Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Close timing
Define the maintenance schedules of airport equipment
Determine maintenance schedules for airport equipment
Develop maintenance schedules for airport equipment
Non-scheduled maintenance time
Organise maintenance of airport electrical systems
Routine maintenance
Schedule maintenance of airport electrical systems
Schedule regular machine cleaning
Schedule regular machine maintenance
Schedule regular machine servicing
Schedule regular maintenance of machinery
Scheduled maintenance
Strict running schedule
Tight timing
Undertake airport equipment maintenance scheduling

Vertaling van "Non-scheduled maintenance time " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-scheduled maintenance time

niet-geplande onderhoudstijd


arrange maintenance schedules for airport electrical systems | organise maintenance of airport electrical systems | schedule maintenance for electrical systems used in airports | schedule maintenance of airport electrical systems

onderhoud van elektrische systemen op luchthavens plannen


routine maintenance | scheduled maintenance

gepland onderhoud | periodiek onderhoud | regelmatig onderhoud | routineonderhoud


close timing | strict running schedule | tight timing

gespannen dienstregeling


define the maintenance schedules of airport equipment | undertake airport equipment maintenance scheduling | determine maintenance schedules for airport equipment | develop maintenance schedules for airport equipment

onderhoudsschema’s voor luchthavenapparatuur bepalen | onderhoudsschema’s voor luchthavenmateriaal bepalen


schedule regular machine cleaning | schedule regular machine servicing | schedule regular machine maintenance | schedule regular maintenance of machinery

regulier onderhoud van machines programmeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The air carrier shall inform the passenger, within 30 minutes after the scheduled departure time, whether it will transport the passenger on its own services within the time limit. The passenger shall have the right to refuse the re-routing via another mode of transport, and, in such case, shall maintain his rights to care as specified in Article 9 while waiting for the re-routing.

De luchtvaartmaatschappij deelt de passagier binnen 30 minuten na de geplande vertrektijd mee of een tijdige herroutering met haar eigen diensten mogelijk is. De passagier heeft het recht de herroutering met een andere vervoerswijze te weigeren, en behoudt in dat geval zijn/haar recht op de in artikel 9 bedoelde verzorging tijdens het wachten op de herroutering .


The air carrier shall inform the passenger, within 30 minutes after the scheduled departure time, whether it will transport the passenger on its own services within the time limit. The passenger shall have the right to refuse the re-routing via another mode of transport, and, in such case, shall maintain his rights to care as specified in Article 9 while waiting for the re-routing.

De luchtvaartmaatschappij deelt de passagier binnen 30 minuten na de geplande vertrektijd mee of een tijdige herroutering met haar eigen diensten mogelijk is. De passagier heeft het recht de herroutering met een andere vervoerswijze te weigeren, en behoudt in dat geval zijn/haar recht op de in artikel 9 bedoelde verzorging tijdens het wachten op de herroutering.


(a) the flight took off before the scheduled departure time, the passenger having arrived on time at the airport in accordance with Article 3(2); or

(a) de vlucht vóór het geplande tijdstip is vertrokken, terwijl de passagier op tijd op de luchthaven was overeenkomstig artikel 3, lid 2; of


The opposite approach would constitute an unjustified difference in treatment, inasmuch as it would effectively treat passengers of flights arriving at their final destination three hours or more after the scheduled arrival time differently depending on whether their flights were delayed beyond the scheduled departure time by more than the limits set out in the regulation, even though their inconvenience linked to an irreversible loss of time is identical.

Een oplossing in tegengestelde zin zou een ongerechtvaardigd verschil in behandeling opleveren, aangezien dit erop neer zou komen dat passagiers van vluchten die bij aankomst op hun eindbestemming een vertraging hebben opgelopen van drie uur of meer ten opzichte van de geplande aankomsttijd, anders worden behandeld al naargelang de vertraging van hun vlucht ten opzichte van de geplande vertrektijd al dan niet de in de verordening vastgestelde drempels heeft overschreden, hoewel zij hetzelfde, uit onomkeerbaar tijdsverlies voortvloeiend, ongemak ondervinden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In its judgment in Sturgeon and Others , the Court of Justice held moreover that passengers whose flights are delayed may also be compensated, even though the regulation expressly grants a right to compensation only when flights are cancelled, provided that they reach their final destination three hours or more after the scheduled arrival time. Such fixed compensation, of between €250 and €600 depending on the distance of the flight, is determined on the basis of the last destination at which the passenger’s arrival will be delayed after the ...[+++]

Het Hof van Justitie heeft in zijn arrest Sturgeon bovendien geoordeeld dat aan passagiers van vertraagde vluchten ook compensatie verschuldigd kan zijn – ondanks dat het recht daarop door de verordening uitdrukkelijk enkel is toegekend wanneer de vluchten zijn geannuleerd – wanneer zij hun eindbestemming bereiken drie uur of meer na de geplande aankomst. Een dergelijke forfaitaire compensatie – waarvan het bedrag, afhankelijk van de afstand van de vlucht, ligt tussen de 250 en de 600 EUR – wordt bepaald door de laatste bestemming waar de passagier arriveert na het geplande tijdstip.


The carrier must inform passengers of the situation as soon as possible and in any event no later than 30 minutes after the scheduled departure time.

De luchtvaartmaatschappij moet deze informatie zo snel mogelijk verstrekken, en uiterlijk 30 minuten na de geplande vertrektijd.


Where passengers reach their final destination three hours or more after the scheduled arrival time, they may claim fixed compensation from the airline, unless the delay is caused by extraordinary circumstances

Wanneer passagiers drie uur na de geplande aankomsttijd of later hun eindbestemming bereiken, kunnen zij aan de luchtvaartmaatschappij forfaitaire compensatie vragen, tenzij de vertraging het gevolg is van buitengewone omstandigheden


The flight was scheduled to depart from Vienna on 28 June 2005 at 6.45 a.m. and to arrive at Brindisi on the same day at 10.35 a.m. After checking in, the three passengers were informed, five minutes before the scheduled departure time, that their flight had been cancelled.

Het vertrek vanuit Wenen was gepland op 28 juni 2005 om 6 h 45, en de aankomst te Brindisi om 10 h 35 dezelfde dag. Nadat zij hadden ingecheckt werd de drie passagiers vijf minuten voor het geplande tijdstip van vertrek meegedeeld dat hun vlucht was geannuleerd.


This would typically include emission test results, service accumulation test schedule, maintenance procedures together with information to support engineering judgements of technological equivalency, if applicable.

Daarbij gaat het normaal gesproken om emissietestresultaten, het testschema voor het accumuleren van bedrijfsuren, onderhoudsprocedures en informatie ter onderbouwing van technische inzichten omtrent technologische gelijkwaardigheid, indien van toepassing.


The arrival time should be the actual time that the flight lands at the airport of destination, not its scheduled arrival time.

De aankomsttijd moet het feitelijke tijdstip zijn waarop het vliegtuig landt op het vliegveld van bestemming, niet de geplande aankomsttijd.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Non-scheduled maintenance time' ->

Date index: 2022-10-19
w