Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Assist pedestrians in crossing the streets
Conserve areas of wilderness
Conserving areas of wilderness
Currency area
Currency zone
Dollar area
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
Franc area
Keep reception area in good condition
Keep up reception area
Maintain reception area
Maintain reception areas
Monetary area
Pedestrian
Pedestrian area
Pedestrian precinct
Pedestrian refuge
Pedestrian street
Pedestrian zone
Protect wilderness areas
Protecting wilderness areas
Sterling area
Waiting area for pedestrians

Vertaling van "Pedestrian area " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
pedestrian area | pedestrian precinct | pedestrian zone

voetgangersdomein | voetgangersgebied | voetgangerszone




pedestrian refuge | waiting area for pedestrians

opstelruimte voor voetgangers | verkeersgeleider | vluchtheuvel


accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

voetgangers over de straat helpen | voetgangers helpen oversteken | voetgangers over de straat begeleiden


pedestrian zone [ pedestrian street ]

voetgangersgebied [ voetgangersstraat ]




fall due to collision of pedestrian (conveyance) with another pedestrian (conveyance)

val door botsing van voetganger (voetgangersvervoermiddel) met andere voetganger (voetgangersvervoermiddel)


currency area [ currency zone | dollar area | franc area | monetary area | sterling area ]

monetaire zone [ dollarzone | frankzone | sterlingzone ]


keep reception area in good condition | keep up reception area | maintain reception area | maintain reception areas

ontvangstruimte onderhouden


conserving areas of wilderness | protecting wilderness areas | conserve areas of wilderness | protect wilderness areas

wildernisgebieden beschermen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. Calls on the Member States to protect the most vulnerable road users by improving the safety of pedestrians, removing architectural barriers, establishing safe pedestrian-only routes and supporting ‘walking buses’ and safe routes between home and school; further calls on the Member States to improve bike mobility by providing dedicated and safe cycling paths and bike parking areas, and by promoting and implementing bike sharing services; calls on the Commission and the Member States, in order to further stimulate bike mobility, t ...[+++]

7. vraagt de lidstaten om de meest kwetsbare weggebruikers te beschermen door de veiligheid van voetgangers te verbeteren, bouwkundige belemmeringen weg te nemen, veilige voetgangerswegen aan te leggen, loopbussen in te voeren en te zorgen voor veilige routes van en naar school; vraagt de lidstaten voorts om de mobiliteit per fiets te bevorderen door aanleg van speciale en veilige fietspaden en fietsenstallingen en door bevordering en invoering van leenfietssystemen; vraagt de Commissie en de lidstaten om met het oog op verdere stimulering van het fietsverkeer wijzigingen voor te stellen in het Verdrag van Wenen inzake het wegverkeer, ...[+++]


The Commission should examine the potential of active safety systems in more silent vehicles such as hybrid electric and pure electric vehicles in order to better serve the objective of improving the safety of vulnerable road users in urban areas, such as blind, visually impaired and aurally challenged pedestrians, cyclists and children.

De Commissie moet het potentieel van actieve veiligheidssystemen in stillere voertuigen, zoals hybride en hybride elektrische en puur elektrische voertuigen, onderzoeken, zodat beter kan worden toegewerkt naar de doelstelling van het verbeteren van de veiligheid van kwetsbare weggebruikers in stedelijke gebieden, zoals blinde, slechtziende en hardhorige voetgangers, fietsers en kinderen.


85. Regrets that the challenges involved in the delivery of transport-efficient and environmentally friendly town planning with pedestrian areas, cycle paths and flexible links to local public transport have in many places been addressed inadequately or too late, or have only been tackled in a piecemeal fashion;

85. betreurt dat vaak nauwelijks, te laat of niet samenhangend wordt nagedacht over de uitdagingen van een efficiënte en milieuvriendelijke ontwikkeling van het stedelijk vervoersbeleid met voetgangerszones, fietspaden en een flexibele toegang tot het streekvervoer;


85. Regrets that the challenges involved in the delivery of transport-efficient and environmentally friendly town planning with pedestrian areas, cycle paths and flexible links to local public transport have in many places been addressed inadequately or too late, or have only been tackled in a piecemeal fashion;

