Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CIT
Country in transition
Country moving towards a market economy
Country of transit
Eastern bloc
Economy in transition
Second transit country
Second world countries
Transition economy

Vertaling van "Second transit country " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


country in transition | country moving towards a market economy | country that is undergoing the process of transition to a market economy | CIT [Abbr.]

land dat een overgang naar een markteconomie doormaakt | land in overgang | land in overgangsfase | land in transitie | land op weg naar een markteconomie | transitieland




transition economy [ country in transition | economy in transition ]

overgangseconomie [ economie in een overgangsstadium | landen in een overgangsfase | overgang naar een markteconomie ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. A recognised third country referred to in the second indent of Article 28(1)(b)(ii) is a third country which has been recognised for the purpose of equivalence under Article 33(2) of Regulation (EC) No 834/2007, including those recognised under the transitional measure provided for in Article 40.

1. Een erkend derde land als bedoeld in artikel 28, lid 1, onder b) ii), tweede streepje, is een derde land dat voor gelijkwaardigheidsdoeleinden is erkend in het kader van artikel 33, lid 2, van Verordening (EG) nr. 834/2007, inclusief de derde landen die zijn erkend in het kader van de overgangsmaatregel als bedoeld in artikel 40.


In the migration field there are two key practical issues which deserve attention. The first is the scale of illegal migration (mainly transit migration from the sub-Saharan region and other Maghreb countries) and the second is the lack of a functioning asylum system.

Op migratiegebied zijn er twee praktische punten waar aandacht aan besteed moet worden: de omvang van de illegale migratie (voornamelijk in de vorm van doorreis vanuit de sub-Saharaanse regio en andere Maghreblanden) en het gebrek aan een goed werkend asielstelsel.


In parallel, the Commission is working on a pilot basis with a small number of regions in Member States on planning and accelerating the process of economic diversification and technological transition through technical assistance, information exchange and tailored bilateral dialogue on relevant EU funds, programmes and financing tools. Based on requests by these Member States, pilot country teams for Slovakia, Poland and Greece were established in the second half of 2 ...[+++]

Tegelijk werkt de Commissie met een beperkt aantal regio's in de lidstaten aan een pilootproject om het proces van economische diversificatie en technologische omslag te plannen en te versnellen door middel van technische assistentie, informatie-uitwisseling en aangepaste bilaterale dialogen omtrent fondsen, programma's en financieringsinstrumenten van de EU. Op verzoek van deze lidstaten zijn in de tweede helft van 2017 voor Slowakije, Polen en Griekenland landenteams opgericht om de regio's Trencin, Silezië en West-Macedonië te ondersteunen op basis van hun specifieke behoeften.


1. A recognised third country referred to in the second indent of Article 28(1)(b)(ii) is a third country which has been recognised for the purpose of equivalence under Article 33(2) of Regulation (EC) No 834/2007, including those recognised under the transitional measure provided for in Article 40.

1. Een erkend derde land als bedoeld in artikel 28, lid 1, onder b) ii), tweede streepje, is een derde land dat voor gelijkwaardigheidsdoeleinden is erkend in het kader van artikel 33, lid 2, van Verordening (EG) nr. 834/2007, inclusief de derde landen die zijn erkend in het kader van de overgangsmaatregel als bedoeld in artikel 40.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EU and the partners share the interest of maintaining stable, secure and clean energy supplies for their citizens and industry and to move towards low-carbon energy resources. The Commission’s 2007/2008 energy and climate change package set a bold framework to address energy challenges including the development of an external energy policy. The gas dispute between Ukraine and Russia in the winter of 2008/2009 highlighted the need to deal urgently with energy security. The Commission’s 2008 second strategic energy review[4] calls for relations to be stepped up with partners, which are important producer and ...[+++]

Zowel de EU als haar partners hebben er belang bij een stabiele, veilige en schone energievoorziening van burgers en bedrijfsleven in stand te houden en op koolstofarme energiebronnen over te schakelen. In het energie- en klimaatveranderingspakket van de Commissie 2007-2008 wordt een ambitieus kader neergezet om de energieproblemen aan te pakken, onder meer door de uitwerking van een extern energiebeleid. Het gasgeschil tussen Oekraïne en Rusland in de winter van 2008-2009 heeft de noodzaak van continuïteit bij de energievoorziening scherp aangetoond. In de tweede strategische energiebeleidsevaluatie van de Commissie van 2008[4] wordt aa ...[+++]


Notwithstanding the provisions of the second subparagraph of this point imports and exports of electricity on interconnections with third countries to which the provisions of point 7.1 apply shall be included in the calculation of transit of electricity.

