Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Non-prescription drug
Non-prescription medicinal product
OTC derivative
OTC derivative instrument
OTC derivative transaction
OTC derivatives market
OTC drug
OTC medicine
Over-the-counter derivative
Over-the-counter derivative instrument
Over-the-counter derivative transaction
Over-the-counter derivatives market
Over-the-counter drug
Over-the-counter medicine

Vertaling van "Over-the-counter derivative " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
over-the-counter derivatives market | OTC derivatives market [Abbr.]

markt voor OTC-derivaten | OTC-derivatenmarkt


OTC derivative | OTC derivative instrument | over-the-counter derivative | over-the-counter derivative instrument

afgeleid otc-instrument | afgeleid over-the-counter instrument | otc-derivaat | over-the-counter derivaat


OTC derivative transaction | over-the-counter derivative transaction

OTC-derivatenoperatie


over-the-counter drug [ non-prescription drug | non-prescription medicinal product | OTC drug | OTC medicine | over-the-counter medicine ]

vrij verkrijgbaar geneesmiddel [ OTC-geneesmiddel | receptvrij geneesmiddel | zelfzorggeneesmiddel | zelfzorgmedicijn | zonder recept verkrijgbaar geneesmiddel | zonder voorschrift verkrijgbaar geneesmiddel ]


Management of nutrition-related over-the-counter medication

management van voedingsgerelateerde vrij verkrijgbare medicatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
counter party credit risk: consistent with the Commission's policy vis-à-vis OTC (over the counter) derivatives (IP/10/1125), changes are made to encourage banks to clear OTC derivatives on CCPs (central counterparties).

tegenpartijkredietrisico: in het kader van het beleid van de Commissie inzake otc-derivaten (IP/10/1125) worden de regels zodanig gewijzigd dat banken worden gestimuleerd om dergelijke derivaten via centrale tegenpartijen te clearen;


Today's Communication is also accompanied by a separate report on the European Market Infrastructure Regulation (EMIR), looking at how rules for over-the-counter derivatives, central counterparties and trade repositories should be improved.

Bij de huidige mededeling hoort een afzonderlijk rapport over de verordening betreffende de Europese marktinfrastructuur (EMIR), waarin wordt besproken hoe de regels inzake otc-derivaten, centrale tegenpartijen en transactieregisters moeten worden verbeterd.


Over-the-counter derivatives (‘OTC derivative contracts’) lack transparency as they are privately negotiated contracts and any information concerning them is usually only available to the contracting parties.

Over-the-counter derivaten („otc-derivaten”) zijn onvoldoende transparant aangezien het privaat bedongen contracten zijn en elke informatie erover meestal uitsluitend voor de contractpartijen beschikbaar is.


Union legislation adopted in recent years has, in line with international standards, sought to increase transparency and risk mitigation in the market for derivative contracts by providing for mandatory clearing through central counterparties (‘CCP’) for standardised over-the-counter (‘OTC’) derivatives, valuation and margining requirements for CCP-cleared derivatives and for a wide range of OTC derivatives and mandatory reporting to trade depositories for all OTC derivatives.

In overeenstemming met internationale normen is de Uniewetgeving van de afgelopen jaren erop gericht een grotere transparantie van en risicolimitering op de markt voor derivatencontracten tot stand te brengen door te voorzien in verplichte clearing via centrale tegenpartijen (hierna „CTP's” genoemd) van gestandaardiseerde over-the-counterderivaten (hierna „otc-derivaten” genoemd), in waarderings- en marginvereisten voor via CTP's geclearde derivaten en voor een breed scala aan otc-derivaten, en in de verplichte rapportage van alle otc ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Our G20 partners have to deliver as well and together we should accelerate work to advance on other agreed reforms, such as Over-The-Counter derivatives, commodity derivatives, bank crisis prevention and resolution - where the EU is already moving.

Onze G20-partners moeten ook de daad bij het woord voegen, en wij moeten samen vaart zetten achter de andere overeengekomen hervormingen, zoals de over-the-counter-derivaten, de van grondstoffen afgeleide instrumenten en de maatregelen voor het voorkomen en oplossen van bankencrisissen - terreinen waarop de EU reeds initiatieven heeft genomen.


