Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Extra-ordinary income
Extraordinary income
General law
Guaranteed minimum income
Income tax
Incomes policy
Incoming electrical supplies processing
Incoming electrical supplies receiving
Incoming electronics supplies processing
Incoming electronics supplies receiving
Minimum subsistence income
Non-operating income
Ordinary income
Ordinary law
Ordinary legislation
Ordinary seaman
Process incoming electrical supplies
Process incoming electronics supplies
Processing incoming electronics supplies
Receiving incoming electrical supplies
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Subsistence level income
Tax on income

Vertaling van "Ordinary income " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
extraordinary income | extra-ordinary income | non-operating income

bijzondere baten








sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

inkomstenbelasting ondertekenen


subsistence level income [ guaranteed minimum income | minimum subsistence income ]

minimumbestaansinkomen [ gegarandeerd minimuminkomen | gegarandeerd sociaal minimuminkomen | minimum bestaansinkomen | minimuminkomen | sociaal minimuminkomen ]


incoming electrical supplies processing | receiving incoming electrical supplies | incoming electrical supplies receiving | process incoming electrical supplies

binnenkomende elektrische onderdelen verwerken


incoming electronics supplies receiving | processing incoming electronics supplies | incoming electronics supplies processing | process incoming electronics supplies

binnenkomende elektronische onderdelen verwerken


general law | ordinary law | ordinary legislation

algemeen recht | burgerlijk recht | civiel recht | gemeen recht | gewone wetgeving


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The percentage was fixed at a level such that at least 75% of the wholesale diamond traders would have paid a higher amount of taxes under the new Diamond Regime than they did over the period 2012-2014 under the ordinary rules of taxation of income.

Het percentage werd op een zodanig niveau vastgesteld dat ten minste 75% van de diamantgroothandelaars volgens het nieuwe diamantstelsel een hoger bedrag aan belastingen zou hebben betaald dan zij in de periode 2012-2014 volgens de gewone regels van de inkomstenbelasting hebben betaald.


phasing in a guaranteed minimum income scheme and providing universal health care, ensuring that the effort required from everyone is proportionate to their income, targeting savings in areas which do not directly affect the wallets of ordinary citizens, such as reduced defence expenditure, or by addressing inefficiencies in many areas of public spending, challenging vested interests, such as phasing out favourable tax treatments for ship-owners or farmers, or a myriad of exemptions, e.g. for some islands on VAT rates, or of unjustifi ...[+++]

infaseren van een regeling voor een gegarandeerd minimuminkomen en aanbieden van universele gezondheidszorg; verzekeren dat iedereen naar financiële draagkracht bijdraagt aan de inspanningen; bezuinigingen richten op sectoren waar gewone burgers dit niet direct in hun portemonnee voelen (zoals verlaging van de uitgaven voor defensie) of door op talrijke terreinen van overheidsuitgaven inefficiënties aan te pakken; aanpakken van gevestigde belangen (zoals het uitfaseren van fiscale gunstregelingen voor reders of landbouwers) of de talloze uitzonderingen (in bijvoorbeeld btw-tarieven voor bepaalde eilanden) of ongerechtvaardigde subsidi ...[+++]


European Parliament legislative resolution of 11 September 2013 on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council amending Council Regulation (EC) No 1217/2009 setting up a network for the collection of accountancy data on the incomes and business operation of agricultural holdings in the European Community (COM(2011)0855 – C7-0468/2011 – 2011/0416(COD)) (Ordinary legislative procedure: first reading)

Wetgevingsresolutie van het Europees Parlement van 11 september 2013 over het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1217/2009 van de Raad tot oprichting van een boekhoudkundig informatienet betreffende de inkomens en de bedrijfseconomische positie van de landbouwbedrijven in de Europese Gemeenschap (COM(2011)0855 – C7-0468/2011 – 2011/0416(COD)) (Gewone wetgevingsprocedure: eerste lezing)


28. Recalls that, from the viewpoint of an ordinary citizen, one of the biggest threats to internal security is social exclusion; points out that unemployment and other income problems, such as over-indebtedness, aggravated by the global financial crisis, increase the risk of exclusion and that ethnic minorities are extensively vulnerable, as they also face the risk of becoming victims of discrimination and racist crime;

28. herinnert eraan dat, vanuit het standpunt van een gewone burger, sociale uitsluiting één van de grootste bedreigingen van de interne veiligheid is; wijst erop dat werkloosheid en andere inkomensproblemen, zoals een overmatige schuldenlast, verergerd door de mondiale financiële crisis, het risico op uitsluiting verhogen, en dat etnische minderheden zeer kwetsbaar zijn, aangezien zij eveneens het risico lopen slachtoffer te worden van discriminatie en racistische misdrijven;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The tax expense (income) related to profit or loss from ordinary activities shall be presented in the statement of comprehensive income.

De belastinglasten (-baten) met betrekking tot winst of verlies uit normale bedrijfsactiviteiten moeten in het overzicht van gerealiseerde en niet-gerealiseerde resultaten worden gepresenteerd.


100-gram and 50-gram weight limits for items of ordinary incoming cross-border correspondence and direct mail, as for ordinary domestic correspondence, are practical as they do not present a risk of circumvention either in this way or through an artificial increase in the weight of individual items of correspondence.

Maximumgewichten van 100 en 50 gram voor gewone inkomende grensoverschrijdende brievenpost en direct mail, zoals voor de gewone binnenlandse brievenpost, zijn praktisch omdat daaraan niet het gevaar kleeft van een dergelijke ontwijking of van een kunstmatige verhoging van het gewicht van brievenpost.


100-gram and 50-gram weight limits for items of ordinary incoming cross-border correspondence and direct mail, as for ordinary domestic correspondence, are practical as they do not present a risk of circumvention either in this way or through an artificial increase in the weight of individual items of correspondence.

Maximumgewichten van 100 en 50 gram voor gewone inkomende grensoverschrijdende brievenpost en direct mail, zoals voor de gewone binnenlandse brievenpost, zijn praktisch omdat daaraan niet het gevaar kleeft van een dergelijke ontwijking of van een kunstmatige verhoging van het gewicht van brievenpost.


A 150 -gram weight limit for items of ordinary incoming cross-border correspondence and direct mail, as for ordinary domestic correspondence, is practical as it does not present a risk of circumvention either in this way or through an artificial increase in the weight of individual items of correspondence.

Een maximumgewicht van 150 gram voor gewone inkomende grensoverschrijdende brievenpost en direct mail, zoals voor de normale binnenlandse brievenpost, is praktisch omdat dit niet het gevaar van ontwijking op deze wijze of door een kunstmatige verhoging van het gewicht van brievenpost oplevert.


A 50 -gram weight limit for items of ordinary incoming cross-border correspondence and direct mail, as for ordinary domestic correspondence, is practical as it does not present a risk of circumvention either in this way or through an artificial increase in the weight of individual items of correspondence.

Een maximumgewicht van 50 gram voor gewone inkomende grensoverschrijdende brievenpost en direct mail, zoals voor de normale binnenlandse brievenpost, is praktisch omdat dit niet het gevaar van ontwijking op deze wijze of door een kunstmatige verhoging van het gewicht van brievenpost oplevert.


From 1983 onwards, by way of derogation from the ordinary tax rules, the taxable income of coordination centres was determined using the cost-plus method.

In afwijking van de gewone belastingregeling werd het belastbaar inkomen van coördinatiecentra vanaf 1983 forfaitair vastgesteld op basis van de bedrijfskosten (de zogeheten "cost plus"-methode).


w