Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EC secondary legislation
Executive-legislative
Legislation
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
Post-secondary procedures
Post-secondary school methods
Post-secondary school procedures
Post-secondary school processes
Secondary Community legislation
Secondary legislation
Secondary procedures
Secondary school approaches
Secondary school methods
Secondary school procedures

Vertaling van "Secondary legislation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
secondary legislation [ EC secondary legislation ]

afgeleid recht [ afgeleid gemeenschapsrecht | intern recht ]


secondary legislation related to the European Central Bank

afgeleide wetgeving in verband met de Europese Centrale Bank


secondary Community legislation | secondary legislation

afgeleid communautair recht | afgeleid Gemeenschapsrecht | afgeleid recht | secundair recht


binding instruments of secondary legislation derived from the treaties

verbindende besluiten vallende onder het van de verdragen afgeleide recht


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

wetgevende procedure


manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

departement van een middelbare school beheren | departement van een secundaire school beheren


post-secondary school methods | post-secondary school processes | post-secondary procedures | post-secondary school procedures

procedures in het hoger onderwijs | procedures in het postsecundair onderwijs


secondary procedures | secondary school approaches | secondary school methods | secondary school procedures

procedures in het middelbaar onderwijs | procedures in het secundair onderwijs


Legislative official/government administrator

lid van wetgevend lichaam en/of medewerker openbaar bestuur


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

verband wetgeving-uitvoering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Moreover, such restrictions must also be consistent with EU secondary legislation: although gambling services are not regulated by sector-specific regulation at EU level and excluded from horizontal acts such as the Services Directive (2006/123/EC) or the E-commerce Directive (2000/31/EC), they are subject to a number of rules in EU secondary legislation[11].

Voorts moeten dergelijke beperkingen stroken met bepaalde secundaire EU-wetgeving. Hoewel er voor gokdiensten geen sectorspecifieke EU-regelgeving bestaat en deze diensten ook zijn uitgesloten van bepaalde horizontale wetgeving, zoals de Dienstenrichtlijn (Richtlijn 2006/123/EG) en de Richtlijn inzake elektronische handel (Richtlijn 2000/31/EG), vallen ze namelijk wel onder een aantal voorschriften in andere secundaire EU-wetgeving[11].


15. Recalls that the quality of Community legislation and its implementation is of major importance to the proper functioning of the Internal Market, and that the number of cases before the European Court of Justice related to unclear provisions and incorrect implementation of secondary legislation demonstrates the need to draft Community legislation more precisely; therefore calls on the Commission to introduce indicators in the Scoreboard regarding the number of proceedings before the European Court of Justice concerning quality of secondary legislation, as well as its incorrect implementation;

15. wijst erop dat de kwaliteit van Gemeenschapswetgeving en de tenuitvoerlegging daarvan van groot belang is voor de goede werking van de interne markt, en dat het aantal bij het Europese Hof van Justitie in behandeling zijnde zaken dat verband houdt met onduidelijke bepalingen en onjuiste tenuitvoerlegging van afgeleid recht erop wijst dat het noodzakelijk is Gemeenschapswetgeving nauwkeuriger te redigeren; verzoekt de Commissie derhalve indicatoren in het Scorebord op te nemen betreffende het aantal procedures voor het Europese Hof van Justitie betreffende de kwaliteit van afgeleid recht, alsmede de onjuiste tenuitvoerlegging daarvan ...[+++]


15. Recalls that the quality of Community legislation and its implementation is of major importance to the proper functioning of the Internal Market, and that the number of cases before the European Court of Justice related to unclear provisions and incorrect implementation of secondary legislation demonstrates the need to draft Community legislation more precisely; therefore calls on the Commission to introduce indicators in the Scoreboard regarding the number of proceedings before the European Court of Justice concerning quality of secondary legislation, as well as its incorrect implementation;

15. wijst erop dat de kwaliteit van Gemeenschapswetgeving en de tenuitvoerlegging daarvan van groot belang is voor de goede werking van de interne markt, en dat het aantal bij het Europese Hof van Justitie in behandeling zijnde zaken dat verband houdt met onduidelijke bepalingen en onjuiste tenuitvoerlegging van afgeleid recht erop wijst dat het noodzakelijk is Gemeenschapswetgeving nauwkeuriger te redigeren; verzoekt de Commissie derhalve indicatoren in het Scorebord op te nemen betreffende het aantal procedures voor het Europese Hof van Justitie betreffende de kwaliteit van afgeleid recht, alsmede de onjuiste tenuitvoerlegging daarvan ...[+++]


15. Recalls that the quality of Community legislation and its implementation is of major importance to the proper functioning of the Internal Market, and that the number of cases before the European Court of Justice related to unclear provisions and incorrect implementation of secondary legislation demonstrates the need to draft Community legislation more precisely; therefore calls on the Commission to introduce indicators in the Scoreboard regarding the number of proceedings before the European Court of Justice concerning quality of secondary legislation, as well as its incorrect implementation;

