Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Second chance school
Second-chance education
Support for second chance

Vertaling van "Second-chance education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
compensatory education | second-chance education

compenserende volwasseneneducatie | tweedekansonderwijs




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Establish and run entrepreneurship education schemes for the unemployed to enable them to (re-)enter business life as entrepreneurs based on successful models from a number of Member States, in partnership with education and training systems as an engagement route into second chance education.

· regelingen voor onderwijs in ondernemerschap voor werklozen te ontwerpen en uit te voeren om hen in staat te stellen (opnieuw) in te treden in het bedrijfsleven als ondernemer op basis van succesvolle modellen uit een aantal lidstaten, in associatie met onderwijs- en opleidingssystemen in het kader van een vastgelegde route naar tweedekansonderwijs.


Partial, compensatory measures, such as second-chance education, albeit important, are insufficient to address the root-causes of the problem.

Gedeeltelijke, compenserende maatregelen, zoals tweedekansonderwijs, zijn weliswaar belangrijk, maar ontoereikend om de basisoorzaken van het probleem weg te nemen.


· Boost entrepreneurial training for young people and adults in education by means of Structural Funds resources in line with national job plan,.notably the European Social Fund (ESF) in line with National Job Plans, particularly as a tool for second chance education for those not engaged in education, employment or training. Take full advantage of the training possibilities available under the rural development fund - European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD).

· ondernemerschapsopleiding voor jongeren en volwassenen te stimuleren via middelen uit de structuurfondsen in lijn met het nationaal werkgelegenheidsplan, met name uit het Europees Sociaal Fonds in lijn met de nationale werkgelgenheidsplannen, in het bijzonder als instrument voor tweedekansonderwijs voor wie geen werk heeft en evenmin onderwijs of een opleiding volgt; ten volle voordeel te trekken uit de opleidingsmogelijkheden in het kader van het fonds voor plattelandsontwikkeling - Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling (Elfpo).


More attention must be paid to offering second chance education and adult learning, facilitating the transition between education levels, including tertiary education.

Er moet meer aandacht zijn voor tweede-kansonderwijs en volwassenenonderwijs, waardoor de overgang tussen de onderwijsniveaus, met inbegrip van hoger onderwijs, wordt vergemakkelijkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Highlights the important role of non-formal and informal learning, volunteering and lifelong learning in developing skills and qualifications, particularly transversal skills such as entrepreneurial skills, ICT, and personal and language competences that are widely applicable; calls on the EU to improve access to adult learning and second-chance education; calls for the validation and recognition of non-formal and informal learning by employers and education providers;

76. wijst op de belangrijke rol van niet-formeel en informeel leren, vrijwilligerswerk en een leven lang leren bij de ontwikkeling van vaardigheden en kwalificaties, met name horizontale vaardigheden, bijvoorbeeld op het gebied van ondernemerschap, ICT, persoonlijke vaardigheden en talenkennis, die in veel situaties van pas komen; verzoekt de EU de toegang tot de volwasseneneducatie en het tweedekansonderwijs te verbeteren; dringt aan op de validering en erkenning van niet-formeel en informeel leren door werkgevers en onderwijsinstellingen;


76. Highlights the important role of non-formal and informal learning, volunteering and lifelong learning in developing skills and qualifications, particularly transversal skills such as entrepreneurial skills, ICT, and personal and language competences that are widely applicable; calls on the EU to improve access to adult learning and second-chance education; calls for the validation and recognition of non-formal and informal learning by employers and education providers;

76. wijst op de belangrijke rol van niet-formeel en informeel leren, vrijwilligerswerk en een leven lang leren bij de ontwikkeling van vaardigheden en kwalificaties, met name horizontale vaardigheden, bijvoorbeeld op het gebied van ondernemerschap, ICT, persoonlijke vaardigheden en talenkennis, die in veel situaties van pas komen; verzoekt de EU de toegang tot de volwasseneneducatie en het tweedekansonderwijs te verbeteren; dringt aan op de validering en erkenning van niet-formeel en informeel leren door werkgevers en onderwijsinstellingen;


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemployment;

28. benadrukt dat jongeren ondersteund moeten worden, vooral als ze geen onderwijs of opleiding volgen en geen baan hebben (NEET-jongeren), door kwalitatief hoogwaardige stages en plaatsen in het leerlingwezen, tweedekansonderwijsprogramma's en beproefde programma's voor duaal leren en werkend leren te stimuleren, alsmede specifieke maatregelen ter bevordering van hun toegang tot hoger onderwijs en hun actieve integratie in opleidingen en banen; ziet dit als waardevolle stappen in de overgang van onderwijs naar het beroepsleven en ten behoeve van een lagere jeugdwerkloosheid;


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemployment;

28. benadrukt dat jongeren ondersteund moeten worden, vooral als ze geen onderwijs of opleiding volgen en geen baan hebben (NEET-jongeren), door kwalitatief hoogwaardige stages en plaatsen in het leerlingwezen, tweedekansonderwijsprogramma's en beproefde programma's voor duaal leren en werkend leren te stimuleren, alsmede specifieke maatregelen ter bevordering van hun toegang tot hoger onderwijs en hun actieve integratie in opleidingen en banen; ziet dit als waardevolle stappen in de overgang van onderwijs naar het beroepsleven en ten behoeve van een lagere jeugdwerkloosheid;


Education and training systems should aim to ensure that all learners — including those from disadvantaged backgrounds, those with special needs and migrants — complete their education, including, where appropriate, through second-chance education and the provision of more personalised learning.

De onderwijs- en opleidingsstelsels moeten ernaar streven te garanderen dat alle lerenden, ook die uit kansarme groepen, lerenden met bijzondere behoeften, alsmede migranten, hun onderwijs voltooien, in voorkomend geval ook via tweedekansonderwijs en het aanbieden van meer gepersonaliseerd leren.


Therefore, I believe that additional funding is needed for intercultural education, cultural and artistic activities, sports events, “second-chance” education, healthcare education etc. leading to Roma integration in all European societies.

Daarom ben ik ervan overtuigd dat er extra geld nodig is voor intercultureel onderwijs, culturele en artistieke activiteiten, sportevenementen, “tweede kans”-onderwijs, voorlichting op het gebied van gezondheidszorg, etc., met als doel de integratie van Roma in alle Europese maatschappijen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Second-chance education' ->

Date index: 2023-09-28
w