2. The Council RECOGNISES the global dimension of derivatives markets and the need for a level playing field, as agreed by G-20 leaders at their meeting on 25 September 2009, where they called i.a. for: " Improving over-the-counter derivatives markets: All standardized OTC derivative contracts should be traded on exchanges or electronic trading platforms, where appropriate, and cleared through central counterparties by end-2012 at the latest.

2. De Raad IS ZICH BEWUST van de mondiale dimensie van de derivatenmarkten en van de noodzaak van een gelijk speelveld, zoals door de G20-leiders werd overeengekomen tijdens hun bijeenkomst van 25 september 2009 , toen zij onder meer opriepen tot het verbeteren van de markten voor otc-derivaten: alle gestandaardiseerde otc-derivaten­contracten moeten op beurzen of, indien passend, op elektronische handelsplatforms worden verhandeld, en uiterlijk eind 2012 via centrale tegenpartijen worden gecleard.


"Increasing the safety for "over the counter" derivatives markets, by : the clearing of standardized OTC derivative contracts through central counterparties and, if not, higher capital requirements; the reporting of non-standardized derivative contracts to trade repositories";

een grotere beveiliging van de markten voor otc-derivaten door: de clearing van gestandaardiseerde otc-derivatencontracten via centrale tegenpartijen en, zo niet, hogere kapitaalvereisten; het aanmelden van niet gestandaardiseerde derivaten­contracten bij transactieregisters;


financial derivative instruments, including equivalent cash-settled instruments, dealt in on a regulated market referred to in points (a), (b) and (c) or financial derivative instruments dealt in over-the-counter (OTC) derivatives, provided that:

financiële derivaten, met inbegrip van gelijkwaardige instrumenten die aanleiding geven tot afwikkeling in contanten, die op een onder a), b) of c) bedoelde gereglementeerde markt worden verhandeld, of financiële derivaten die buiten de beurs (over-the-counter) worden verhandeld („OTC-derivaten”), mits:


(g) financial derivative instruments, including equivalent cash-settled instruments, dealt in on a regulated market referred to in subparagraphs (a), (b) and (c); and/or financial derivative instruments dealt in over-the-counter ('OTC derivatives'), provided that:

g) financiële derivaten, met inbegrip van gelijkwaardige instrumenten die aanleiding geven tot afwikkeling in contanten, die op een onder a), b) of c) bedoelde gereglementeerde markt worden verhandeld; en/of financiële derivaten die buiten de beurs (over-the-counter) worden verhandeld ('OTC-derivaten'), mits:


Banking - the Commission issued a draft Communication (which will become an official interpretative Communication following consultations with Member States and interested parties) to clarify some grey areas in the interpretation of the Second Banking Directive (89/646/EEC), which could jeopardise the free provision of services in this field (cross-border services, the concept of "general good") Derivatives - the Council adopted a Common Position in September 1995 on a draft Directive which would allow Member States to recognise so-called bilateral netting agreements, considerably reducing the credit risks of derivatives traded outside recognised exchanges ("over-the-counter derivative ...[+++]

Banken - de Commissie heeft een voorstel voor een mededeling gepubliceerd (na overleg met de Lid-Staten en andere belanghebbenden zal deze omgezet worden in een officiële interpretatieve mededeling) om bepaalde interpretatieproblemen ten aanzien van de tweede bankrichtlijn (89/646/EEG) op te lossen. De richtlijn zou namelijk het vrije verkeer van diensten op dit gebied (bijvoorbeeld grensoverschrijdende diensten en het concept "algemeen belang") in het geding kunnen brengen. Afgeleide financiële instrumenten - de Raad heeft in september 1995 een gemeenschappelijk standpunt betreffende een voorstel voor een richtlijn vastgesteld. Op grond van dit voorstel voor een richtlijn kunnen Lid-Staten zogenaamde bilaterale "vereveningsovereenkomsten" ...[+++]


w