Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Briquet's disorder Multiple psychosomatic disorder
Criminal prosecution
Crown Prosecution Service
General-interest services
Judiciary
Prosecution
Prosecution service
Public Prosecution Service
Public prosecution
Public prosecutor's department
Public prosecutor's office
Public prosecutors
Public-interest services
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
State Counsel's Office
The prosecution

Vertaling van "Prosecution service " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
prosecution service | public prosecutor's office | State Counsel's Office | the prosecution

Openbaar Ministerie | parket | OM [Abbr.]


Public Prosecution Service

openbaar ministerie | staande magistratuur


public prosecutor's department [ Crown Prosecution Service | public prosecutor's office | Judiciary(STW) ]

openbaar ministerie [ parket | staande magistratuur ]


(staff of the) State Counsel's Office | prosecution service | public prosecutors

staande magistratuur


Arrest Child custody or support proceedings Litigation Prosecution

arrestatie | gerechtelijke vervolging | kindervoogdij of ondersteuningszaken | procederen


prosecution (1) | criminal prosecution (2)

opsporingsonderzoek (1) | strafvervolging (2)




services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

dienst van algemeen belang [ dienst van algemeen economisch belang ]


Definition: The main features are multiple, recurrent and frequently changing physical symptoms of at least two years' duration. Most patients have a long and complicated history of contact with both primary and specialist medical care services, during which many negative investigations or fruitless exploratory operations may have been carried out. Symptoms may be referred to any part or system of the body. The course of the disorder is chronic and fluctuating, and is often associated with disruption of social, interpersonal, and family behaviour. Short-lived (less than two years) and less striking symptom patterns should be classified u ...[+++]

Omschrijving: De belangrijkste kenmerken zijn meervoudige, recidiverende en veelvuldig veranderende lichamelijke klachten die al ten minste twee jaar duren. De meeste patiënten hebben een lange en ingewikkelde geschiedenis achter de rug van contacten met zowel eerste als tweedelijns gezondheidszorg, waarin talloze onderzoekingen met negatief resultaat of vruchteloze operatieve exploraties kunnen zijn verricht. De klachten kunnen worden toegeschreven aan elk onderdeel of systeem van het lichaam. Het verloop van de stoornis is chronisch en wisselend en gaat vaak ten koste van het sociaal functioneren, omgang met anderen en het gezinsleven. ...[+++]


Factors influencing health status and contact with health services

Factoren die de gezondheidstoestand beïnvloeden en contacten met gezondheidszorg (Z00-Z99)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Thirdly, the appointment of the European Public Prosecutor involves the Union institutions (appointment by the Council with the consent of the European Parliament) as well as former members of the Court of Justice, members of national supreme courts, national public prosecution services and/or lawyers of recognised competence who shall help to draw up a shortlist of candidates.

Het zal niet worden geïntegreerd in een andere instelling of een ander orgaan van de EU. Ten derde zullen bij de benoeming van de Europese openbare aanklager de EU‑instellingen worden betrokken (benoeming door de Raad, met de goedkeuring van het Europees Parlement). Voorts zullen voormalige leden van het Hof van Justitie, leden van de hoogste nationale rechterlijke instanties, nationale openbare ministeries en/of advocaten die bekendstaan als kundige rechtsgeleerden, helpen bij het opstellen van een shortlist van kandidaten.


According to the public prosecution services’ guidelines, coffee-shop transactions involving 5 grammes of cannabis per person will not be prosecuted.

De richtsnoeren van het Openbaar Ministerie inzake coffeeshops leggen de limiet op 5 gram cannabis per persoon om de zaak te seponeren.


The European Anti-Fraud Office (OLAF) can confirm the information, which has become public and was confirmed by the Belgian Federal Prosecution Service, that OLAF uncovered a case of suspected fraud in the European Commission’s Office for Infrastructures and Logistics in Brussels (OIB).

Het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF) kan de informatie bevestigen die aan het licht is gekomen en bestigd is geworden door het Belgische Federaal Parket, met name dat OLAF een geval van vermeende fraude in het Bureau infrastructuur en logistiek - Brussel (OIB) van de Europese Commissie heeft ontdekt.


OLAF submitted the results of its investigation to the Belgian Federal Prosecution Service.

OLAF overhandigde het onderzoeksverslag aan het Belgische Federaal Parket.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The main remaining challenges for Bulgaria are: removing ambiguities concerning the independence of the judiciary and the accountability of the judicial system by amending the Constitution; certain elements of the functioning of the Supreme Judicial Council (SJC); the efficiency of the monitoring mechanism of the new Penal Procedure Code; the adoption and implementation of a new Judicial System Act and a new Civil Procedure Code; the limited capacity of the administrative anti-corruption departments in the SJC and in the Prosecution services.

