Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accidentally stung by sea anemone
BSEC
Black Sea Cooperation
Black Sea Economic Cooperation
Black Sea Economic Cooperation Region
Black Sea zone of economic cooperation
CEN
Jellyfish Sea anemone Shellfish Starfish
Marine resources
Mediterranean
Mediterranean Sea
Resources of the sea
Sea
Sea bass
Sea-snake venom
Ship's master

Vertaling van "Sea " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Black Sea Cooperation | Black Sea Economic Cooperation | Black Sea Economic Cooperation Region | Black Sea zone of economic cooperation | BSEC [Abbr.] | CEN [Abbr.]

economische samenwerking in het Zwarte-Zeegebied








resources of the sea [ marine resources ]

rijkdom van de zee [ hulpbron uit de zee | mariene hulpbron ]




Depth-charge Marine mine Mine NOS, at sea or in harbour Sea-based artillery shell Torpedo Underwater blast

artillerie op zee | dieptebom | mijn NNO, op zee of in haven | ontploffing onder water | torpedo | zeemijn


Accidentally stung by sea anemone

per ongeluk gestoken door zee-anemoon


Jellyfish Sea anemone Shellfish Starfish

kwal | schaaldier | zeeanemoon | zeester
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Coherence and integration should be ensured in the management of different sectoral policies within the Baltic Sea, North Sea, Celtic Seas, Bay of Biscay and the Iberian Coast, Mediterranean and Black Sea sea basins.

Coherentie en integratie moeten verzekerd zijn bij het beheer van de verschillende sectorale beleidslijnen in zeegebieden zoals de Oostzee, de Noordzee, de Keltische zeeën, de Golf van Biskaje en de Iberische kust, de Middellandse Zee en de Zwarte Zee.


However, in the absence of a formal designation of the sensitive areas, the Commission applies a case-by-case approach which takes account, on the hand, of existing scientific data concerning the risk of eutrophication of the receiving maritime waters of the river basins concerned (and recognised in the framework of international conventions which have been signed by these countries: Helcom for the Baltic sea, Ospar for the North sea, Barcelona for the Mediterranean sea, Danube and Black sea Conventions for the Black sea) and, on the other hand, of the location and characteristics of the ISPA projects.

Maar wanneer gevoelige gebieden niet formeel zijn aangewezen, past de Commissie een benadering per geval toe, daarbij lettend op enerzijds bestaande wetenschappelijke gegevens inzake het risico van eutrofiëring van de mariene wateren waarin de betreffende stroomgebieden uitmonden (die zijn erkend in de internationale verdragen die door deze landen zijn ondertekend: Helcom voor de Oostzee, het Ospar-verdrag voor de Noordzee, het verdrag van Barcelona voor de Middellandse Zee en het Donauverdrag en het Zwarte Zeeverdrag voor de Zwarte Zee) en anderzijds de locatie en de kenmerken van de ISPA-projecten.


On 4 and 7 July 2016 those Member States have submitted three joint recommendations to the Commission concerning discard plans for demersal fisheries in the Adriatic Sea, the south-eastern Mediterranean Sea and the western Mediterranean Sea, respectively , after consultation of the Mediterranean Sea Advisory Council.

Op 4 en 7 juli 2016 hebben deze lidstaten na overleg met de adviesraad voor de Middellandse Zee drie gezamenlijke aanbevelingen bij de Commissie ingediend inzake teruggooiplannen voor demersale visserijen in respectievelijk de Adriatische Zee, het zuidoostelijke deel van de Middellandse Zee en het westelijke deel van de Middellandse Zee .


During border surveillance operations at sea, Member States should respect their respective obligations under international law, in particular the United Nations Convention on the Law of the Sea, the International Convention for the Safety of Life at Sea, the International Convention on Maritime Search and Rescue, the United Nations Convention against Transnational Organized Crime and its Protocol against the Smuggling of Migrants by Land, Sea and Air, the United Nations Convention relating to the Status of Refugees, the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, the International Covenant on Civil a ...[+++]

Bij grensbewakingsoperaties op zee dienen de lidstaten hun onderscheiden verplichtingen uit hoofde van het internationaal recht in acht te nemen, in het bijzonder het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee, het Internationaal Verdrag voor de beveiliging van mensenlevens op zee, het Internationaal Verdrag inzake opsporing en redding op zee, het Verdrag van de Verenigde Naties tegen grensoverschrijdende georganiseerde misdaad en het daarbij behorende protocol tegen de smokkel van migranten over land, over zee en door de lucht, het Verdrag van de Verenigde Naties betreffende de status van vluchtelingen, het Europees Ver ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Coherence should be ensured in the management of different sectoral policies within the Baltic Sea, North Sea, Celtic seas, Bay of Biscay and the Iberian Coast, Mediterranean and Black Sea sea basins.

