Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BPM
Business process management
Claims director
Claims management costs
Data processing manager
Insurance claims coordinator
Insurance claims manager
Insurance claims service manager
Manage claims process
Manage claims processes
Management by processes
Management process
Managing a claims process
Oversee claims process
Process health insurance claims
Process management
Process medical insurance claim
Process medical insurance claims
Professional management of claims
Submit claim to patient's health insurance

Vertaling van "Manage claims process " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
managing a claims process | oversee claims process | manage claims process | manage claims processes

claimprocedures beheren


process medical insurance claim | submit claim to patient's health insurance | process health insurance claims | process medical insurance claims

medische verzekeringsclaims verwerken


claims director | insurance claims service manager | insurance claims coordinator | insurance claims manager

claimsmanager | directeur verzekeringsclaims | claimbehandelaar | directeur claims




professional management of claims

beroepshalve verrichten van schadebeheer


Agreement between the Member States of the European Union concerning claims introduced by each Member State against any other Member State for damage to any property owned, used or operated by it or injury or death suffered by any military or civilian staff of its services, in the context of an EU crisis management operation

Akkoord tussen de lidstaten van de Europese Unie betreffende de vorderingen van een lidstaat tegen een andere lidstaat ter zake van schade aan goederen die zijn eigendom zijn of door hem worden gebruikt of geëxploiteerd, dan wel van letsel of overlijden van een militair of een lid van het burgerpersoneel van zijn strijdkrachten in het kader van een EU-crisisbeheersingsoperatie




management by processes (nom neutre) | process management (nom neutre)

procesbeheer (nom neutre) | procesmanagement (nom neutre)


BPM (nom neutre) | business process management (nom neutre)

BPM (nom) | business process management (nom)


management process (nom neutre)

managementproces (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, procedures were put in place in the Directorate General for Regional Policy in 2006 for the closure of Cohesion Fund projects to ensure that adequate information is obtained from the Managing Authority and the winding-up body in the closure process so as to provide assurance on the legality and regularity of the final expenditure claim, failing which financial corrections would be applied.

Bovendien zijn in het directoraat-generaal Regionaal beleid in 2006 procedures voor de afsluiting van projecten in het kader van het Cohesiefonds vastgesteld om ervoor te zorgen dat in het afsluitingsproces de nodige informatie van de beheersautoriteit en het afsluitende orgaan wordt verkregen zodat de nodige garanties worden verstrekt wat de wettelijkheid en regelmatigheid van de definitieve kostendeclaratie betreft. Is dit niet het geval, dan worden financiële correcties toegepast.


The assurance level depends on the degree of confidence that electronic identification means provides in claimed or asserted identity of a person taking into account processes (for example, identity proofing and verification, and authentication), management activities (for example, the entity issuing electronic identification means and the procedure to issue such means) and technical controls implemented.

Het betrouwbaarheidsniveau hangt af van de mate van vertrouwen die elektronische identificatiemiddelen bieden voor de opgegeven of beweerde identiteit van een persoon, rekening houdend met processen (bijvoorbeeld het bewijzen van de identiteit,verificatie, en authenticatie), beheersactiviteiten (bijvoorbeeld de entiteit die elektronische identificatiemiddelen uitgeeft en de procedure voor uitgifte van dergelijke middelen) en geïmplementeerde technische beheersmaatregelen.


(42) Derogating from the prohibition on processing sensitive categories of data should also be allowed if done by a law, and subject to suitable safeguards, so as to protect personal data and other fundamental rights, where grounds of public interest so justify and in particular for health purposes, including public health and social protection and the management of health-care services, especially in order to ensure the quality and cost-effectiveness of the procedures used for settling claims ...[+++]

(42) Er dient ook van het verbod op de verwerking van categorieën gevoelige gegevens te kunnen worden afgeweken, indien de wet hierin voorziet en er passende waarborgen worden geboden ter bescherming van persoonsgegevens en andere grondrechten, op grond van een zwaarwegend algemeen belang en in het bijzonder voor gezondheidsdoeleinden, zoals volksgezondheid en sociale bescherming en het beheer van gezondheidsdiensten, met name om de kwaliteit en kostenefficiëntie te waarborgen van de procedures voor de afwikkeling van aanvragen voor uitkeringen en diensten in het kader van de ...[+++]


