Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit educational policy changes
Educational development
Higher Education
Higher Education Development Commission
Home apnea monitor education
Keep abreast with textile manufacturing techniques
Keep updated on art scene developments
Monitor art developments
Monitor art scene developments
Monitor developments of textile manufacturing
Monitor educational developments
Monitor new developments in textile processing
Monitor textile manufacturing developments
Monitoring art scene developments
Monitoring fetal development
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes

Vertaling van "Monitor educational developments " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

educatieve ontwikkelingen monitoren | onderwijsontwikkelingen monitoren | toezicht houden op educatieve ontwikkelingen | toezicht houden op onderwijsontwikkelingen


keep updated on art scene developments | monitoring art scene developments | monitor art developments | monitor art scene developments

ontwikkelingen in de kunstwereld opvolgen | ontwikkelingen in het kunstmilieu opvolgen


keep abreast with textile manufacturing techniques | monitor new developments in textile processing | monitor developments of textile manufacturing | monitor textile manufacturing developments

ontwikkelingen in de textielproductie opvolgen | ontwikkelingen in de textielproductie observeren | ontwikkelingen in de textielproductie volgen


Monitoring fetal development

monitoring van foetale ontwikkeling


Home apnea monitor education

voorlichten over thuisgebruik van apneumonitor


Higher Education (Development) Act

Wet ontwikkeling Hoger Onderwijs




Higher Education Development Commission

Commissie ontwikkeling hoger onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Action Plan will enable exchange of experience in the key areas of policy on the use of information and communication technology for education and training to be strengthened, e.g.: financing of infrastructure, equipment and network access; training strategies; support for the development of quality content and services; evaluation methods; monitoring of developments and forward studies.

Dit actieplan maakt de intensivering en structurering mogelijk van de uitwisseling van ervaringen op sleutelgebieden van de strategieën inzake het gebruik van de IC-technologieën voor onderwijs en opleiding. Hierbij valt te denken aan: financiering van infrastructuur, apparatuur en toegang tot netwerken; opleidingsstrategieën; steun voor de ontwikkeling van inhouden en kwaliteitsdiensten; evaluatiemethoden; follow-up van ontwikkelingen en prospectieve onderzoeken.


As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely the integration of ICT in teaching and training institutions, and support Europe-wide quantitative surveys. · Launch an impact assessment on the economic and social impact of an EU initiative to stimulate open access to educational materials produced ...[+++]

Specifiek voor het hoger onderwijs zal de Commissie blijven samenwerken met de Groep op hoog niveau voor de modernisering van het hoger onderwijs om aanbevelingen te formuleren over nieuwe vormen van leren; · meetinstrumenten en indicatoren ontwikkelen om nauwlettender toe te zien op de integratie van ICT in onderwijs‑ en opleidingsinstellingen, en kwantitatieve onderzoeken over heel Europa ondersteunen; · een effectbeoordeling starten over de economische en sociale gevolgen van een EU-initiatief ter bevordering van vrije toegang tot met overheidsmiddelen gefinancierd leermateriaal; · met rechthebbenden, onderwijsinstellingen en andere onderwijsactoren nagaan hoe de huidige werkwijzen en behoeften inzake het delen van leermateriaal (met ...[+++]


5. Considers that all Member States should make a major effort to reduce dropout rates, thereby meeting the EU2020 headline targets aiming at a figure below 10 %, by launching high-quality early childhood education, development and care programmes which are appropriate to the age group, cover the entire period of early childhood from birth to the age of 6, and to which equal access is guaranteed for all children; further recalls that, by providing a wide range of extracurricular activities and engaging parents in the educational process, all these ...[+++]

5. is van mening dat alle lidstaten zich flink moeten inspannen om de uitvalpercentages terug te dringen en zo de kerndoelen van de Europa 2020-strategie, waarin wordt gestreefd naar een percentage onder de 10 %, te verwezenlijken door kwalitatief hoogwaardige programma's voor voor- en vroegschoolse educatie, ontwikkeling en opvang op te zetten die aansluiten bij de leeftijdsgroep, de hele periode van de vroege kinderjaren – van de geboorte tot zesjarige leeftijd – bestrijken en voor alle kinderen gelijkelijk toegankelijk zijn; herinnert er voorts aan dat naast het aanbieden van een breed scala aan buitenschoolse activiteiten en het bet ...[+++]


11. Considers that the Commission should present to Parliament in a year’s time, and on the basis of accurate indicators, a survey, assessment and evaluation of national reform programmes, as well as the results of monitoring the developments at different education levels across Member States, specifying the means established to tackle unemployment, such as apprenticeship, work-study programmes, professional mentoring, etc, and including employment projections by sector and skill level, and should also submit regular progress reports; urges the Commissio ...[+++]