85. betreurt dat vaak nauwelijks, te laat of niet samenhangend wordt nagedacht over de uitdagingen van een efficiënte en milieuvriendelijke ontwikkeling van het stedelijk vervoersbeleid met voetgangerszones, fietspaden en een flexibele toegang tot het streekvervoer;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Regrets that the challenges involved in the delivery of transport-efficient and environmentally friendly town planning with pedestrian areas, cycle paths and flexible links to local public transport have in many places been addressed inadequately or too late, or have been only partially tackled;

74. betreurt dat vaak nauwelijks, te laat of niet samenhangend wordt nagedacht over de uitdagingen van een efficiënte en milieuvriendelijke ontwikkeling van het stedelijk vervoersbeleid met voetgangerszones, fietspaden en een flexibele toegang tot het streekvervoer;


Regrets that the challenges involved in the delivery of transport-efficient and environmentally friendly town planning with pedestrian areas, cycle paths and flexible links to local public transport have in many places been addressed inadequately or too late, or have only been tackled in a piecemeal fashion;

betreurt dat vaak nauwelijks, te laat of niet samenhangend wordt nagedacht over de uitdagingen van een efficiënte en milieuvriendelijke ontwikkeling van het stedelijk vervoersbeleid met voetgangerszones, fietspaden en een flexibele toegang tot het streekvervoer;


Therefore, Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle (4) and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles (5) which provides requirements for the installation and use of frontal protection systems on vehicles and thus a level of protection for pedestrians, should be replaced by this Regulation in order to ensure consistency in this ...[+++]

Er moet dan immers niets in nationale wetgeving worden omgezet. Richtlijn 2003/102/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 november 2003 betreffende de bescherming van voetgangers en andere kwetsbare weggebruikers voor en bij een botsing met een motorvoertuig (4) en Richtlijn 2005/66/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 oktober 2005 betreffende het gebruik van frontbeschermingsinrichtingen op motorvoertuigen (5), die voorschriften voor de installatie en het gebruik van frontbeschermingsinrichtingen op voertuigen bevat en voetgangers dus een beschermingsniveau garandeert, moeten daarom door deze verordening worden vervang ...[+++]


It can also help cities with less experience, knowledge and financial resources to capitalise on the practices developed by cities that are more advanced in the area of sustainable urban mobility, for example in areas such as pedestrian and cyclist safety where an exchange of best practice can help improve the safety of vulnerable road users in urban areas.

Zij kunnen daarnaast steden met minder ervaring, kennis en financiële middelen helpen om te profiteren van de ervaringen van steden die een voorsprong hebben op het gebied van duurzame stedelijke mobiliteit, bijvoorbeeld met betrekking tot voetgangers en fietsers, waar de uitwisseling van beste praktijken kan bijdragen tot een betere veiligheid van kwetsbare weggebruikers in de stad.


(1) The Commission, based on relevant information communicated by the approval authorities and interested parties as well as on independent studies and technical developments, shall monitor the progress made by the industry in the area of pedestrian protection, and shall carry out, by 1 July 2004, a feasibility assessment concerning alternative test methods to the provisions in Annex I, section 3.2 (of at least equal crash protective effects) and supplementary measures to improve the safety of pedestrians.

1. Op basis van door de goedkeuringsinstanties en de betrokken partijen verstrekte relevante informatie, van onafhankelijke studies en van de technische ontwikkelingen controleert de Commissie de vooruitgang die door de industrie op het gebied van voetgangerbescherming is gemaakt en voert zij vóór 1 juli 2004 een onderzoek uit naar de haalbaarheid van alternatieve testmethoden voor de voorschriften in bijlage I, punt 3.2 die ten minste evenveel bescherming bij een botsing bieden, en van aanvullende maatregelen ter verbetering van de veiligheid van voetgangers..


(3) The internal market comprises an area without internal frontiers in which the free movement of goods, persons, services and capital must be ensured and to that end a Community type-approval system for motor vehicles is in place; the technical requirements for the type-approval of motor vehicles with regard to pedestrian protection should be harmonised to avoid the adoption of requirements that differ from one Member State to another and to ensure the proper functioning of the internal market.

(3) De interne markt bestaat uit een gebied zonder binnengrenzen waarin het vrije verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal moet worden gewaarborgd. Te dien einde is een communautair typegoedkeuringssysteem voor motorvoertuigen ingesteld. De technische voorschriften voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot voetgangerbescherming moeten worden geharmoniseerd, dit om te vermijden dat de lidstaten voorschriften vaststellen die van elkaar verschillen om de behoorlijke werking van de interne markt te waarborgen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Pedestrian area' ->

Date index: 2021-01-18
w