Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
European high-speed rail network
European high-speed train network
European network of high speed trains
Super high-speed-rail vehicle
Super high-speed-rail-vehicle

Vertaling van "Super high-speed-rail vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
super high-speed-rail vehicle

rijtuig voor supersnelle spoorverbindingen


super high-speed-rail-vehicle

rijtuig voor supersnelle spoorverbindingen


European high-speed rail network | European high-speed train network | European network of high speed trains

Europees net van hoge-snelheidstreinen | Europees snelspoorwegnet | net van supersnelle treinverbindingen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The high-speed railway axis Paris – Brussels – Cologne – Amsterdam – London: The first European cross-border high-speed rail network linking Paris-Brussels-Cologne-Amsterdam-London was completed in 2007.

Het hogesnelheidsnetwerk Parijs/Londen – Brussel – Keulen/Amsterdam: het eerste grensoverschrijdende Europese hogesnelheidsnetwerk tussen Parijs, Brussel, Keulen, Amsterdam en Londen was in 2007 klaar.


Carlo Secchi [PP3: South-west European high-speed rail link / PP19: High-speed rail interoperability on the Iberian peninsula ]

Carlo Secchi [PP3: hogesnelheidsverbinding voor zuidwest Europa / PP19: interoperabiliteit van het hogesnelheidsnet op het Iberisch Schiereiland]


the equipment that may be necessary in future to allow trains other than high-speed trains to run on the lines of the trans-European high-speed rail system, is not to impede the running of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI,

eventueel benodigde apparatuur voor andere treinen op de lijnen van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem mag geen beletsel vormen voor het inzetten van interoperabele treinstellen;


The infrastructure structural subsystem of the trans-European high-speed rail system includes the tracks and switches and crossings of the high-speed lines within the scope set out in Chapter 1.

Het gedeelte „Onder- en bovenbouw” van het subsysteem „Infrastructuur” van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem omvat, binnen het toepassingsgebied bepaald in hoofdstuk 1, spoor, wissels en kruisingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This recommendation will serve as a basis for revision of the mandatory limit values in the context of the ongoing TSI revision process, which will also take into account the results of the recent measurement campaign of noise emitted by high-speed rail vehicles on a reference track, co-financed by the Commission.

Deze aanbeveling moet als basis dienen voor een herziening van de verplichte grenswaarden in het kader van het lopende herzieningsproces voor TSI's, waarbij tevens rekening wordt gehouden met de resultaten van de recente door de Commissie medegefinan cierde meetcampagne van de geluidsemissies van hogesnelheidstreinen op een referentiebaan.


Mr Karel Van Miert, for priority project No 1 (Berlin-Verona/Milan-Bologna-Naples-Messina-Palermo rail link) Mr Etienne Davignon, for priority project No 3 (South-west European high-speed rail link) Ms Loyola de Palacio, for priority project No 6 (Lyon-Trieste-Divaca/Koper-Divača-Ljubljana-Budapest-Ukrainian frontier rail link) Mr Péter Balázs, for priority project No 17 (Paris-Strasbourg-Stuttgart-Vienna-Bratislava rail link) Mr Pavel Telicka, for priority project No 27 (“Rail Baltica” Warsaw-Kaunas-Riga-Tallinn-Helsinki rail link) Mr Karel Vinck for the ERTMS project.

De heer Karel Van Miert, voor prioritair project nr.1 (« spoorverbinding Berlijn-Verona/Milaan-Bologna-Napels-Messina-Palermo») De heer Etienne Davignon, voor prioritair project nr. 3 (« spoorlijn voor hoge snelheidstrein zuidwest Europa») Mevrouw Loyola de Palacio, voor prioritair project nr. 6 (« spoorverbinding Lyon-Triëste-Divaca/Koper-Divaÿa-Ljubljana-Boedapest-Oekraïnse grens») De heer Péter Balázs, voor prioritair project nr. 17 (« spoorverbinding Parijs-Straatsburg-Stuttgart-Wenen-Bratislava ») De heer Pavel Telicka, voor prioritair project nr. 27 (“spoorverbinding «Rail Baltica» Warschau- Kaunas - Riga – Tallinn –Helsinki”) De h ...[+++]


Agreement on the setting-up of a high-speed rail freight corridor

Akkoord over goederencorridor met hoge capaciteit


The new specific projects are: (1) the Galileo global navigation and positioning satellite system, (2) the high-capacity rail link across the Pyrenees, (3) the Stuttgart-Munich-Salzburg/Linz-Vienna high-speed train/combined transport project for Eastern Europe, (4) the Danube river improvement between Vilshofen and Straubing, (5) high-speed rail interoperability on the Iberian peninsula and (6) the Fehmarn Belt fixed link between Germany and Denmark.

De nieuwe projecten zijn: (1) Galileo, het satellietgestuurde wereldwijde navigatie- en plaatsbepalingssysteem, (2) de hogecapaciteitsspoorverbinding over de Pyreneeën, (3) het hogesnelheidstrein-/gecombineerd-vervoersproject voor Oost-Europa langs de lijn Stuttgart-München-Salzburg/Linz-Wenen, (4) de verbetering van de Donau tussen Vilshofen en Straubing, (5) interoperabiliteit van de hogesnelheidsspoorweg op het Iberisch schiereiland en (6) de vaste verbinding over de Fehmarn Belt tussen Duitsland en Denemarken.


(4) By 2050, complete a European high-speed rail network. Triple the length of the existing high-speed rail network by 2030 and maintain a dense railway network in all Member States. By 2050 the majority of medium-distance passenger transport should go by rail.

40. het Europese hogesnelheidsnet tegen 2050 voltooien; de lengte van het bestaande hogesnelheidsnet tegen 2030 verdrievoudigen en in alle lidstaten een dicht spoornet in stand houden; tegen 2050 moet meer dan de helft van het passagiersvervoer over middellange afstand per spoor gebeuren;


Companies are working together to try and harmonize the systems used in order to establish an efficient pan-European high-speed rail network. - Several projects under the THERMIE programme are trying to reduce the environmetal impact of transport by promoting public transport, research into improving the efficiency of conventional engines, and the development of batteries for electric vehicles, etc. 15. Targeted socio-economic research This will be one of the innovations of the fourth framework programme.

Ondernemingen werken aan een harmonisatie van de gebruikte systemen, zodat een doeltreffend paneuropees net voor de hogesnelheidstrein tot stand kan worden gebracht Verscheidene projecten van het THERMIE-programma zijn erop gericht de milieu-effecten van het vervoer te verminderen, door de bevordering van openbaar vervoer, onderzoek naar rendementsverbeteringen voor conventionele motoren, de ontwikkeling van batterijen voor elektrische voertuigen, enz. 15. Gericht sociaal-economisch onderzoek Het programma Gericht sociaal-economisch onderzoek is nieuw in het vierde kaderprogramma.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Super high-speed-rail vehicle' ->

Date index: 2024-04-11
w