Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident involving off-road land motor vehicle
Hit by off-road land motor vehicle
MVA
Motor vehicle accident off public road
Motor-vehicle accident
NOS
NOS Road
RTA

Vertaling van "Motor vehicle accident off public road " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Motor vehicle accident off public road

ongeval met motorvoertuig buiten openbare weg


Motor-vehicle accident [MVA] NOS Road (traffic) accident [RTA] NOS

ongeval met motorvoertuig NNO | wegongeval (verkeersongeval) NNO


All-terrain motor-vehicle accident NOS Off-road motor-vehicle accident NOS

ongeval met 'off-the-road' motorvoertuig NNO | ongeval met speciaal terreinvoertuig NNO


Occupant of special all-terrain or other motor vehicle designed primarily for off-road use, injured in transport accident

inzittende van speciaal terreinvoertuig of ander motorvoertuig primair ontworpen voor gebruik 'off-the-road', gewond bij vervoersongeval


Accident involving off-road land motor vehicle

ongeval met off-road motor voertuig


Hit by off-road land motor vehicle

geraakt door off-road landmotorvoertuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since the adoption of Directive 2006/126/EC, scientific knowledge on medical conditions which affect fitness to drive has progressed, particularly as regards the estimation of both the associated risks for road safety and the effectiveness of treatment in averting the said risks. Numerous studies and researches have recently become available which confirm that the obstructive sleep apnoea syndrome is one of the highest risk factors for motor vehicle accidents.

Sinds de vaststelling van Richtlijn 2006/126/EG is de wetenschappelijke kennis over medische factoren die gevolgen hebben voor de geschiktheid om een motorvoertuig te besturen, geëvolueerd, met name wat betreft de inschatting van de risico's voor de verkeersveiligheid en de doeltreffendheid van de behandeling bij het afwenden van de genoemde risico's. Tal van recente studies en onderzoeken bevestigen dat het obstructieve slaapapneusyndroom een van de grootste risicofactoren is voor ongevallen met motorrijtuigen.


Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / Off road vehicles

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Voertuigen voor het niet voor de weg bestemde verkeer


Since the adoption of Directive 2006/126/EC, scientific knowledge on medical conditions which affect fitness to drive has progressed, particularly as regards the estimation of both the associated risks for road safety and the effectiveness of treatment in averting the said risks. Numerous studies and researches have recently become available which confirm that the obstructive sleep apnoea syndrome is one of the highest risk factors for motor vehicle accidents.

Sinds de vaststelling van Richtlijn 2006/126/EG is de wetenschappelijke kennis over medische factoren die gevolgen hebben voor de geschiktheid om een motorvoertuig te besturen, geëvolueerd, met name wat betreft de inschatting van de risico's voor de verkeersveiligheid en de doeltreffendheid van de behandeling bij het afwenden van de genoemde risico's. Tal van recente studies en onderzoeken bevestigen dat het obstructieve slaapapneusyndroom een van de grootste risicofactoren is voor ongevallen met motorrijtuigen.


Article 3(1) of Council Directive 72/166/EEC of 24 April 1972 on the approximation of the laws of Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, and to the enforcement of the obligation to insure against such liability, as amended by Directive 2005/14/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005, read in the light of Article 1(4) of Second Council Directive 84/5/EEC of 30 December 1983 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, ...[+++]

Artikel 3, lid 1, van richtlijn 72/166/EEG van de Raad van 24 april 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen aanleiding kan geven en de controle op de verzekering tegen deze aansprakelijkheid, zoals gewijzigd bij richtlijn 2005/14/EG van het Europees Parlement en de Raad van 11 mei 2005, gelezen in het licht van artikel 1, lid 4, van de Tweede richtlijn (84/5/EEG) van de Raad van 30 december 1983 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering te ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for t ...[+++]

In het bijzonder moet aan de Commissie de bevoegdheid worden verleend om de specifieke procedures, tests en voorschriften voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen, onderdelen en technische eenheden vast te stellen; om nauwkeuriger te bepalen welke eigenschappen een afzonderlijke band moet bezitten om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd; om speci ...[+++]


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for t ...[+++]

