Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Light weapons
Maternal care for known or suspected light-for-dates
Placental insufficiency
PoA
SALW
SEESAC
Small and light for dates
Small arms
Small arms and light weapons
Small-for-dates
Small-for-dates Small-and-light-for-dates

Vertaling van "Small-for-dates Small-and-light-for-dates " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Small-for-dates Small-and-light-for-dates

small-for-dates | small-and-light-for-dates


Maternal care for known or suspected:light-for-dates | placental insufficiency | small-for-dates

indicatie voor zorg bij moeder wegens bekende of vermoede | 'light-for-dates' | indicatie voor zorg bij moeder wegens bekende of vermoede | placentaire insufficiëntie | indicatie voor zorg bij moeder wegens bekende of vermoede | 'small-for-dates'




South East Europe Regional Clearinghouse for Small Arms Reduction | South Eastern and Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | South Eastern Europe Clearinghouse for the Control of Small Arms and Light Weapons | SEESAC [Abbr.]

Regionaal Uitwisselingscentrum voor Zuidoost-Europa inzake de beperking van het aantal handvuurwapens | Uitwisselingscentrum voor Zuidoost- en Oost-Europa inzake de beheersing van het aantal handvuurwapens en lichte wapens | Seesac [Abbr.]


Programme of Action to Prevent, Combat and Eradicate the Illicit Trade in Small Arms and Light Weapons in All Its Aspects | United Nations Programme of Action on Small Arms and Light Weapons | PoA [Abbr.]

VN-actieprogramma inzake SALW | VN-actieprogramma ter voorkoming, bestrijding en uitroeiing van de illegale handel in handvuurwapens en lichte wapens in al zijn aspecten


small arms [ light weapons | SALW | small arms and light weapons ]

handvuurwapens [ handvuurwapens en lichte wapens | lichte wapens | SALW ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Public authorities must in every case seek to reduce the administrative burden on small farmers and the small family farm model, in light of the social and cultural benefits they contribute to rural areas.

De overheid moet in alle gevallen streven naar vermindering van de administratieve lasten voor kleine landbouwers en familiebedrijven, gezien de sociale en culturele voordelen die zij de plattelandsgebieden bieden.


(13) In order to determine the date of the application of 0.50% sulphur limit, to designate new SECAs, to approve new alternative abatement methods and to establish the appropriate conditions for their use, to ensure appropriate monitoring of sulphur content of fuels and the harmonized content and the format of Member States' reports and to adapt the provisions of the Directive to scientific and technical progress, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in respect of specification of the date from which the maximum sulphur content of fuel of 0.50% by mass should apply in the Union, designation of new SECAs on the basis of the decisio ...[+++]

(13) Voor het vaststellen van de datum vanaf wanneer de grenswaarde voor het zwavelgehalte van 0,50 % wordt toegepast, het aanwijzen van nieuwe SECA’s, het goedkeuren van nieuwe alternatieve reductiemethoden en het vaststellen van de juiste voorwaarden voor het gebruik daarvan, het waarborgen van een goede controle op het zwavelgehalte van brandstoffen en van de geharmoniseerde inhoud en de indeling van verslagen van lidstaten en het aanpassen van de bepalingen van de richtlijn aan wetenschappelijke en technische ontwikkelingen, moet de Commissie de bevoegdheid worden verleend tot het vaststellen van handelingen overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie en met betrekking tot de vaststelling van d ...[+++]


The measures provided for in this Decision should be reviewed in the light of the evolution of the epidemiological situation of the small hive beetle in Italy within a period of eight months from the date of adoption of this Decision.

De in dit besluit vervatte maatregelen moeten binnen acht maanden na de datum van vaststelling van dit besluit opnieuw worden bezien in het licht van de ontwikkeling van de epidemiologische situatie van de kleine bijenkastkever in Italië.


2. The Parties agree to implement their respective commitments to deal with the illicit trade in small arms and light weapons, including their ammunition, within the framework of international instruments including the UN Programme of Action to Prevent, Combat and Eradicate the Illicit Trade in Small Arms and Light Weapons in All Its Aspects (UN PoA) and the International Instrument to Enable States to Identify and Trace, in a Timely and Reliable Manner, Illicit Small Arms and Light Weapons (ITI) as well as obligations deriving from UN Security Council resolutions.

2. De partijen komen overeen dat zij hun respectieve verbintenissen inzake de aanpak van de illegale handel in handvuurwapens en lichte wapens en munitie daarvoor zullen uitvoeren in het kader van internationale overeenkomsten, waaronder het VN-actieprogramma ter voorkoming, bestrijding en uitbanning van de illegale handel in handvuurwapens en lichte wapens in al zijn aspecten („UN PoA”) en het internationale instrument waarmee staten tijdig en op betrouwbare wijze illegale handvuurwapens en licht wapens kunnen identificeren en traceren („ITI”), evenals de verplichtingen die voortvloeien uit resoluties van de VN-Veiligheidsraad.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. On 20 May 2008, the European Court of Justice annulled Council Decision 2004/833/CFSP of 2 December 2004 implementing Joint Action 2002/589/CFSP with a view to a EU contribution to ECOWAS in the framework of the Moratorium on Small Arms and Light Weapons (hereinafter ‘the ECOWAS case’).[2] The Court found that measures against the proliferation of small arms and light weapons may be implemented by the Community under its development policy.

4. Op 20 mei 2008 heeft het Hof van Justitie Besluit 2004/833/GBVB van de Raad van 2 december 2004 betreffende de uitvoering van Gemeenschappelijk Optreden 2002/589/GBVB met het oog op een bijdrage van de Europese Unie in het kader van het moratorium van de ECOWAS op handvuurwapens en lichte wapens[2] (hierna "de ECOWAS-zaak" genoemd) nietig verklaard.


