

ruimteverwarmingstoestellen op basis van warmtekrachtkoppeling uitgerust met een interneverbrandingsmotor op vloeibare brandstoffen: 420 mg/kWh brandstofinput in termen van GCV


heat pump space heaters and heat pump combination heaters equipped with an internal combustion engine using liquid fuels: 420 mg/kWh fuel input in terms of GCV

ruimteverwarmingstoestellen met warmtepomp en combinatieverwarmingstoestellen met warmtepomp uitgerust met een interneverbrandingsmotor op vloeibare brandstoffen: 420 mg/kWh brandstofinput in termen van GCV


It includes any petroleum-derived liquid fuel in use on board inland waterway vessels or recreational craft, as defined in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery and Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approxi ...[+++]

Deze omvat uit aardolie verkregen vloeibare brandstof die gebruik wordt aan boord van binnenschepen en pleziervaartuigen, zoals omschreven in Richtlijn 97/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake maatregelen tegen de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes door inwendige verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines en Richtlijn 94/25/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 juni 1994 inzake de onderlinge aanpassing van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de Lid- ...[+++]


It includes any petroleum-derived liquid fuel in use on board inland waterway vessels or recreational craft, as defined in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery and Directive 94/25/EC of the European Parliament and of the Council of 16 June 1994 on the approxi ...[+++]

Deze omvat uit aardolie verkregen vloeibare brandstof die gebruikt wordt aan boord van binnenschepen of pleziervaartuigen, zoals omschreven in Richtlijn 97/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 december 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake maatregelen tegen de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes door inwendige verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines en Richtlijn 94/25/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 juni 1994 inzake de onderlinge aanpassing van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de lid ...[+++]


w