Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise a customer about a motor vehicle
Advise customers on motor vehicles
Advising customers on motor vehicles
Assist motor skill activities
Automobile industry
Automobile manufacture
Automobile tax
Built-in motor drive
Cranking engine
Cranking motor
Dyspraxia
Electric motors
Electrically driven motors
Electricity-powered motors
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Fully motorized drive
Independent drive
Independent motor drive
Individual drive
Instruct customers on motor vehicles
Motor car tax
Motor industry
Motor vehicle duty
Motor vehicle industry
Motor vehicle tax
Pony motor
Self-contained motor drive
Starter motor
Starting engine
Starting motor
Support motor skill activities
Tax on motor car
Typology of electric motor
Vehicle technology

Vertaling van "Motor " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
built-in motor drive | fully motorized drive | independent drive | independent motor drive | individual drive | self-contained motor drive

individuele bediening


motor vehicle industry [ automobile manufacture | motor industry | Vehicle technology(STW) | automobile industry(UNBIS) ]

automobielindustrie [ autoconstructie ]


moped motorcycle with sidecar motorized bicycle motor scooter

bromfiets | brommobiel | bromscooter | gemotoriseerd invalidenvoertuig | snorfiets | snorscooter


Definition: A disorder in which the main feature is a serious impairment in the development of motor coordination that is not solely explicable in terms of general intellectual retardation or of any specific congenital or acquired neurological disorder. Nevertheless, in most cases a careful clinical examination shows marked neurodevelopmental immaturities such as choreiform movements of unsupported limbs or mirror movements and other associated motor features, as well as signs of impaired fine and gross motor coordination. | Clumsy child syndrome Developmental:coordination disorder | dyspraxia

Omschrijving: Een stoornis waarin het belangrijkste kenmerk een ernstige stoornis is van de ontwikkeling van de motorische coördinatie die niet alleen verklaard kan worden in termen van algemene intellectuele achterstand of van een specifieke aangeboren of -verworven neurologische stoornis. Niettemin laat een zorgvuldig klinisch onderzoek in de meeste gevallen een uitgesproken onrijpheid van het zenuwstelsel zien in de zin van choreatiforme bewegingen van niet-ondersteunde ledematen of spiegelbewegingen en andere daarmee gepaard gaande motorische kenmerken, evenals tekenen van gestoorde coördinatie van de fijne en grove motoriek. | Neven ...[+++]


electrically driven motors | electricity-powered motors | electric motors | typology of electric motor

elektrische motoren


facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

activiteiten aanmoedigen om motorische vaardigheden te ontwikkelen


automobile tax | motor car tax | motor vehicle duty | motor vehicle tax | tax on motor car

motorrijtuigenbelasting


cranking engine | cranking motor | pony motor | starter motor | starting engine | starting motor

aanzetmotor | startmotor


advise a customer about a motor vehicle | instruct customers on motor vehicles | advise customers on motor vehicles | advising customers on motor vehicles

klanten raad geven over motorvoertuigen | klanten advies geven over motorvoertuigen | klanten adviseren over motorvoertuigen


Definition: Syndromes in which the predominant manifestation is some form of tic. A tic is an involuntary, rapid, recurrent, nonrhythmic motor movement (usually involving circumscribed muscle groups) or vocal production that is of sudden onset and that serves no apparent purpose. Tics tend to be experienced as irresistible but usually they can be suppressed for varying periods of time, are exacerbated by stress, and disappear during sleep. Common simple motor tics include only eye-blinking, neck-jerking, shoulder- shrugging, and facial grimacing. Common simple vocal tics include throat-clearing, barking, sniffing, and hissing. Common com ...[+++]