L. whereas the European Union has a number of options available to it under its code of conduct on arms exports and its programmes on halting the transfer of small arms with a view to banning the flow of arms to conflict zones; recalling in this connection its resolution of 15 March 2001 on the UN Conference on illicit trade in small arms and light weapons in all its aspects , which has since taken place, and in particular its call for the development of a binding code of conduct including the prohibition of arms transfers to government and non-state perpetrators that systematically violate human rights or international humanitarian law,

L. overwegende dat de Europese Unie over een reeks van mogelijkheden beschikt om een einde te maken aan de toestroom van wapens naar conflictgebieden, overeenkomstig haar gedragscode inzake de wapenexport alsmede haar programma's ter beëindiging van de verspreiding van lichte wapens; herinnert in dit verband aan zijn resolutie van 15 maart 2001 over de VN-Conferentie over alle aspecten van de illegale handel in lichte wapens en handvuurwapens die in juli 2001 wordt gehouden en in het bijzonder aan zijn oproep om een bindende gedragscode te ontwikkelen, met inbegrip van het verbod op de overdracht van wapens aan regeringen of niet-gouvernementele groeperingen die de mensenrechten of het internationale humanitaire recht systematisch schende ...[+++]


Whereas the European Union has a number of options available to it under its code of conduct on arms exports and its programmes on halting the transfer of small arms with a view to banning the flow of arms to conflict zones; recalling in this connection its resolution of 15 March 2001 on the UN Conference on illicit trade in small arms and light weapons in all its aspects, which has since taken place, and in particular its call for the development of a binding code of conduct including the prohibition of arms transfers to government and non-state perpetrators that systematically violate human rights or international humanitarian law,

L. overwegende dat de Europese Unie over een reeks van mogelijkheden beschikt om een einde te maken aan de toestroom van wapens naar conflictgebieden, overeenkomstig haar gedragscode inzake de wapenexport alsmede haar programma's ter beëindiging van de verspreiding van lichte wapens; herinnert in dit verband aan zijn resolutie (van 15 maart 2001) over de plaats gevonden hebbende VN-Conferentie over alle aspecten van de illegale handel in lichte wapens en handvuurwapens en in het bijzonder aan de oproep om een bindende gedragscode te ontwikkelen, met inbegrip van het verbod op de overdracht van wapens aan regeringen of niet-gouvernementele groeperingen die de mensenrechten of het internationale humanitaire recht systematisch schenden;


E. welcoming efforts already undertaken within the framework of other regional organisations and arrangements, such as the OSCE, the OAS and SADC, in particular the OSCE Document on Small Arms and Light Weapons and the negotiation of the Protocol against the illicit manufacturing of and trafficking in firearms, their parts and components, and ammunition, and the Bamako declaration of 52 Member States of the Organisation of African Unity on small arms and light weapons,

E. met instemming kennis nemend van de reeds in het kader van andere regionale organisaties en overeenkomsten, zoals OVSE, OAS en SADC getroffen maatregelen, met name het OVSE-document over lichte wapens en handvuurwapens en de sluiting van het protocol tot bestrijding van de illegale vervaardiging van en de handel in vuurwapens, met inbegrip van delen en onderdelen, en munitie, alsmede de door 52 lidstaten van de Organisatie van Afrikaanse Eenheid ondertekende verklaring van Bamako over lichte wapens en handvuurwapens;


In the light of the Commission's considerable experience in applying those Articles to small and medium-sized enterprises and in the light of the general texts relating to small and medium-sized enterprises and to regional aid issued by the Commission on the basis of those provisions, it is appropriate, with a view to ensuring efficient supervision and simplifying administration without weakening Commission monitoring, that the Commission should make use of the powers conferred by Regulation (EC) No 994/98.

Gezien de grote ervaring van de Commissie met de toepassing van die artikelen op kleine en middelgrote ondernemingen en gezien de algemene teksten betreffende kleine en middelgrote ondernemingen en betreffende regionale steun die de Commissie op grond van deze bepalingen heeft vastgesteld, is het passend dat de Commissie van de haar bij Verordening (EG) nr. 994/98 toegekende bevoegdheden gebruikmaakt om voor een doeltreffend toezicht te zorgen en de administratie te vereenvoudigen zonder dat de controle door de Commissie daardoor wordt verzwakt.


Whereas the General Programmes provide for the abolition, before the end of the second stage, of all discriminatory treatment based on nationality with regard to establishment and provision of services in the food manufacturing and beverage industries ; whereas in this respect the Programmes make no distinction between industrial undertakings and small craft undertakings as regards the date of liberalisation ; whereas it is in fact impossible to prescribe a later date for the liberalisation of small craft undertakings, as the legal definitions of small craft industries vary widely from one country to another and distortions could occur if liberalisation of undertakings with like economic structures were to take place at different times ; ...[+++]

Overwegende dat de Algemene Programma's voorschrijven dat elke op de nationaliteit gebaseerde discriminerende behandeling bij de vestiging en het verrichten van diensten in de levensmiddelenindustrie alsmede bij de vervaardiging van dranken , v}}r het einde van de tweede etappe dient te zijn opgeheven ; dat in dit opzicht , zoals uit de programma's blijkt , geen onderscheid wordt gemaakt tussen industriële en ambachtelijke bedrijven wat de datum der liberalisatie betreft ; dat het namelijk niet mogelijk is de liberalisatie voor ambachtelijke bedrijven op een later tijdstip te doen plaatsvinden , aangezien de juridische definities van het ambacht in de verschillende landen te sterk van elkaar afwijken en distorsies zouden kunnen ontstaan , ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Small-for-dates Small-and-light-for-dates' ->

Date index: 2022-05-08
w