(42) Derogating from the prohibition on processing sensitive categories of data should also be allowed if done by a law, and subject to suitable safeguards, so as to protect personal data and other fundamental rights, where grounds of public interest so justify and in particular for health purposes, including public health and social protection and the management of health-care services, especially in order to ensure the quality and cost-effectiveness of the procedures used for settling claims ...[+++]

(42) Er dient ook van het verbod op de verwerking van categorieën gevoelige gegevens te kunnen worden afgeweken, indien de wet hierin voorziet en er passende waarborgen worden geboden ter bescherming van persoonsgegevens en andere grondrechten, op grond van een zwaarwegend algemeen belang en in het bijzonder voor gezondheidsdoeleinden, zoals volksgezondheid en sociale bescherming en het beheer van gezondheidsdiensten, met name om de kwaliteit en kostenefficiëntie te waarborgen van de procedures voor de afwikkeling van aanvragen voor uitkeringen en diensten in het kader van de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Recalls that the Joint Undertaking adopted an ex post audit strategy in 2010 that is a key tool in assessing the legality and regularity of the underlying transactions and that its implementation started in 2011; notes that the audit of project cost claims has been delegated to the National Funding Authorities (NFAs) of the Member States however the administrative agreements signed with the NFAs do not include the practical arrangements for those audits; further notes from the Joint Undertaking that the various financing schemes and national rules in place in the different Member States imply that ex-post audit is only feasible on c ...[+++]

3. herinnert eraan dat de gemeenschappelijke onderneming in 2010 een strategie voor controles achteraf heeft vastgesteld die een essentieel hulpmiddel vormt voor de beoordeling van de wettigheid en regelmatigheid van de onderliggende verrichtingen, en die sinds 2011 wordt toegepast; wijst erop dat de controle op declaraties van projectkosten is gedelegeerd aan de nationale financierende autoriteiten van de lidstaten, doch dat de met de nationale financierende autoriteiten gesloten administratieve overeenkomsten geen praktische regelingen omvatten voor deze controles; verneemt voorts van de gemeenschappelijke onderneming dat de diverse financieringsregelingen en nationale voorschriften die van toepassing zijn in de verschillende lidstaten ...[+++]


8. Recalls that the Member States have primary responsibility for day-to-day management and control of Union expenditure under shared management and that national bodies initiate and process files for Union financial support and validate the reimbursement claims presented to the Commission;

8. herinnert eraan dat de lidstaten primair de verantwoordelijkheid hebben voor het dagelijks beheer en de dagelijkse controle van de uitgaven van de Unie onder gedeeld beheer en dat de nationale organen dossiers voor financiële steun van de Unie samenstellen en verwerken en de aanvragen voor teruggave die bij de Commissie worden ingediend te valideren;


8. Recalls that the Member States have primary responsibility for day-to-day management and control of Union expenditure under shared management and that national bodies initiate and process files for Union financial support and validate the reimbursement claims presented to the Commission;

8. herinnert eraan dat de lidstaten primair de verantwoordelijkheid hebben voor het dagelijks beheer en de dagelijkse controle van de uitgaven van de Unie onder gedeeld beheer en dat de nationale organen dossiers voor financiële steun van de Unie samenstellen en verwerken en de aanvragen voor teruggave die bij de Commissie worden ingediend te valideren;


The Thessaloniki Council set the challenge of how to ensure more orderly and managed entry in the context of moving towards a more accessible, equitable and managed asylum system. The possibilities of processing asylum claims external to the EU has long been a concern of Member States as a means both of more quickly delivering international protection to those who most require it and as a method of ensuring more orderly and managed entry in the EU.

De Raad van Thessaloniki heeft zich ten doel gesteld in het kader van de ontwikkeling naar een toegankelijker, rechtvaardiger en beter beheerd asielstelsel te zorgen voor een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU. De lidstaten onderzoeken reeds lang de mogelijkheden om asielverzoeken buiten de EU te behandelen als een middel zowel om sneller internationale bescherming te kunnen bieden aan diegenen die er het meeste behoefte aan hebben als om een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU te garanderen.


(a) the staff of the managing and paying authority, of intermediate bodies and of the implementing body who process payment claims.

a) het personeel van de beheers- en betalingsautoriteit, de bemiddelende instanties en de uitvoerende instantie, dat de betalingsaanvragen verwerkt.


(i) the staff of the managing and paying authority and intermediate bodies who process payment claims.

i) het personeel van de beheers- en betalingsautoriteiten en de bemiddelende instanties, dat de betalingsaanvragen verwerkt,


w