Onverminderd de bepalingen van de tweede alinea van dit punt wordt de import en export van elektriciteit op koppelingen met derde landen waarop de bepalingen van punt 7.1 van toepassing zijn bij de berekening van de doorvoer van elektriciteit meegeteld.


Deplores the ongoing violations of human rights and democracy by the military junta in Burma and supports the European Union's commitment to attaining its stated objectives, namely an inclusive and genuine ‘tripartite dialogue’ between the military regime, the democratic opposition (namely the National League for Democracy, which won the 1990 elections) and the ethnic nationalities with a view to securing the national reconciliation which is needed for a transition to democracy in Burma and the establishment of a legitimate, democratic civilian government which respects the human rights of its people and restores normal relations with th ...[+++]

betreurt de voortdurende schendingen van mensenrechten en democratische beginselen door de militaire junta in Birma en prijst de vastbeslotenheid die de Europese Unie aan de dag legt om de gestelde doelen te bereiken: een open en oprechte „trilaterale dialoog” tussen het militaire regime, de democratische oppositie (te weten de Nationale Liga voor Democratie, die de verkiezingen van 1990 heeft gewonnen) en de etnische nationaliteiten, met het oog op het waarborgen van de nationale verzoening die nodig is voor een overgang naar democratie in Birma en de vestiging van een rechtmatige, democratisch gekozen burgerregering die de mensenrechten van de bevolking eerbiedigt en de betrekkingen met de internationale gemeenschap herstelt; verwelkomt ...[+++]


8. The Conference of the Parties shall review, not later than its second meeting and thereafter on a regular basis, the effectiveness of the mechanism established under this Article, its ability to address the changing needs of the developing country Parties and Parties with economies in transition, the criteria and guidance referred to in paragraph 7, the level of funding as well as the effectiveness of the performance of the institutional entities entrusted to operate th ...[+++]

8. De Conferentie van de Partijen beoordeelt uiterlijk tijdens haar tweede zitting en daarna periodiek, de doeltreffendheid van het ingevolge dit artikel ingestelde mechanisme, de capaciteit ervan om te voldoen aan de veranderende behoeften van partijen die ontwikkelingslanden zijn en partijen met een overgangseconomie, de in het zevende lid bedoelde criteria en richtsnoeren, de hoogte van financiering alsmede de doeltreffendheid van de institutionele entiteiten die belast zijn met het beheer van het financieringmechanisme.


Given that the EC cannot and should not participate financially in each and every election, what kind of election should be assisted or observed- The EU has normally been involved in the first or second general elections of a country going through a transition.

Aangezien de Commissie niet aan elke verkiezing financiële medewerking kan of moet verlenen, rijst de vraag welke verkiezingen in aanmerking komen voor ondersteuning of waarneming. Gewoonlijk is de EU betrokken bij de eerste en soms ook tweede algemene verkiezingen van een land dat een overgangsproces doormaakt.


Whereas, in accordance with Title IV A of the General Programme for the abolition of restrictions on freedom of establishment, restrictions on the opening of cinemas specialising exclusively in the exhibition of foreign films in the language of their country of origin must be abolished by the end of the second year of the second stage of the transitional period;

Overwegende dat , overeenkomstig titel IV-A van het Algemeen Programma voor de opheffing van de beperkingen van de vrijheid van vestiging , de beperkingen op de opening van speciale bioscoopzalen waar uitsluitend buitenlandse films in de taal van het land van oorsprong worden vertoond , v}}r het einde van het tweede jaar van de tweede etappe van de overgangsperiode moeten zijn opgeheven ;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Second transit country' ->

Date index: 2022-04-23
w