Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automotive technology teacher
Educate on medical laboratory technology principles
Medical laboratory technician instructor
Medical laboratory technology educator
Medical laboratory technology instructor
Medical laboratory technology vocational teacher
Teach medical laboratory technology principles
Teacher in transportation technology
Teaches medical laboratory technology principles
Teaching medical laboratory technology principles
Transport technology vocational teacher
Transportation technician instructor

Vertaling van "Medical laboratory technology vocational teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
medical laboratory technician instructor | medical laboratory technology instructor | medical laboratory technology educator | medical laboratory technology vocational teacher

leerkracht medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | vakdocent biomedische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | onderwijsgevende medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | vakdocent medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs


educate on medical laboratory technology principles | teaching medical laboratory technology principles | teach medical laboratory technology principles | teaches medical laboratory technology principles

principes van medische laboratoriumtechnologie aanleren


automotive technology teacher | transportation technician instructor | teacher in transportation technology | transport technology vocational teacher

docente vervoerstechnologie beroepsonderwijs | leerkracht vervoerstechnologie beroepsonderwijs | docent vervoerstechnologie beroepsonderwijs | vakdocent vervoerstechnologie beroepsonderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This strand involves supporting European poles of excellence in fields such as environment and climate research, information communication technologies, medical and food research, or research on new materials and industrial processes, by creating and supporting the cooperation of European high-level laboratories in European "networks of excellence" and joint research towards precise and well targeted objectives in "integrated projects".

Hierbij gaat het om de ondersteuning van Europese expertisecentra op gebieden als milieu- en klimaatonderzoek, informatie- en communicatietechnologieën, medisch en levensmiddelenonderzoek of onderzoek naar nieuwe materialen en industriële processen, door de totstandbrenging en bevordering van samenwerking tussen vooraanstaande Europese laboratoria in Europese "expertisenetwerken" en van gezamenlijk onderzoek naar precieze en nauwkeurig omschreven onderwerpen in het kader van "geïntegreerde projecten".


25. Stresses the importance of the private sector as a potential source of innovative financing for education, in order to bridge the potential gap between the educational services and vocational training provided and prospective job market demands; calls for new alliances and new ways of partnering with the private sector in education processes, which can constitute viable sources of innovation and technological flexibility and can take numerous forms, from the provision of building facilities and electronic devices to e-learning progr ...[+++]

25. benadrukt het belang van de particuliere sector als potentiële bron van innovatieve financiering voor onderwijs, zodat de mogelijke kloof tussen onderwijs en opleiding enerzijds en de toekomstige vraag van de arbeidsmarkt anderzijds gedicht wordt; verzoekt om nieuwe allianties en nieuwe vormen van partnerschap met de particuliere sector in onderwijsprocessen, die waardevolle bronnen van innovatie en technologische flexibiliteit kunnen vormen en talrijke vormen kunnen aannemen (gebouwen, elektronische apparatuur, e‑learningprogram ...[+++]


20. Underlines the importance of developing digital skills as part of lifelong learning, of integrating new media and new technologies in the curricula, and of developing digital and media literacy from the earliest stage at school and going through the whole education cycle; stresses the need to develop innovative ways of learning, and to extend the availability of online and distance learning through open educational resources (OER) that facilitate equal access to education and training for everyone; calls on the Commission and the Member States to support access to information and communication ...[+++]

20. onderstreept dat het van belang is in het kader van een leven lang leren digitale vaardigheden te ontwikkelen, nieuwe media en nieuwe technologie in de curricula op te nemen en bij leerlingen van jongs af aan en gedurende de hele onderwijscyclus de digitale en mediageletterdheid te ontwikkelen; benadrukt dat er innovatieve leermethoden moeten worden ontwikkeld en dat de beschikbaarheid van onderwijs online of op afstand moet worden uitgebreid met behulp van open leermiddelen (OER) waarmee iedereen dezelfde toegang tot onderwijs en opleiding heeft; verzoekt de Commissie en de lidstaten steun te geven om te bereiken dat alle instelli ...[+++]


89. Calls on the Commission to support the Euromesco inter-university network, to help ensure that partnerships between universities, research centres, laboratories and medical schools are established on an institutional basis and to promote the mobility of research workers, teachers and postgraduate students from these institutions and the strengthening of joint research programmes;

89. verzoekt de Commissie steun te verlenen voor het interuniversitaire netwerk Euromesco; institutionalisering van partnerschappen tussen universiteiten, onderzoekscentra, laboratoria en onderzoeksscholen te bevorderen; de mobiliteit van onderzoekers, docenten en promovendi aan deze instellingen te stimuleren en gemeenschappelijke onderzoeksprogramma's te versterken;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identification and programming of the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and higher education, non-university vocational training; the promotion of entrepreneurship in all levels of education and the use of the information society an ...[+++]