15. wijst erop dat de kwaliteit van Gemeenschapswetgeving en de tenuitvoerlegging daarvan van groot belang is voor de goede werking van de interne markt, en dat het aantal bij het Europese Hof van Justitie in behandeling zijnde zaken dat verband houdt met onduidelijke bepalingen en onjuiste tenuitvoerlegging van afgeleid recht erop wijst dat het noodzakelijk is Gemeenschapswetgeving nauwkeuriger te redigeren; verzoekt de Commissie derhalve indicatoren in het Scorebord op te nemen betreffende het aantal procedures voor het Europese Hof van Justitie betreffende de kwaliteit van afgeleid recht, alsmede de onjuiste tenuitvoerlegging daarvan ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
One of the arguments advanced for the status quo is that past rulings of the European Court of Justice have greatly liberalised company law in any case. That is undoubtedly true, but the European Court delivers these rulings for the sole purpose of promoting the full application of primary law, simply because the legislative bodies responsible for the adoption of secondary law, namely Parliament and the Council – though we depend on the European Commission – are not able to enact sound secondary legislation that would actually guarantee the freedoms enshrined in the Treaty provisions establishing the single market.

Een van de argumenten die naar voren zijn gebracht voor de status quo is dat uitspraken die het Europees Hof van Justitie in het verleden heeft gedaan in elk geval het vennootschapsrecht in grote mate hebben geliberaliseerd.Dat is ongetwijfeld waar, maar het Europees Hof doet deze uitspraken uitsluitend met het doel om de volledige toepassing van het primaire recht te bevorderen, eenvoudigweg omdat de wetgevingsinstanties die verantwoordelijk zijn voor het aannemen van afgeleide wetgeving, namelijk het Parlement en de Raad – ofschoon we afhankelijk zijn van de Europese Commissie – niet in staat zijn gedegen afgeleide wetgeving vast te stellen die wer ...[+++]


One of the arguments advanced for the status quo is that past rulings of the European Court of Justice have greatly liberalised company law in any case. That is undoubtedly true, but the European Court delivers these rulings for the sole purpose of promoting the full application of primary law, simply because the legislative bodies responsible for the adoption of secondary law, namely Parliament and the Council – though we depend on the European Commission – are not able to enact sound secondary legislation that would actually guarantee the freedoms enshrined in the Treaty provisions establishing the single market.

Een van de argumenten die naar voren zijn gebracht voor de status quo is dat uitspraken die het Europees Hof van Justitie in het verleden heeft gedaan in elk geval het vennootschapsrecht in grote mate hebben geliberaliseerd.Dat is ongetwijfeld waar, maar het Europees Hof doet deze uitspraken uitsluitend met het doel om de volledige toepassing van het primaire recht te bevorderen, eenvoudigweg omdat de wetgevingsinstanties die verantwoordelijk zijn voor het aannemen van afgeleide wetgeving, namelijk het Parlement en de Raad – ofschoon we afhankelijk zijn van de Europese Commissie – niet in staat zijn gedegen afgeleide wetgeving vast te stellen die wer ...[+++]


As the European legislator creates each agency through respective secondary legislation, establishing specific provisions for each agency, the legislator has laid down varying conditions for the participation of third countries, depending on the sector in which each such agency is active (see Annex B).

Aangezien de Europese wetgever elk agentschap opricht via respectieve afgeleide wetgeving, waarin voor elk agentschap specifieke bepalingen worden vastgesteld, heeft de wetgever verschillende voorwaarden vastgesteld voor de deelname van derde landen, afhankelijk van de sector waarin elk van die agentschappen actief is (zie bijlage B).


One consequence of such legislation on concessions would be a qualitative leap in the protection of bidders in most of the Member States, as concessions, once they are covered by Community secondary legislation, would fall within the scope of the Community Directives on review procedures for the award of public procurement contracts, which provide for more effective and adequate remedies than the basic principles of jurisdictional protection developed by the European Court of Justice.

Een gevolg van dergelijke wetgeving over concessieovereenkomsten zou een kwalitatieve sprong voorwaarts in de bescherming van inschrijvers in de meeste lidstaten zijn, aangezien concessieovereenkomsten, zodra zij onder het afgeleide Gemeenschapsrecht vallen, ook onder het toepassingsgebied van de communautaire richtlijnen over de rechtsbeschermingsprocedures voor de gunning van contracten voor overheidsopdrachten vallen die doeltreffendere en adequatere rechtsmiddelen bieden dan de basisbeginselen van rechtsbescherming die door het Europese Hof van Justitie zijn ontwikkeld.


Procedures and conditions for issuing visas are introduced by secondary legislation; technical and practical modifications of secondary legislation is almost a continous exercise, due to new circumstances arising or the need to respond to new challenges.

De procedures en voorwaarden voor de afgifte van visa worden vastgesteld in de afgeleide wetgeving. Deze afgeleide wetgeving wordt voortdurend technisch en praktisch bijgesteld als gevolg van gewijzigde omstandigheden of naar aanleiding van nieuwe ontwikkelingen.


The legislative means to implement modern control techniques are in place, and the need is for training and improvement of secondary legislation.

De wetgeving voor het toepassen van moderne beheersingstechnieken is aanwezig; er is nu behoefte aan training en aan verbetering van de secundaire wetgeving.


w