Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Develop natural areas works programmes
Developing natural areas works programmes
Developing works plans for natural areas
Ecologically sensitive area
Heat-sensitive natural rubber latex
Management methods for natural areas
Management techniques for natural areas
Natural areas maintenance
Natural areas works programme developing
PSSA
Particularly Sensitive Sea Area
Regimes for managing natural areas
Sensitive area
Sensitive natural area
Thermosensitive natural rubber latex

Vertaling van "Sensitive natural area " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


sensitive area [ ecologically sensitive area | sensitive natural area ]

kwetsbaar gebied [ ecologisch gevoelig gebied | gevoelig gebied | gevoelig natuurgebied ]


Particularly Sensitive Sea Area | PSSA [Abbr.]

Bijzonder Kwestbaar Zeegebied | PSSA [Abbr.]


management methods for natural areas | regimes for managing natural areas | management techniques for natural areas | natural areas maintenance

onderhoud van natuurgebieden


developing natural areas works programmes | developing works plans for natural areas | develop natural areas works programmes | natural areas works programme developing

werkprogramma’s ontwikkelen voor natuurgebieden


heat-sensitive natural rubber latex | thermosensitive natural rubber latex

hittegvoelige natuurlijke rubberlatex | thermosensibele natuurlijke rubberlatex


A form of diazoxide-sensitive diffuse hyperinsulinism characterized by hypoglycemic episodes from the neonatal period, a good clinical response to diazoxide and a probable transient nature of the disease with spontaneous resolution.

hyperinsulinisme door deficiëntie van 'uncoupling protein'-2
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Support the management of protected and other sensitive biodiversity areas among others through the ‘Biodiversity for Life’ thematic flagship that engages the private sector in design and implementation of Payments for Ecosystem Services schemes, community-based management of natural resources, and public-private partnerships.

Steunen van het beheer van beschermde en andere kwetsbare biodiversiteitsgebieden, onder meer via het thematische vlaggenschipprogramma "biodiversiteit voor het leven", waarmee de particuliere sector wordt betrokken bij het ontwerp en de uitvoering van de stelsels voor de betaling voor ecosysteemdiensten, op de gemeenschap gebaseerd beheer van natuurlijke hulpbronnen, en publiek-private partnerschappen.


79. Invites the Member States and Commission to work together to identify where greater transparency of intergovernmental agreements could be achieved, acknowledging the sensitive nature of previous proposals in this area; recognises, however, that the Commission is already able to participate upon invitation in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries; calls on the Commission to draw up both a positive and a negative list of agreement clauses, such as export ban and destination clauses;

79. nodigt de lidstaten en de Commissie uit samen te werken om te bepalen in hoeverre grotere transparantie van intergouvernementele overeenkomsten kan worden bereikt, waarbij het gevoelige karakter van de vorige voorstellen op dit gebied wordt onderkend; erkent echter dat de Commissie reeds op uitnodiging kan deel te nemen aan energiegerelateerde onderhandelingen waar een of meer lidstaten en derde landen bij betrokken zijn; verzoekt de Commissie zowel een positieve als een negatieve lijst op te stellen met clausules, zoals uitvoerverboden en bestemmingsclausules;


determine whether provisions for mountain areas, areas facing significant natural constraints and other areas affected by specific constraints as referred to in Article 32 of Regulation (EU) No 1305/2013, Natura 2000 areas, areas covered by Directive 2000/60/EC of the European Parliament and of the Council , agricultural land authorised for cotton production pursuant to Article 57 of Regulation (EU) No 1307/2013, areas naturally kept in a state suitable for grazing or cultivation as referred to in Article 4(1)(c)(iii) of Regulation (EU) No 1307/2013, areas designated by Membe ...[+++]

vaststellen welke bepalingen van toepassing zijn voor berggebieden, gebieden met aanzienlijke natuurlijke beperkingen en andere gebieden met specifieke beperkingen als bedoeld in artikel 32 van Verordening (EU) nr. 1305/2013, Natura 2000-gebieden, onder Richtlijn 2000/60/EG van het Europees Parlement en de Raad vallende gebieden, landbouwgrond waarvoor uit hoofde van artikel 57 van Verordening (EU) nr. 1307/2013 een vergunning voor de productie van katoen is verleend, grond die in een voor beweiding of teelt geschikte natuurlijke staat wordt gehouden als bedoeld in artikel 4, lid 1, onder c), iii), van Verordening (EU) nr. 1307/2013, geb ...[+++]


6. When assessing the technical and financial capabilities of an applicant for a licence, special attention shall be paid to any environmentally sensitive marine and coastal environments, in particular ecosystems which play an important role in mitigation and adaptation to climate change, such as salt marshes and sea grass beds, and marine protected areas, such as special areas of conservation pursuant to the Council Directive 92/43/EEC of 21 May 1992 on the conservation of natural ...[+++]

