Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
PISA
Programme for International Student Assessment
Salmonella Pisa

Vertaling van "PISA " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Programme for International Student Assessment | PISA [Abbr.]

Programme for International Student Assessment | PISA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whether the ESAs could contribute more efficiently to enhance financial literacy through the operation of a European financial Programme for International Assessment (PISA) in analogy to the OECD's PISA;

of de ESA's doeltreffender zouden kunnen bijdragen aan bevordering van de financiële geletterdheid middels het instellen van een Europees financieel Programme for International Assessment (PISA) naar analogie van het PISA van de OESO;


– whether the ESAs could contribute more efficiently to enhance financial literacy through the operation of a European financial Programme for International Assessment (PISA) in analogy to the OECD's PISA;

– of de ESA's doeltreffender zouden kunnen bijdragen aan bevordering van de financiële geletterdheid middels het instellen van een Europees financieel Programme for International Assessment (PISA) naar analogie van het PISA van de OESO;


The OECD’s PISA survey is an important resource for these exchanges. The latest PISA survey, published in December 2010, shows a mixed picture for EU Member States. There are signs of considerable improvement in some systems but, overall, there is much progress still to be made.

De PISA-studie van de OESO is een belangrijk hulpmiddel voor deze uitwisselingen tussen de Commissie en de lidstaten. De laatste, in december 2010 gepubliceerde PISA-studie liet een gemengd beeld zien voor de lidstaten van de EU. Er zijn tekenen die wijzen op aanzienlijke verbetering in enkele systemen, maar over het algemeen moet er nog veel vooruitgang worden geboekt.


[10] According to the 2004 PISA reading literacy survey, Finland, the Netherlands, Ireland, Austria, Sweden and the UK had less than 15 % of their 15 year olds reported as low-performers, while the proportion remained higher than 20 % in Germany, Greece, Luxembourg and Portugal (2004 PISA reading literacy survey, OJE (2004/C 104/01)

[10] Volgens het PISA-onderzoek naar leesvaardigheid in 2004 scoort minder dan 15% van de 15-jarigen in Finland, Nederland, Ierland, Oostenrijk, Zweden en het VK op dit punt laag; in Duitsland, Griekenland, Luxemburg en Portugal bedraagt dit percentage meer dan 20% (2004 PISA reading literacy survey, PB (2004/C 104/01)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Pisa Study provides an important basis here, because it is comparative and includes a best practice model.

Op dit terrein vormt het Pisa-onderzoek een belangrijk fundament, omdat daarin vergelijkingen worden gemaakt en het een model voor beste praktijken bevat.


Generally the higher the GDP per capita the better the performance level in combined reading, mathematical and scientific literacy, which is evident in Austria, Belgium and France (OECD, Programme for International Student Assessment (PISA), 2000).

Over het algemeen geldt dat hoe hoger het BNP per hoofd van de bevolking, hoe beter de prestaties op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschap tezamen, hetgeen duidelijk te zien is in Oostenrijk, België en Frankrijk (OESO, Programme for International Student Assessment (PISA), 2000).


The results of the Pisa Study should have opened people's eyes. Finland has achieved excellent results in practising lifelong learning, beating Germany with its achievement principle in the first phase of education, which often blocks people's path to further education.

Het Pisa-onderzoek zou toch iedereen de ogen geopend moeten hebben geopend gezien de uitstekende resultaten in Finland – waar het levenslang leren in praktijk is gebracht – en de slechtere resultaten in Duitsland met een prestatiegericht basisonderwijs, dat voor veel mensen al een obstakel vormt om verder te leren.


This is confirmed by the analysis of PISA results, which show that some of the countries with the highest average achievements also had the lowest levels of inequality between individuals and schools [21]: in other words improving quality does not imply restricting opportunities, but rather the opposite.

Dit wordt bevestigd door een analyse van de PISA-resultaten, waaruit naar voren komt dat een aantal landen met de hoogste gemiddelde prestaties ook de geringste ongelijkheid van behandeling bij de toegang tot het onderwijs kennen [21]: met andere woorden, kwaliteitsverbetering leidt niet automatisch tot een beperking van kansen, maar eerder tot het omgekeerde.


In some cases achievement levels (as measured by instruments like PISA or IALS) are lower than in other countries with a comparable or even lower level of expenditure.

Soms zijn de (aan de hand van PISA of IALS gemeten) prestatieniveaus geringer dan in andere landen met een vergelijkbaar of zelfs lager investeringspeil.


In spite of some strong achievements, international surveys like IALS and PISA also show qualitative gaps, with Applicant Countries tending to score towards the bottom of the groups [37].

Ook brengen enkele internationale onderzoeken, zoals IALS en PISA, naast een aantal zeer positieve resultaten, kwaliteitslacunes aan het licht, waarbij de kandidaat-lidstaten vaak het slechtst presteren [37].




Anderen hebben gezocht naar : programme for international student assessment     salmonella pisa     PISA     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'PISA' ->

Date index: 2024-03-11
w