Omschrijving: Syndromen waarin het overheersende symptoom een of andere tic is. Een tic is een onwillekeurige, snelle, herhaalde, niet-ritmische motorische-beweging (doorgaans door welomschreven spiergroepen) of vocale uiting die plotseling begint en geen duidelijk doel dient. Tics worden meestal ervaren als onbedwingbaar, maar kunnen doorgaans voor een variërend tijdsinterval onderdrukt worden, ze verergeren onder stress en verdwijnen tijdens de slaap. Gewone tics van enkelvoudige motorische-aard, zijn knipperen met de ogen, schokken met de hals, ophalen van de schouders en grimasseren. Gewone tics van enkelvoudige vocale-aard, zijn kee ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / All motor vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Technical harmonisation for motor vehicles / Technical harmonisation in the internal market Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy Transport / Transport, energy and the environment / Biofuels and emissions reduction

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Alle voertuigen Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Technische harmonisatie van motorvoertuigen / Technische harmonisatie in het kader van de interne markt Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Raakvlak van de auto-industrie met verschillende beleidsvormen / Raakvlak met het milieubeleid Vervoer / Vervoer, energie en milieu / Biobrandstoffen en vermindering van emissies


Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / All motor vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Technical harmonisation for motor vehicles / Technical harmonisation in the internal market Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy Transport / Transport, energy and the environment / Biofuels and emissions reduction

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Alle voertuigen Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Technische harmonisatie van motorvoertuigen / Technische harmonisatie in het kader van de interne markt Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Raakvlak van de auto-industrie met verschillende beleidsvormen / Raakvlak met het milieubeleid Vervoer / Vervoer, energie en milieu / Biobrandstoffen en vermindering van emissies


It should take account of Regulation (EC) No 661/2009 of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning type-approval requirements for the general safety of motor vehicles, their trailers and systems, components and separate technical units intended therefor, which introduced new stricter noise requirements for motor vehicle tyres and which underlined the need for a coherent and comprehensive approach to address the problem of road noise, including taking into account the significant contribution of road surfaces to road noise.

Zij moet rekening houden met Verordening (EG) nr. 661/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende typegoedkeuringsvoorschriften voor de algemene veiligheid van motorvoertuigen, aanhangwagens daarvan en daarvoor bestemde systemen, onderdelen en technische eenheden, waarbij nieuwe en strengere geluidsvoorschriften voor banden van motorvoertuigen zijn ingevoerd en waarin werd benadrukt dat het probleem van de geluidsbelasting op wegen op coherente en globale wijze moet worden aangepakt, onder meer door rekening te houden met de belangrijke rol van het wegdek in de geluidsbelasting op wegen.


Summary code: Environment and climate change / Air pollution / Land motor vehicles / Road vehicles Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Technical harmonisation for motor vehicles / Technical harmonisation in the internal market Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with environmental policy

Code samenvatting: Milieu en klimaatverandering / Atmosferische verontreinigingen / Motorvoertuigen / Voertuigen voor het verkeer over de weg Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Technische harmonisatie van motorvoertuigen / Technische harmonisatie in het kader van de interne markt Interne markt / De interne markt voor goederen / Motorvoertuigen / Raakvlak van de auto-industrie met verschillende beleidsvormen / Raakvlak met het milieubeleid


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Council Directive 72/166/EEC of 24 April 1972 on the approximation of the laws of Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, and to the enforcement of the obligation to insure against such liability , Second Council Directive 84/5/EEC of 30 December 1983 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles , Third Council Directive 90/232/EEC of 14 May 1990 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles ...[+++]

Richtlijn 72/166/EEG van de Raad van 24 april 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen aanleiding kan geven en de controle op de verzekering tegen deze aansprakelijkheid , tweede Richtlijn 84/5/EEG van de Raad van 30 december 1983 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen ...[+++]


On examining the proposal for a directive of the European Parliament and of the Council to codify Council Directive 72/166/EEC of 24 April 1972 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, and the enforcement of the obligation to insure against such liability, second Council Directive 84/5/EEC of 30 December 1983 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, third C ...[+++]

Tijdens de behandeling van het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad tot codificatie van Richtlijn 72/166/EEG van de Raad van 24 april 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen aanleiding kan geven en de controle op de verzekering tegen deze aansprakelijkheid, de tweede Richtlijn 84/5/EEG van de Raad van 30 december 1983 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het ve ...[+++]


The aim of the Commission proposal is to introduce harmonised technical requirements for motor vehicles with the aim of guaranteeing the proper functioning of the internal market and, at the same time, helping to reduce pollutant emissions into the atmosphere. The proposal consolidates and simplifies the existing legal provisions governing type approval for motor vehicles, with the result that nine existing provisions in this area can now be repealed.