De investeringen in menselijk kapitaal uitbreiden en verbeteren door efficiënte strategieën voor levenslang leren op te stellen in overleg met de sociale partners, overeenkomstig de Europese afspraken, zoals passende stimulansen en mechanismen om de kosten te verdelen tussen de overheidssector , de ondernemingen en de individuele personen, de maatregelen concipiëren en programmeren die nodig zijn om het aantal leerlingen dat de school vroegtijdig verlaat aanzienlijk te verminderen; grotere toegang tot basis-, middelbaar en hoger beroepsonderwijs en tot niet-universitaire beroepsopleiding, bevordering van het ondernemerschap op alle onderwijsniveaus en aanwending van de informatiemaatschappij en de nieuwe ...[+++]


Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identify and programme the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and higher education, non-university vocational training, the promotion of entrepreneurship in all levels of education and the use of the information society an ...[+++]

De investeringen in menselijk kapitaal uitbreiden en verbeteren door efficiënte strategieën voor levenslang leren op te stellen in overleg met de sociale partners, overeenkomstig de Europese afspraken, zoals passende stimulansen en mechanismen om de kosten te verdelen tussen de overheidssector, de ondernemingen en de individuele personen, de maatregelen concipiëren en programmeren die nodig zijn om het aantal leerlingen dat de school vroegtijdig verlaat aanzienlijk te verminderen; grotere toegang tot basis-, middelbaar en hoger beroepsonderwijs en tot niet-universitaire beroepsopleiding, bevordering van het ondernemerschap op alle onderwijsniveaus en aanwending van de informatiemaatschappij en de nieuwe ...[+++]


Most of them are centred around learning about information and communication technologies, vocational training programmes devised locally among various partners to cover identified needs, sharing hi-tech equipment, teacher training programmes - with or without distance-learning facilities - advice and guidance services sometimes located in local authority premises.

Het merendeel daarvan ontwikkelt zich in de context van het leren van informatie- en computertechnologie, beroepsopleidingsprogramma's die op lokaal niveau worden opgezet door verschillende partners om te kunnen voorzien in bepaalde behoeften, het gezamenlijk gebruik van geavanceerde technologische apparatuur, scholingsprogramma's voor docenten - met of zonder mogelijkheden tot afstandsonderwijs - en diensten voor advies en begeleiding die soms worden aangeboden in gemeentelijke gebouwen.


Most of them are centred around learning about information and communication technologies, vocational training programmes devised locally among various partners to cover identified needs, sharing hi-tech equipment, teacher training programmes - with or without distance-learning facilities - advice and guidance services sometimes located in local authority premises.

Het merendeel daarvan ontwikkelt zich in de context van het leren van informatie- en computertechnologie, beroepsopleidingsprogramma's die op lokaal niveau worden opgezet door verschillende partners om te kunnen voorzien in bepaalde behoeften, het gezamenlijk gebruik van geavanceerde technologische apparatuur, scholingsprogramma's voor docenten - met of zonder mogelijkheden tot afstandsonderwijs - en diensten voor advies en begeleiding die soms worden aangeboden in gemeentelijke gebouwen.


168. Several professions in the list of the United Kingdom courses accredited as National Vocational Qualifications or Scottish Vocational Qualifications were deleted, because they are now covered by Directive 89/48/EEC (medical laboratory scientific officer) or are no longer regulated (probation officer, prosthetist).

168. Enkele opleidingen van de lijst met opleidingen die in het Verenigd Koninkrijk als "National Vocational Qualifications" of als "Scottish Vocational Qualifications" zijn goedgekeurd, zijn geschrapt, aangezien zij nu onder Richtlijn 89/48/EG vallen (medisch wetenschappelijk laborant) of niet meer gereglementeerd zijn (reclasseringsambtenaar, prothesemaker).


training for:- medical X-ray technician (assistant(e) technique médical(e) en radiologie),- medical laboratory technician (assistant(e) technique médical(e) de laboratoire).- psychiatric nurse (infirmier/ière psychiatrique),- medical technician - surgery (assistant(e) technique médical(e) en chirurgie),- paediatric nurse (infirmier/ière puériculteur/trice),- nurse - anaesthetics (infirmier/ière anesthésiste),- qualified masseur/mas ...[+++]

de opleidingen voor:- radiologisch laborant ( "assistant(e) technique médical(e) en radiologie")- medisch laborant ( "assistant(e) technique médical(e) de laboratoire")- psychiatrisch verpleegkundige ( "infirmier(ière) psychiatrique")- chirurgieassistent ( "assistant(e) technique médical(e) en chirurgie")- kinderverpleegkundige ( "infirmier(ière) puériculteur(trice)")- anesthesieverpleegkundige ( "infirmier(ière) anesthésiste")- gediplomeerd masseur ( "masseur(euse) diplôm ...[+++]


w