Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educate religious professionals
High school religious studies teacher
Instruct religious professionals
Minister for Education and Religious Affairs
RE teacher in secondary school
Religious and ethical education
Religious education teacher secondary school
Religious professional training
Secondary school RE teacher
Train religious professionals

Vertaling van "Religious and ethical education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
religious and ethical education

levensbeschouwelijke vorming


Educational Advisory Centre for Humanist Ethical Education

Pedagogich Studiecentrum Humanistisch Vormingsonderwijs


educate religious professionals | religious professional training | instruct religious professionals | train religious professionals

bedienaars van de eredienst opleiden | religieuze functionarissen opleiden


RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school

docent godsdienst secundair onderwijs | onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs | docente godsdienst secundair onderwijs | leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs


Minister for Education and Religious Affairs

Minister van Onderwijs en Kerkelijke Zaken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the purposes of the Recommendation to Member States and the Framework for a Code of Conduct, NPOs are deemed to be organisations, legal persons, legal arrangements whose principal purpose is to “engage in the raising and/or disbursing funds for charitable, religious[22], cultural, educational, social or fraternal purposes, or for the carrying out of other types of good works”. [23]. For reasons of diversity, it would be appropriate to avoid a “one-size-fits-all” approach[24].

In de aanbeveling aan de lidstaten en het kader voor een gedragscode worden met NPO's organisaties, rechtspersonen en juridische constructies bedoeld die zich bezighouden met het werven en/of uitbetalen van fondsen voor liefdadige, religieuze[22], culturele, opvoedkundige, sociale of sociëteitsactiviteiten, of voor andere goede werken.[23] Vanwege de diversiteit zou een ongedifferentieerde aanpak moeten worden vermeden[24].


European society is a rich cultural tapestry, made up of divergent ethical, religious, historical and philosophical backgrounds.

De Europese samenleving is een rijk cultureel weefsel, waarin uiteenlopende ethische, religieuze, historische en filosofische achtergronden vertegenwoordigd zijn.


Draws attention to the fact that standardised tests and quantitative approaches to educational accountability measure at best a narrow range of traditional competences, and may result in schools having to adapt teaching syllabi to test material, thus neglecting the intrinsic values of education; points out that education and training have an important role in developing ethical and civil virtues and humanness, whereas teachers’ work and students’ achievements in this area are overlooked by test scores; highlights in this regard the ...[+++]

vestigt de aandacht op het feit dat gestandaardiseerde tests en kwantitatieve benaderingen van de onderwijsaansprakelijkheid in het beste geval een nauwe bandbreedte aan traditionele vaardigheden meten en ertoe kunnen leiden dat scholen de lessyllabi moeten aanpassen aan het testmateriaal, zodat de intrinsieke waarden van onderwijs worden verwaarloosd; wijst erop dat onderwijs en opleiding een belangrijke rol spelen voor het ontwikkelen van ethische en burgerlijke waarden en van menselijkheid, terwijl het werk van leraren en de prestaties van leerlingen op dit gebied in testresultaten niet naar voren komen; wijst in verband hiermee op ...[+++]


(k) As recognised by internationally accepted standards, the parents or legal guardians of a child have the liberty to ensure that their children receive a religious and moral education in conformity with their own convictions, and the child shall not be compelled to receive teaching on religion or belief against the wishes of his or her parents or legal guardians, the best interests of the child being the guiding principle; the right of parents to educate their children according to their religious or non-religious convictions includes their right to deny any undue interference by state or non-state actors in their education ...[+++]

(k) Zoals erkend in internationaal aanvaarde normen staat het de ouders of wettelijke voogd van een kind vrij te zorgen voor een religieuze en morele opvoeding voor hun kinderen in overeenstemming met hun eigen overtuigingen, en wordt het kind niet gedwongen om tegen de wens van zijn/haar ouders of wettelijke voogd onderwijs op het gebied van godsdienst of overtuiging te volgen, waarbij het belang van het kind het leidend beginsel is; het recht van ouders om hun kinderen in overeenstemming met hun godsdienstige of niet-godsdienstige overtuigingen op te voeden, omvat het rech ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(j) As recognised by internationally accepted standards, the parents or legal guardians of a child have the liberty to ensure that their children receive a religious and moral education in conformity with their own convictions, and the child shall not be compelled to receive teaching on religion or belief against the wishes of his or her parents or legal guardians, the best interests of the child being the guiding principle; the right of parents to educate their children according to their religious or non-religious convictions includes their right to deny any undue interference by state or non-state actors in their education ...[+++]

