Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brand management supervision
COP
Chief of personnel
Co-determination
Co-management
Co-supervision
Establishments officer
Impart training on quality management supervision
Oversee the management of an establishment
Participative management
Participative supervision
Personnel manager
Personnel officer
Power of management or supervision
Staff manager
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervise establishment management
Supervise the management of an establishment
Supervising brand management
Supervising the management of an establishment -
Supervisory board

Vertaling van "Supervise establishment management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
oversee the management of an establishment | supervise establishment management | supervise the management of an establishment | supervising the management of an establishment -

toezicht houden op het beheer van een etablissement | toezicht houden op het beheer van een zaak


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


impart training on quality management supervision | reveal training on general quality management supervision | impart training about general quality management supervision | impart training on general quality management supervision

opleiding geven over de uitvoering van algemeen kwaliteitsbeheer


chief of personnel | COP | establishments officer | personnel manager | personnel officer | staff manager

personeelchef


co-determination [ co-management | co-supervision | supervisory board ]

medebeheer [ gemeenschappelijk toezicht | medezeggenschap in het beheer | Raad van toezicht ]


power of management or supervision

bestuursmacht of zeggenschap


participative management | participative supervision

participatief management
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The directive requires Member States to establish a safety authority, to establish an independent accident and incident investigation body, and to define common principles for the management, regulation and supervision of railway safety.

De richtlijn verplicht de lidstaten een veiligheidsinstantie en een onafhankelijk orgaan voor ongevallen- en incidentenonderzoek op te richten, en gemeenschappelijke beginselen voor het beheer, de regelgeving en het toezicht inzake spoorwegveiligheid vast te stellen.


It establishes safety requirements on the rail system, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers, a common safety regulatory framework, common principles for management and supervision of railway safety, and independent investigation of accidents.

Zij stelt veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem vast, omschrijft de taken en verantwoordelijkheden van spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, voorziet in een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, gemeenschappelijke beginselen voor het beheer van en het toezicht op de spoorwegveiligheid, en het onafhankelijke onderzoek van ongevallen.


The EU rules develop a common approach to railway safety, establishing safety requirements, including safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of accidents.

De EU-regels zijn gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


The directive aims at developing a common European approach to railway safety, in particular at establishing safety requirements on the rail system, including safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of ac ...[+++]

De richtlijn is gericht op een gemeenschappelijke Europese benadering van de veiligheid van het spoorverkeer, met name door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EU legislation aims at developing a common approach to railway safety, in particular by establishing safety requirements on the rail system, including: safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of accid ...[+++]

De EU-wetgeving is gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer, met name door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


Following the agreement on the supervision package, which we also owe to the commitment of Parliament and the tenacity of the Belgian Presidency, the agreement on this directive on alternative investment fund managers needs to demonstrate this ability to learn the lessons of the crisis, to establish intelligent regulations and effective supervision where they need to be established, such that all financial actors are subject to the ...[+++]

Na het akkoord over de toezichtmaatregelen, dat wij ook te danken hebben aan de betrokkenheid van het Parlement en de vasthoudendheid van het Belgische voorzitterschap, moet met het akkoord over deze richtlijn inzake beheerders van alternatieve beleggingsfondsen worden aangetoond dat wij in staat zijn lering te trekken uit de crisis, intelligente regulering kunnen invoeren en waar nodig doeltreffend toezicht kunnen instellen, zodat alle financiële actoren zich binnen dit strikte en doeltreffende regelgevingskader en toezicht moeten bewegen.


By . , the Commission shall submit to the European Parliament and the Council the necessary proposals to strengthen supervision of institutions that may pose a systemic risk referred to in Article 12b and the establishment of a new framework for financial crisis management including funding arrangements.

Uiterlijk op . legt de Commissie het Europees Parlement en de Raad de nodige voorstellen voor om het toezicht op instellingen die een systeemrisico als bedoeld in artikel 12 ter kunnen inhouden, te versterken en om een nieuw kader voor het beheer van financiële crisis op te zetten, daaronder begrepen overeenkomsten inzake de financiering ervan.


In all European Parliament reports the European Commission was called upon to analyse how progress towards a more integrated supervisory structure could be achieved in parallel to striving for an integrated single market for financial services. Also noted was the need for effective oversight of the systemic and prudential risks of the top market players. Macro-prudential analysis and crisis management should be part of the mandate to safeguard financial stability. The European Parliament supports over the medium-term the development o ...[+++]

In alle resoluties van het Europees Parlement werd de Europese Commissie opgeroepen te onderzoeken hoe vooruitgang kan worden geboekt op de weg naar een meer geïntegreerde toezichtstructuur, parallel met het streven naar een geïntegreerde interne markt voor financiële diensten. Ook werd gewezen op het belang van effectief toezicht op de systeemrisico's en prudentiële risico's van de belangrijkste marktspelers. Macroprudentieel onderzoek en crisisbeheer moeten deel uitmaken van het mandaat om de financiële stabiliteit te beschermen. Het ...[+++]


At present, I am the Vice-Chairman of the Board of Directors of the Slovak Guarantee and Development Bank. At all the above posts, I have been actively managing the internal control and audit processes, dealing with the establishment and approval of plans of control and audit, and becoming acquainted with preliminary, ongoing and follow-up control-procedures. I was also a member of the supervisory boards of several institutions, wh ...[+++]

Bij al de bovenvermelde functies heb ik actief de processen op het vlak van interne controle en audits geleid, heb ik te maken gehad met de opmaak en goedkeuring van de audit- en controleplannen, en heb ik me vertrouwd kunnen maken met de voorlopige, lopende en op te volgen controleprocedures. Ik ben ook lid geweest van de toezichthoudende organen van verschillende instellingen, waarbij ik onder meer toezicht hield op hun financieel beheer en de evaluatie van hun audits.


This would help to reduce the vulnerability of beneficiary ACP countries to fluctuations in commodity prices and natural disasters and to set up and eventually adopt instruments to manage commodity risks. A joint EU-ACP committee on agricultural commodities would supervise arrangements for the establishment and implementation of the programme.

Daarmee zou de kwetsbaarheid van de begunstigde ACS-landen voor prijsschommelingen op de markt voor landbouwbasisproducten en voor natuurrampen beperkt kunnen worden, en tevens zou zo een bijdrage geleverd kunnen worden aan de uitwerking en uiteindelijk ook invoering van risicobeheerinstrumenten voor basisproducten. Een gemengd comité ACS-EU voor landbouwbasisproducten zou toezicht moeten houden op de wijze waarop het programma wordt uitgewerkt en uitgevoerd.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Supervise establishment management' ->

Date index: 2020-12-19
w