In het bijzonder moet aan de Commissie de bevoegdheid worden verleend om de specifieke procedures, tests en voorschriften voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen, onderdelen en technische eenheden vast te stellen; om nauwkeuriger te bepalen welke eigenschappen een afzonderlijke band moet bezitten om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd; om speci ...[+++]


Except when required for the purposes of investigating an accident caused by a motor vehicle belonging to the said Council or being used on its account, or in the event of an infringement of road traffic regulations or of an accident caused by such a vehicle, the property and assets of the Council of ACP Ministers shall not be the subject of any administrative or legal measures of constraints without the author ...[+++]

Tenzij zulks noodzakelijk is voor onderzoek in verband met ongevallen veroorzaakt door een motorvoertuig dat aan deze Raad toebehoort of voor zijn rekening aan het verkeer deelneemt, en behoudens in geval van door een dergelijk motorvoertuig veroorzaakte overtredingen van de verkeerswetgeving of ongevallen, kunnen de eigendommen en bezittingen van de Raad van ACS-Ministers zonder toestemming van de bij de Overeenkomst ingestelde Raad van Ministers niet worden getroffen door enige dwangmaatregel van bestuursrechtelijke of gerechtelijke ...[+++]


This Directive applies to safety glazing and materials for glazing intended to be fitted in the form of a windscreen or other glazing or separating panels on motor vehicles and their trailers, and to the fitting thereof, with the exception of glass for lighting and light-signalling devices and for the dashboard, and special glazing offering protection against attacks, surfaces made entirely of plastic material intended for use in the construction of category 0 vehicles, motor caravans, opening roofs, the rear windows o ...[+++]

Deze richtlijn heeft betrekking op veiligheidsruiten en materialen voor ruiten die bestemd zijn om als voorruit of andere ruit of als tussenschot in motorvoertuigen en aanhangwagens daarvan te worden gemonteerd, alsmede op de montage van die ruiten, met uitzondering van glas voor verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen, dashboarden, speciale ruiten die bescherming tegen overvallen bieden, geheel uit kunststof bestaande oppervlakken die worden gebruikt bij de constructie van voertuigen van categorie 0, van campers, schuifdaken, achte ...[+++]


The First Council Directive 72/166/CEE on motor vehicle insurance established the basic principles for ensuring the free movement of motor vehicles, viz. the abolition of frontier checks on insurance and compulsory insurance against civil liability for motor vehicles in the EU. Four other directives on motor vehicle insurance were subsequently adopted to supplement this system by providing enhanced protection for persons involved in road-traffic accidents.

In de eerste richtlijn inzake de motorrijtuigenverzekering (Richtlijn 72/166/EEG) zijn basisbeginselen opgenomen die bedoeld zijn om het vrije verkeer van voertuigen te waarborgen: de afschaffing van grenscontroles op de verzekering en de verplichte wettelijke-aansprakelijkheidsverzekering voor alle voertuigen binnen de EU. Vervolgens is deze richtlijn aangevuld met vier andere richtlijnen inzake de motorrijtuigenverzekering met als doel slachtoffers van verkeersongevallen beter te kunnen beschermen.


The First Council Directive 72/166/CEE on motor vehicle insurance established the basic principles for ensuring the free movement of motor vehicles, viz. the abolition of frontier checks on insurance and compulsory insurance against civil liability for motor vehicles in the EU. Four other directives on motor vehicle insurance were subsequently adopted to supplement this system by providing enhanced protection for persons involved in road-traffic accidents.

In de eerste richtlijn inzake de motorrijtuigenverzekering (Richtlijn 72/166/EEG) zijn basisbeginselen opgenomen die bedoeld zijn om het vrije verkeer van voertuigen te waarborgen: de afschaffing van grenscontroles op de verzekering en de verplichte wettelijke-aansprakelijkheidsverzekering voor alle voertuigen binnen de EU. Vervolgens is deze richtlijn aangevuld met vier andere richtlijnen inzake de motorrijtuigenverzekering met als doel slachtoffers van verkeersongevallen beter te kunnen beschermen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Motor vehicle accident off public road' ->

Date index: 2021-09-20
w