De Commissie streeft met haar voorstel de vaststelling van geharmoniseerde technische voorschriften voor voertuigen na met het oog op de goede werking van de interne markt en om een bijdrage te leveren tot een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer. Met het voorstel worden de bestaande wettelijke voorschriften over typegoedkeuring van motorvoertuigen samengevat en vereenvoudigd.


Very significant advances in this direction have already been achieved by Council Directive 72/166/EEC of 24 April 1972 on the approximation of the laws of Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, and to the enforcement of the obligation to insure against such liability , by second Council Directive 84/5/EEC of 30 December 1983 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles , by third Council Directive 90/232/EEC of 14 May 1990 on the approximation of the laws of the Member States relati ...[+++]

Een zeer aanzienlijke vooruitgang in deze richting is reeds gemaakt door Richtlijn 72/166/EEG van de Raad van 24 april 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen aanleiding kan geven en de controle op de verzekering tegen deze aansprakelijkheid , de Tweede Richtlijn 84/5/EEG van de Raad van 30 december 1983 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van ...[+++]


(2) Very significant advances in this direction have already been achieved by Council Directive 72/166/EEC of 24 April 1972 on the approximation of the laws of Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles, and to the enforcement of the obligation to insure against such liability , by Second Council Directive 84/5/EEC of 30 December 1983 on the approximation of the laws of the Member States relating to insurance against civil liability in respect of the use of motor vehicles , by Third Council Directive 90/232/EEC of 14 May 1990 on the approximation of the laws of the Member States re ...[+++]

(2) Een zeer aanzienlijke vooruitgang in deze richting is reeds gemaakt door Richtlijn 72/166/EEG van de Raad van 24 april 1972 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van motorrijtuigen aanleiding kan geven en de controle op de verzekering tegen deze aansprakelijkheid , de Tweede Richtlijn 84/5/EEG van de Raad van 30 december 1983 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten betreffende de verzekering tegen de wettelijke aansprakelijkheid waartoe de deelneming aan het verkeer van ...[+++]


Specifically, the following changes should be particularly welcomed: dealers can set their own prices, suppliers can now only set maximum prices or recommended prices, which cannot be used as minimum or fixed prices; dealers are free to operate their own repairs or nominate an approved repairer for their customers; cross-supplies between dealers and/or repairers are permissible; multi-branding for sales and repairs; access to technical information, diagnostic and other equipment of independent operators (repairers, breakdown services, motoring organisations etc); liberalisation of the trade in authentic spares; entitlement for comp ...[+++]

Met name de volgende wijzigingen kunnen worden toegejuicht: dealers kunnen zelf de prijzen vaststellen, distributeurs mogen voortaan alleen maximumprijzen vaststellen of prijsadviezen geven, die echter niet als minimum- of vaste prijzen mogen worden gehanteerd; dealers mogen zelf reparaties verrichten of hun klanten verwijzen naar een erkend hersteller; horizontale leveringen tussen dealers en/of herstellers zijn toegestaan, verkoop en reparatie van verschillende merken, toegankelijkheid van technische informatie, diagnose- en andere apparatuur voor onafhankelijke marktdeelnemers (onafhankelijke garagebedrijven, pechdiensten, automobielclubs enz.), liberalisering van de handel in originele onderdelen, leveranciers van onderdelen mogen hun ...[+++]


w