(j) Zoals erkend in internationaal aanvaarde normen staat het de ouders of wettelijke voogd van een kind vrij te zorgen voor een religieuze en morele opvoeding voor hun kinderen in overeenstemming met hun eigen overtuigingen, en wordt het kind niet gedwongen om tegen de wens van zijn/haar ouders of wettelijke voogd onderwijs op het gebied van godsdienst of overtuiging te volgen, waarbij het belang van het kind het leidend beginsel is; het recht van ouders om hun kinderen in overeenstemming met hun godsdienstige of niet-godsdienstige overtuigingen op te voeden, omvat het rech ...[+++]


Traditions, religious- and ethical beliefs and views on the end of life have had an impact on the way that different Member States have approached the issue of organ donation.

Tradities en religieuze en ethische overtuigingen en opvattingen over het einde van het leven hebben hun invloed doen gelden op het beleid van de verschillende lidstaten inzake orgaandonatie.


O. whereas in paragraph 9 of the Platform for Action mission statement arising from the UN's Fourth World Conference on Women in Beijing in 1995 a fundamental principle enunciated in all the international conferences of the preceding decade is set out as follows: 'The implementation of this platform, including through national laws and the formulation of strategies, policies, programmes and development priorities, is the sovereign responsibility of each State, in conformity with all human rights and fundamental freedoms, and the significance of and full respect for various religious ...[+++]

O. overwegende dat in punt 9 van de mission statement van het actieplatform dat is voortgekomen uit de vierde wereldconferentie over vrouwen in 1995 te Beijing, een grondbeginsel dat gold voor alle internationale conferenties van het afgelopen decennium als volgt is geformuleerd: "De uitvoering van dit Slotdocument, mede door middel van nationale wetten en de vaststelling van strategieën, beleid, programma's en ontwikkelingsprioriteiten, is de soevereine verantwoordelijkheid van elke staat, in overeenstemming met alle mensenrechten en fundamentele vrijheden, en het belang en de volledige eerbiediging van verschillende godsdienstige en morele waarden, ...[+++]


This can be observed in all parts of the world and among people of varied faiths (Christianism, Hinduism, Islam, Judaism).This religious extremism, also referred to as religious fundamentalism or radicalism, is manifested by a passionate conviction that the own confession is exclusively valid and the own religious and ethical prescriptions have to be followed by everyone.

Die ontwikkeling is zichtbaar over de hele wereld onder volken die verschillende godsdiensten aanhangen (christendom, hindoeïsme, islam, judaïsme). Dit religieuze extremisme, dat ook wel religieus fundamentalisme of radicalisme wordt genoemd, uit zich in de vurige overtuiging dat het eigen geloof het enige ware geloof is en dat de eigen religieuze en ethische regels door iedereen nagevolgd dienen te worden.


(22) In addition, the labelling should give information about any characteristic or property which renders a food or feed different from its conventional counterpart with respect to composition, nutritional value or nutritional effects, intended use of the food or feed and health implications for certain sections of the population, as well as any characteristic or property which gives rise to ethical or religious concerns.

(22) Verder dient de etikettering informatie te verstrekken over alle kenmerken of eigenschappen van een levensmiddel of diervoeder waardoor het zich van de conventionele tegenhanger onderscheidt inzake samenstelling, voedingswaarde of nutritief effect, beoogd gebruik en de gevolgen voor de gezondheid van bepaalde bevolkingsgroepen, alsmede over alle kenmerken of eigenschappen die aanleiding geven tot ethische of religieuze bezwaren.


(g) either a reasoned statement that the food does not give rise to ethical or religious concerns, or a proposal for labelling it in accordance with Article 13(2)(b).

g) een beargumenteerde verklaring dat het levensmiddel geen aanleiding geeft tot ethische of religieuze bezwaren, dan wel een voorstel voor etikettering van het levensmiddel overeenkomstig artikel 13, lid 2, onder b).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Religious and ethical education' ->

Date index: 2021-06-05
w