Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collector leakage current
Collector-emitter leakage current
Ebers-Moll collector leakage current
Emitter open
Leakage current
Off-state collector leakage current

Vertaling van "Off-state collector leakage current " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Ebers-Moll collector leakage current | off-state collector leakage current

Ebers Moll lekstroom van de collector


collector leakage current | collector-emitter leakage current | leakage current

collector emitterlekstroom


collector leakage current | emitter open | leakage current

collector basislekstroom
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A maximum turn-on current rate of rise (di/dt) greater than 30 000 A/ms and off-state voltage greater than 1 100 V; or

maximale inschakel-stroomsteilheid (di/dt) van meer dan 30 000 A/ms en een sperspanning van meer dan 1 100 V; of


A maximum turn-on current rate of rise (di/dt) greater than 30 000 A/μs and off-state voltage greater than 1 100 V; or

een maximale inschakel-stroomsteilheid (di/dt) van meer dan 30 000 A/μs en een sperspanning van meer dan 1 100 V; of


Nevertheless, there are signals from the Member States that the current operation of cross-border organisations could be thrown off balance by this fresh reform, bearing in mind that these structures have carried out a large number of joint measures to inform and place cross-border workers.

Tegelijkertijd zijn er signalen van de lidstaten die erop wijzen dat de nieuwe hervorming de grensoverschrijdende arbeidsbemiddeling zal verstoren, terwijl de betrokken instanties juist het actiefst zijn op het vlak van grensoverschrijdende arbeidsvoorlichting en -bemiddeling.


82. Notes, in the context of a strategic framework for the Energy Union, the agreement reached at the October 2014 European Council meeting on the 2030 climate and energy policy, and in particular the absence of binding renewable targets per Member State, as the current targets have proved to be inflexible and costly and have throttled investment in other low carbon energy technologies such as carbon capture and storage (CCS); insists, however, that, in the context of this framework, it is imperative that provisions to protect industrial sectors at risk of carbon leakage be mainta ...[+++]

82. neemt, binnen het strategische kader voor de energie-unie, kennis van het bereikte akkoord tijdens de Europese Raad van oktober over het klimaat- en energiebeleid voor 2030, en in het bijzonder van het ontbreken van bindende doelstellingen voor hernieuwbare energie per lidstaat, aangezien de huidige doelstellingen inflexibel en duur zijn gebleken en bovendien investeringen in andere koolstofarme technologieën, zoals koolstofafvang en -opslag, in de kiem hebben gesmoord; hamert er echter op dat het in dit bestek een absolute vereiste is dat bepalingen ter bescherming van industrietakken waar een risico bestaat op koolstoflekkage, worden gehandhaafd; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition, the proposed text for the revised State aid guidelines in the field of energy and the environment (currently in public consultation) foresees that Member States may wish to grant partial compensation for additional costs for financing renewable energy support so as to facilitate the overall funding of support to energy from renewable sources and avoid carbon leakage.

De voorgestelde tekst inzake de herziene richtsnoeren voor staatssteun op het gebied van energie en milieu (momenteel in de fase van openbare raadpleging) bevat bepalingen die het voor lidstaten mogelijk maken eventueel een gedeeltelijke compensatie te geven voor extra kosten voor de financiering van steun voor hernieuwbare energie ter vergemakkelijking van de algemene financiering van steun voor energie uit hernieuwbare bronnen en ter voorkoming van koolstoflekkage.


The current consensus is that regulation or mandatory governance procedures remain off-limits but this places a greater responsibility on Member States to voluntarily engage in every possible way with the spirit and substance of the EIF and its implementing programmes.

Op dit ogenblik bestaat er consensus over dat verplichte regelgeving of bestuurlijke procedures taboe moeten blijven, maar dat betekent een grotere verantwoordelijkheid voor de lidstaten om op vrijwillige basis en op elke mogelijke wijze samen te werken in de geest van en betreffende de kern van het EIF en de bijbehorende uitvoeringsprogramma’s.


34. Notes, in the context of a strategic framework for the Energy Union, the recent agreement at the October European Council on the 2030 climate and energy policy, and particularly welcomes the absence of binding renewable targets per Member State, as the current targets have proved to be inflexible, costly and have throttled investment in other low carbon energy technologies such as Carbon Capture and Storage (CCS); insists, however, that in the context of this framework it is imperative that provisions to protect industrial sectors at risk of carbon leakage be mainta ...[+++]

34. neemt, binnen het strategische kader voor de energie-unie, kennis van het onlangs bereikte akkoord tijdens de Europese Raad van oktober over het klimaat- en energiebeleid voor 2030, en is in het bijzonder ingenomen met het ontbreken van bindende doelstellingen voor hernieuwbare energie per lidstaat, aangezien de huidige doelstellingen inflexibel en duur gebleken zijn en bovendien investeringen in andere koolstofarme technologieën, zoals koolstofafvang en -opslag, in de kiem hebben gesmoord; hamert er echter op dat het in dit bestek een absolute vereiste is dat bepalingen ter bescherming van industrietakken waar een risico bestaat op koolstoflekkage, worden gehand ...[+++]


D. whereas, as stated in the EEA’s 2015 report on the state of the environment, loss rates owing to leakages from pipes in Europe currently amount to between 10 % and 40 %;

D. overwegende dat – zoals vermeld in het rapport van het EEA over de toestand van het milieu 2015 – de verliespercentages als gevolg van lekkages uit pijpleidingen in Europa momenteel tussen 10 % en 40 % bedragen;


11. Agrees with the Commission that ‘Member States with large current account surpluses should identify and tackle the sources of persistently weak domestic demand’; however, is disappointed that it envisions as drivers of domestic demand mainly the further liberalisation of the service sector and the improving conditions for investment since targeted social expenditures pay off in terms of multiplier on the global activity and jobs creation; in this respect, draws the attention on the role ...[+++]

11. is het met de Commissie eens dat 'Lidstaten met grote overschotten op de lopende rekening moeten nagaan welke factoren aan de aanhoudend zwakke binnenlandse vraag ten grondslag liggen en deze aanpakken'; is echter teleurgesteld dat zij verdere liberalisering van de dienstensector en verbetering van het investeringsklimaat beschouwt als aanjagers van de binnenlandse vraag, aangezien gerichte sociale uitgaven rendabel zijn vanwege het multiplier-effect voor de globale activiteit en de werkgelegenheid; vestigt in dit verband de aandacht op de rol van de sociale zekerheid als een automatische stabilisator en op de diensten van algemeen ...[+++]


The current varying lengths of the withdrawal periods both between the Member States and for distance and off-premises contracts cause legal uncertainty and compliance costs.

De huidige uiteenlopende herroepingstermijnen, zowel tussen de lidstaten als tussen overeenkomsten op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, veroorzaken rechtsonzekerheid en nalevingskosten.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Off-state collector leakage current' ->

Date index: 2022-03-17
w