Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Boatmasters'certificate for inland navigation
Community certificate for inland navigation
Community certificate for inland waterway vessels
Community inland-navigation certificate
Inland Navigation Disaster Law
Inland Waterways Disaster Act
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
Navigate European inland waterways
Navigate inland waterways in Europe
Undertake voyages on inland waterways in Europe
Use European inland waterways

Vertaling van "Navigate inland waterways in Europe " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
navigate inland waterways in Europe | undertake voyages on inland waterways in Europe | navigate European inland waterways | use European inland waterways

op de Europese binnenwateren navigeren


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

binnenvaart


Community certificate for inland navigation | Community certificate for inland waterway vessels | Community inland-navigation certificate

communautair certificaat voor binnenschepen | communautair certificaat voor de binnenvaart


Inland Navigation Disaster Law | Inland Waterways Disaster Act

Binnenvaartrampenwet


boatmasters'certificate for inland navigation | boatmasters'certificate for the carriage by inland waterway

vaarbewijs voor binnenvaartuigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe's navigable inland waterways add up to 37 000 kilometres.

In totaal telt Europa 37 000 kilometer bevaarbare binnenwaterwegen.


Its 27 Member States currently have five million km of paved roads, more than 215,000 km of rail lines and 41,000 km of navigable inland waterways.

De 27 lidstaten tellen op dit moment vijf miljoen km verharde wegen, meer dan 215 000 km spoorlijnen en 41 000 km bevaarbare waterwegen.


The EU's 27 Member States dispose of five million km of paved roads, out of which 61,600 km are motorways, 215,400 km of rail lines, out of which 107,400 km electrified, and 41,000 km of navigable inland waterways.

De 27 EU-lidstaten beschikken over een netwerk van vijf miljoen km verharde wegen (waarvan 61 600 km snelwegen), 215 400 km spoorlijnen (waarvan 107 400 km geëlektrificeerd) en 41 000 km bevaarbare waterwegen.


5. Where application of the transitional provisions set out in chapter 24a of Annex II would result in a reduction in existing national safety standards, a Member State may disapply those transitional provisions in respect of inland waterway passenger vessels operating on its inland waterways that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State.

5. Indien de toepassing van de in hoofdstuk 24a van bijlage II bepaalde overgangsbepalingen zou leiden tot een verlaging van de bestaande nationale veiligheidsnormen, kan een lidstaat die overgangsbepalingen buiten toepassing stellen voor passagiersvaartuigen voor de binnenvaart op zijn binnenwateren die niet in verbinding staan met de bevaarbare binnenwateren van een andere lidstaat.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) when operating on Zone 1 and 2 waterways, or, in respect of passenger vessels, when operating on Zone 3 waterways that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State, if the Member State concerned has adopted additional technical requirements for those waterways, in accordance with Article 5(1), (2) and (3).

b) op de waterwegen van de zones 1 en 2, of, in het geval van passagiersvaartuigen, op de waterwegen van zone 3 die niet in verbinding staan met de bevaarbare waterwegen van een andere lidstaat, indien de betrokken lidstaat op grond van artikel 5, leden 1, 2 en 3, voor die waterwegen aanvullende technische voorschriften heeft uitgevaardigd.


2. In respect of passenger vessels operating on Zone 3 waterways within its territory that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State, each Member State may maintain technical requirements additional to those in Annex II. Member States may adopt such new additional technical requirements following the procedure referred to in paragraph 3.

2. Voor passagiersvaartuigen die op zijn grondgebied waterwegen van zone 3 bevaren die niet in verbinding staan met de bevaarbare binnenwateren van een andere lidstaat, kan iedere lidstaat technische voorschriften in aanvulling op die van bijlage II handhaven. De lidstaten kunnen dergelijke nieuwe aanvullende technische voorschriften vaststellen volgens de in lid 3 bedoelde procedure.


Today the Commission proposed a multi-annual Action Programme in order to foster transport by inland waterways in Europe.

De Commissie heeft vandaag een meerjarig actieprogramma voorgesteld dat tot doel heeft de binnenvaart in Europa aan te moedigen.


On national navigable inland waterways not linked to the navigable network of another Member State these requirements and technical specifications need not be mandatory.

Deze richtsnoeren en technische specificaties hoeven niet verplicht te zijn op de nationale bevaarbare binnenwateren van een lidstaat die niet verbonden zijn met het bevaarbare waterwegennet van een andere lidstaat.


The opinion sets out the case for taking a range of incentive measures so that in the future enlarged Union there is a network of navigable inland waterways that meets market demand, while respecting the principles of sustainable development.

Het Comité pleit in dit advies voor een reeks maatregelen om ervoor te zorgen dat de EU na de uitbreiding beschikt over een waterwegennet dat aan de eisen van de markt en aan de criteria voor duurzame ontwikkeling voldoet.


However, where export occurs by sea or navigable inland waterway, if the exporter can supply signed proof from the person responsible for the means of transport that constraints peculiar to this type of transport or alternatively overloading on the part of other exporters have prevented the loading of all his goods, the refund shall be paid for the net mass actually loaded.

Wanneer de uitvoer plaatsvindt via vervoer over zee of over de binnenwateren en de exporteur een door de voor het vervoermiddel verantwoordelijke instantie geviseerd bewijs kan overleggen waaruit blijkt dat het onvolledig laden van zijn goederen te wijten is aan omstandigheden die te maken hebben met de aard van de vervoerwijze of aan het feit dat een of meerdere andere exporteurs te veel hebben geladen, wordt de restitutie evenwel betaald voor de daadwerkelijk geladen nettomassa.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Navigate inland waterways in Europe' ->

Date index: 2023-05-27
w