De belangrijkste resterende uitdagingen voor Bulgarije zijn: wegnemen van onduidelijkheden betreffende de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht en de verantwoordingsplicht van justitie door wijziging van de grondwet; verbeteren van bepaalde aspecten van het functioneren van de Hoge Raad van Justitie; verbeteren van de efficiency van het toezichtmechanisme waarin het nieuwe wetboek van strafvordering voorziet; goedkeuring en tenuitvoerlegging van een nieuwe wet inzake het rechtsstelsel en een nieuw wetboek van burgerlijke rechtsvordering; versterking van de te geringe capaciteit van de afdelingen van de Hoge Raad van Justitie en de diensten van de aanklager die belast zijn met de bestrijding van best ...[+++]


In Joined Cases C-187/01 Gözütok and C-385/01 Brügge, [137] the Court of Justice held that the "ne bis in idem" principle, enshrined in Article 54 of the Convention implementing the Schengen Agreement, signed on 19 June 1990, applied also to proceedings for withdrawal of prosecutions, such as those in the principal action, whereby the prosecution service in a Member State, without a court order, terminates the criminal proceedings commenced in that State after the accused has met certain obligations, in particular by paying a certain sum of money set by the prosecution service (out-of-court settlements).

In zijn arrest van 11 februari 2003 [137] (gevoegde zaken "Gözütok" en "Brügge"), heeft het Hof van Justitie bevestigd dat het in artikel 54 van de Overeenkomst ter uitvoering van het Schengen-akkoord, die op 19 juni 1990 werd ondertekend, verankerde beginsel ne bis in idem mede toepasselijk is op procedures tot beëindiging van strafvervolging zoals die aan de orde in de hoofdzaken, waarbij het openbaar ministerie van een lidstaat zonder rechterlijke tussenkomst een einde maakt aan een in die lidstaat ingeleide strafprocedure, nadat de verdachte heeft voldaan aan bepaalde voorwaarden en met name een door het openbaar ministerie vastgeste ...[+++]


The Brussels Prosecution Service [Mr Jos Colpin, First Substitute for the Royal Prosecutor Spokesman for the Brussels Prosecution Service, tel. +32(0)25087440, fax: +32(0)25190822] has just announced that, following a complaint by the European Anti-fraud Office (OLAF), an investigation overseen by Mr VAN ESPEN, Examining Magistrate in Brussels, and conducted by the Central Anti-Corruption Office (OCRC) of the Belgian Federal Police, has brought to light suspicious dealings between an official in the European Commission's Directorate-General for Agriculture (DG AGRI) and major cereal trading groups.

Het parket van de Procureur des Konings te Brussel [de heer Jos Colpin, eerste substituut van de procureur des Konings woordvoerder van het parket van Brussel, tel.: 32(0)25087440 fax: 32(0)25190822] heeft zopas bekendgemaakt dat, na een klacht van het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF), een onderzoek dat werd opgezet onder leiding van onderzoeksrechter VAN ESPEN te Brussel en dat werd gevoerd door de Centrale Dienst voor de Bestrijding van de Corruptie (CDBC) van de Belgische Federale Politie, verdachte banden aan het licht heeft gebracht tussen een Europees ambtenaar van het directoraat-generaal landbouw (DG AGRI) van de Eur ...[+++]


Direct help is also needed to build capacity to deal with the new and complex set of issues which government agencies in developing countries must deal with: monitoring and gathering evidence of environmental crime; building legal cases against those who transgress; raising awareness of environmental law within the police, the legal profession, public prosecution services and the courts; training of customs officials; and awareness raising to help build the public and political support needed to tackle the entrenched corruption which often lies beneath illegal logging.

Er is ook rechtstreekse bijstand nodig voor het opbouwen van het vermogen om om te gaan met de nieuwe, complexe vraagstukken waarmee overheidsinstellingen in ontwikkelingslanden worden geconfronteerd: opsporing en bewijsvoering bij milieucriminaliteit; vervolging van overtreders; voorlichting over de milieuwetgeving aan de politie, juristen, openbare aanklagers en rechtbanken; opleiding van douanefunctionarissen; en voorlichting om bij publiek en politiek de nodige steun te verkrijgen voor het aanpakken van de diepgewortelde corruptie die vaak achter de illegale houtkap zit.


Again, where a Member State whose prosecution system is based on the opportunity principle has jurisdiction under the commonly established rules, and its prosecution services have decided not to bring charges, the other Member States, who would not have jurisdiction, should find it easier to accept such a decision, and to be excluded from bringing charges themselves.

Ook wanneer volgens de gezamenlijk vastgestelde regels een lidstaat die het opportuniteitsbeginsel toepast, bevoegd is en zijn vervolgende instanties hebben besloten om geen vervolging in te stellen, is het voor de andere, niet bevoegde lidstaten gemakkelijker te aanvaarden dat zij zelf geen vervolging kunnen instellen.


Those Member States adhering to this principle leave it up to the prosecution services to decide, when evidence has been gathered that indicates that an offence has taken place, whether to launch a prosecution.

De lidstaten die dit beginsel toepassen, laten het aan de vervolgende instanties over om, wanneer bewijs is vergaard dat zich een strafbaar feit heeft voorgedaan, te beslissen of al dan niet vervolging wordt ingesteld.


w