6. Bij de beoordeling van de technische en financiële capaciteiten van een aanvrager van een vergunning moet bijzondere aandacht worden besteed aan alle in milieutechnisch opzicht gevoelige mariene en kustmilieus, met name ecosystemen die een belangrijke rol spelen bij de beperking van en de aanpassing aan de klimaatverandering, zoals zoutmoerassen en zeegrasbedden; en mariene beschermde gebieden, zoals speciale beschermingszones ingevolge Richtlijn 92/43/EEG van de Raad van 21 mei 1992 inzake de instandhouding van de natuurlijke habitats en de wilde flora en fauna , speciale beschermingszones ingevolge Richtlijn 2009/147/EG van het Eur ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to provide greater protection for residential areas, areas of substantial public use and the environment, including areas of particular natural interest or sensitivity, it is necessary for land-use or other relevant policies applied in the Member States to ensure appropriate distances between such areas and establishments presenting such hazards and, where existing establishments are concerned, to implement, if necessary, additional technical measures so that the risk to persons or the environment is main ...[+++]

Teneinde woongebieden, door het publiek druk bezochte gebieden, en het milieu, met inbegrip van bijzondere natuurgebieden of zeer kwetsbare gebieden, beter te beschermen, is het noodzakelijk dat het beleid inzake ruimtelijke ordening of het beleid op andere relevante domeinen dat van toepassing is in de lidstaten, garandeert dat er voldoende afstand in acht wordt genomen tussen dergelijke gebieden en inrichtingen die zulke risico's met zich meebrengen en, indien nodig, voor bestaande inrichtingen, aanvullende technische maatregelen ten uitvoer legt, teneinde de risico's voor personen of het milieu op een aanvaardbaar niveau te houden.


(9) It is essential to implement an environmentally sustainable, economically equitable, socially responsible, and culturally sensitive management of the coastal zone, which maintains the integrity of this important resource while considering local traditional activities and customs that do not present a threat to sensitive natural areas and to the maintenance-status of the wild species of the coastal fauna and flora.

(9) Het is van cruciaal belang te komen tot een voor het milieu duurzaam, in economisch opzicht billijk, maatschappelijk verantwoord en met de gevoelige culturele elementen rekening houdend beheer van het kustgebied, dat de integriteit van dit belangrijk erfgoed op peil houdt en toch aandacht heeft voor de traditionele lokale activiteiten en gebruiken, voorzover die geen bedreiging inhouden voor gevoelige natuurgebieden en voor het behoud van de wilde soorten van de kustfauna en -flora.


(9) It is essential to implement an environmentally sustainable, economically equitable, socially responsible, and culturally sensitive management of the coastal zone, which maintains the integrity of this important resource while considering local traditional activities and customs that do not present a threat to sensitive natural areas and to the maintenance-status of the wild species of the coastal fauna and flora.

(9) Het is van cruciaal belang te komen tot een voor het milieu duurzaam, in economisch opzicht billijk, maatschappelijk verantwoord en met de gevoelige culturele elementen rekening houdend beheer van het kustgebied, dat de integriteit van dit belangrijk erfgoed op peil houdt en toch aandacht heeft voor de traditionele lokale activiteiten en gebruiken, voorzover die geen bedreiging inhouden voor gevoelige natuurgebieden en voor het behoud van de wilde soorten van de kustfauna en -flora.


- promoting best practices and supporting networks fostering the exchange of experience on sustainable development including urban areas, sea, coastline, mountain areas, wetlands and other areas of a sensitive nature.

- bevordering van beste praktijken en ondersteuning van netwerken die de uitwisseling bevorderen van ervaringen op het gebied van duurzame ontwikkeling onder meer met betrekking tot stedelijke gebieden, de zee, de zeekust, bergachtige gebieden, wetlands en andere gevoelige gebieden.


promoting best practices and supporting networks fostering the exchange of experience on sustainable development including urban areas, sea, coastline, mountain areas, wetlands and other areas of a sensitive nature;

bevordering van beste praktijken en ondersteuning van netwerken die de uitwisseling bevorderen van ervaringen op het gebied van duurzame ontwikkeling onder meer met betrekking tot stedelijke gebieden, de zee, de zeekust, bergachtige gebieden, wetlands en andere gevoelige gebieden;


8. The Committee on Culture, Youth, Education and the Media is concerned at the prospect that a generalised liberalisation in the services sector will fail to recognise the particularly sensitive nature of certain areas (e.g. the audiovisual industry), which is such that those areas need to be protected and excluded from the negotiations on the new transatlantic marketplace.

8. De Commissie cultuur, jeugd, onderwijs en media uit haar bezorgdheid over een algemene liberalisatie in de dienstensector, waarbij geen rekening wordt gehouden met het feit dat bepaalde sectoren zoals de audiovisuele productie erg kwetsbaar zijn en bescherming nodig hebben, en derhalve van de onderhandelingen over de NTMO (Nieuwe Transatlantische MarktOvereenkomst) moeten worden uitgesloten.


w