Gezorgd moet worden voor coherentie bij het beheer van de verschillende vormen van sectoraal beleid in zeegebieden als de Oostzee, de Noordzee, de Keltische zeeën, de Golf van Biskaje en de Iberische kust, de Middellandse Zee en de Zwarte Zee.


Three years after devising the Black Sea Synergy, an analysis of the current situation indicates, first of all, the lack of a clear, comprehensive and updated picture on the implementation results of the Black Sea Synergy. Therefore, the EU strategy for the Black Sea should put in place a stronger policy framework and boost EU involvement in the Black Sea region.

Bovendien zou de EU-strategie voor de Zwarte Zee een onlosmakelijk deel moeten zijn van een bredere visie op het buitenlands en veiligheidsbeleid van de EU. Drie jaar na de invoering van de Synergie voor het Zwarte-Zeegebied laat een analyse van de huidige situatie eerst en vooral zien dat er een gebrek is aan een duidelijk, uitgebreid en actueel overzicht van de resultaten van de tenuitvoerlegging van de Synergie.


Daciana Octavia Sârbu (PSE). – (RO) Mr. President, the incident in November caused ecological damage both to the Black Sea, and to the Sea of Azov, proving that sea waters have no borders and oil spills caused by accidents that happen outside the European space may also affect the coastal ecosystems of the Member States.

Daciana Octavia Sârbu (PSE).- (RO)Mijnheer de Voorzitter, het voorval van november heeft zowel in de Zwarte Zee als in de Zee van Asov milieuschade aangericht, waaruit nog eens blijkt dat zeeën geen grenzen hebben en dat olierampen die buiten de Europese ruimte gebeuren ook van invloed kunnen zijn op de ecosystemen aan de kusten van de lidstaten.


Nickolay Mladenov (PPE-DE). – (BG) Mr. Chairman, Colleagues, The Black Sea is not only an external border of the European Union after the accession of Bulgaria and Romania but also a sea of huge economic potential for the development of our Union.

Nickolay Mladenov (PPE-DE).- (BG)Mijnheer de Voorzitter, geachte collega’s, de Zwarte Zee vormt sinds de toetreding van Bulgarije en Roemenië niet alleen een buitengrens van de Europese Unie, maar is ook een zee die een enorm economisch potentieel biedt voor de ontwikkeling van onze Unie.


Roberta Alma Anastase (PPE-DE). – (RO) Ladies and Gentlemen, as rapporteur on the Black Sea regional cooperation, I welcome the initiation of this debate, but I also deeply regret the fact that the theme of our discussion is, in reality, a sad acknowledgment of the fact that the Black Sea is still not subject to necessary attention from the European Union and a satisfactory level of implementation of the planned actions.

Roberta Alma Anastase (PPE-DE).- (RO)Dames en heren, als rapporteur voor de regionale samenwerking in het Zwarte Zeegebied ben ik weliswaar verheugd dat wij dit debat voeren, maar ik betreur ook ten zeerste dat het thema van onze discussie eigenlijk de droeve erkenning is van het feit dat de Zwarte Zee nog steeds niet voldoende aandacht krijgt van de kant van de Europese Unie en dat het uitvoeringsniveau van de geplande acties nog niet tevredenstellend is.


143. Considers that EMSA, FRONTEX, the Fisheries Agency and the Environment Agency have various instruments at their disposal which could usefully be combined to provide effective support to a European maritime policy; therefore urges the Commission not only to remove obstacles to cooperation between these agencies, but to formalise such cooperation in order to achieve the following: (1) safety at sea and the protection of the marine environment (including fisheries inspection), protection from terrorism, piracy and criminal acts at sea and illegal, unregulated and unreported (IUU) fishing; (2) coordinated fisheries inspections and equ ...[+++]

143. is van mening dat EMSA, FRONTEX, het Visserijagentschap en het Milieuagentschap over verscheidene instrumenten beschikken die op een nuttige manier kunnen worden gecombineerd om effectieve ondersteuning te bieden aan een Europees maritiem beleid; dringt er daarom bij de Commissie op aan niet alleen de belemmeringen voor samenwerking tussen deze agentschappen weg te nemen, maar deze samenwerking ook te formaliseren teneinde het volgende te bereiken: 1)veiligheid op zee en bescherming van het mariene milieu (m.i.v. controle op de visserij), bescherming tegen terrorisme, piraterij en misdrijven op zee en illegale, niet-gereglementeerd ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Sea' ->

Date index: 2021-10-12
w