11. dringt er bij de Commissie op aan het Parlement uiterlijk een jaar na nu op basis van precieze indicatoren een overzicht, beoordeling en evaluatie van de nationale hervormingsprogramma's te verstrekken, alsmede de resultaten van het volgen van de ontwikkelingen op de verschillende onderwijsniveaus in alle lidstaten, met daarin een omschrijving van de wijze waarop de werkloosheid is aangepakt, bijvoorbeeld door middel van praktijkopleidingsplaatsen, programma's voor werken en leren, begeleiding naar werk, enz., inclusief werkgelegenheidsprognoses per sector en opleidingsniveau, en tevens regelmatige voortgangsverslagen over te leggen; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The efficiency and effectiveness of the education on offer in fulfilling these needs must be regularly assessed, monitored and developed based on the facts.

Daarbij dient de doeltreffendheid en de efficiëntie van het geboden onderwijs en de geboden opleidingen regelmatig te worden beoordeeld en verfijnd op basis van harde feiten.


41. Recalls in this context the Council Conclusions of May 2007 on the indicators developed for the follow-up of the Beijing Platform for Action in the areas of education and training of women, in particular higher education and research; regrets, however, that these indicators are not entirely taken into account in the monitoring of the implementation of the Education and Training 2010 work programme; encourages in this respect ...[+++]

41. brengt in dit verband de conclusies van de Raad van mei 2007 in herinnering betreffende de indicatoren die zijn ontwikkeld voor de follow-up van het Actieprogramma van Peking op het gebied van onderwijs en opleiding van vrouwen, en in het bijzonder van hoger onderwijs en onderzoek; betreurt echter dat deze indicatoren niet geheel zijn verwerkt in de controle van de uitvoering van het werkprogramma Onderwijs en opleiding 2010; moedigt in dit opzicht aan om deze indicatoren te gebruiken als instrument om de vooruitgang te controleren in de richting van gendergelijkheid in onderwijs en opleiding;


In these Conclusions the Council invited the Commission to present to the Council strategies and proposals for the development of new indicators in nine particular areas of education and training and also stressed that the development of new indicators should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned, or inevitably lead to an increased number of indicator ...[+++]

De Commissie kreeg hierin het verzoek om de Raad strategieën en voorstellen voor te leggen voor nieuw uit te werken indicatoren op negen specifieke terreinen die met onderwijs en beroepsopleiding te maken hebben. Tevens werd benadrukt dat de ontwikkeling van nieuwe indicatoren de verantwoordelijkheid van de lidstaten voor de organisatie van hun onderwijsstelsels volledig moet respecteren, en geen onnodige administratieve of financiële lasten voor de betrokken organisaties en instellingen met zich mee mag brengen, en ook niet onontkoombaar mag leiden tot een hoger aantal indicatoren voor het meten van de vooruitgang.


The world of work must also be more involved in education and training: businesses must be involved in the research and development aspect, and employers need to have active partnerships in order to develop the skills required by the economy. In order to guarantee quality, equity and efficiency throughout the education and training system, it is necessary to encourage evaluation and monitoring procedures, studies and the supply of ...[+++]

Bovendien is er behoefte aan voldoende middelen, in de vorm van overheidsfinanciering of particuliere bijdragen, voor onderwijs en opleiding en voor volwasseneneducatie, voortgezet beroepsonderwijs en voortgezette beroepsopleiding. Ook moet het bedrijfsleven meer bij onderwijs en opleiding betrokken worden: bedrijven moeten nauwer betrokken worden bij onderwijs en opleiding op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, werkgevers in de vorm van actieve partnerschappen die tegemoetkomen aan de competentiebehoeften van de economie.


The world of work must also be more involved in education and training: businesses must be involved in the research and development aspect, and employers need to have active partnerships in order to develop the skills required by the economy. In order to guarantee quality, equity and efficiency throughout the education and training system, it is necessary to encourage evaluation and monitoring procedures, studies and the supply of ...[+++]

Bovendien is er behoefte aan voldoende middelen, in de vorm van overheidsfinanciering of particuliere bijdragen, voor onderwijs en opleiding en voor volwasseneneducatie, voortgezet beroepsonderwijs en voortgezette beroepsopleiding. Ook moet het bedrijfsleven meer bij onderwijs en opleiding betrokken worden: bedrijven moeten nauwer betrokken worden bij onderwijs en opleiding op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, werkgevers in de vorm van actieve partnerschappen die tegemoetkomen aan de competentiebehoeften van de economie.


To raise the level of European higher education it is particularly important to monitor the development of international higher education.

Om het niveau van het hoger onderwijs in Europa te verbeteren is het van prominent belang om de ontwikkeling van het internationaal hoger onderwijs te volgen.


w