Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural yield
Assess potential oil yield
Assessing potential oil yield
Assessment of potential oil yield
Calculate potential oil yield
Capital yields tax
Capital-gains tax
Carry out activities to maximise yield
Crop yield
Evaluate improvement of crop yields
Implement yield management principles
Improvement of crop yield research
Manage yield
Rate of taxation
Relief from taxes
Research improvement of crop yields
Researching improvement of crop yields
Supervise yield
Tax
Tax abatement
Tax advantage
Tax allowance
Tax concession
Tax consultant
Tax credit
Tax credits
Tax deduction
Tax deductions
Tax incentive
Tax levies
Tax on distributions
Tax on income from transferable securities
Tax proceeds
Tax rate
Tax receipts
Tax reduction
Tax relief
Tax revenue
Tax yield
Yield per hectare

Vertaling van "Tax yield " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
tax proceeds | tax receipts | tax revenue | tax yield

belastingontvangst | belastingopbrengst | opbrengst van de belastingen


tax proceeds | tax receipts | tax yield

opbrengst van de belasting


capital yields tax | capital-gains tax | tax on distributions | tax on income from transferable securities

belasting op effecten | dividend- en couponbelasting | dividendbelasting


assessment of potential oil yield | calculate potential oil yield | assess potential oil yield | assessing potential oil yield

potentiële olieopbrengst beoordelen


carry out activities to maximise yield | implement yield management principles | manage yield | supervise yield

opbrengsten beheren | rendementen beheren


evaluate improvement of crop yields | improvement of crop yield research | research improvement of crop yields | researching improvement of crop yields

verbetering van gewasopbrengst onderzoeken


crop yield [ agricultural yield | yield per hectare ]

landbouwopbrengst [ opbrengst per hectare | opbrengst van het gewas ]


tax relief [ relief from taxes | tax abatement | tax advantage | tax allowance | tax concession | tax credit | tax deduction | tax reduction | Tax incentive(STW) | tax credits(UNBIS) | tax deductions(UNBIS) ]

belastingaftrek [ aftrekpost | belastingfaciliteiten | belastingkrediet | belastingverlichting | belastingvermindering | belastingvoordeel | belastingvrijdom | belastingvrije som | vermindering van de belasting ]


tax [ rate of taxation | tax rate | Tax levies(ECLAS) | Tax rate(STW) ]

belasting [ belastingschijf | belastingtarief | fiscale retributie ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that providing tax incentives for research and development is likely to yield long-term benefits, such as growth and job creation in knowledge-driven economies, in particular if part of a balanced overall taxation strategy; considers that this should be taken into account at the European and national levels;

benadrukt dat fiscale stimulansen voor onderzoek en ontwikkeling hoogstwaarschijnlijk voordelen op lange termijn hebben, zoals groei en nieuwe banen in kenniseconomieën, met name als zij deel uitmaken van een alomvattende en evenwichtige belastingstrategie; is van mening dat daarmee op Europees en nationaal niveau rekening moet worden gehouden;


Bizarrely enough, the European leader of the tax dumping pack – particularly where company taxes are concerned – is neither an Eastern European state nor Ireland, but the Federal Republic of Germany, supposedly a high-tax country, where a tax reform forced through by the former Schröder Government – which justified its action by reference to fiscal competition across Europe – brought corporation tax yield to an utter standstill.

Op deze wijze worden miljarden aan overheidsinkomsten weggegeven en verspild. Overigens is het bizar dat de Europese lijst van landen waar belastingontwijking plaatsvindt – met name waar het gaat om de vennootschapsbelasting – niet wordt aangevoerd door Oost-Europa of Ierland, maar door een land met zogenaamd hoge belastingen, namelijk de Bondsrepubliek Duitsland.


the mechanism for apportioning the tax yield derived from the common consolidated tax base when it is chosen by groups of companies among the Member States, which must be governed by the principle of transparency and good administration;

volgens welke door de beginselen van transparantie en goed bestuur ingegeven mechanismen de belastinginkomsten die worden verkregen uit de door groep van ondernemingen gekozen gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag, worden verdeeld onder de betrokken lidstaten;


­ the mechanism for apportioning the tax yield derived from the common consolidated tax base chosen by groups of companies among the Member States which must be governed by the principle of transparency and good administration;

­ volgens welke door de beginselen van transparantie en goed bestuur ingegeven mechanismen de belastinginkomsten die worden verkregen uit de door groepen ondernemingen gekozen gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag, worden verdeeld onder de betrokken lidstaten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Considering that the tax office would be satisfied in the first group as a separate creditor and, in addition, obtain most of the yield distributed in the second group (owing to the size of its claims when compared to other creditors), the Commission concludes that almost the entire yield obtained in the bankruptcy would accrue to the tax office.

Overwegende dat het belastingkantoor in de eerste groep zou worden behandeld als afzonderlijke crediteur en in de tweede groep bijgevolg het overgrote deel van de opbrengst zou hebben gekregen (vanwege de omvang van haar vorderingen vergeleken met andere crediteuren), concludeert de Commissie dat vrijwel de volledige opbrengst bij faillissement zou toekomen aan het belastingkantoor.


For regional banks/savings banks, the potential for recovery was severely restricted both by the loss of institutional liability and guarantor liability (Anstaltslast and Gewährträgerhaftung) and by Basle II. The target yields before tax of around 6 to 7 % (according to the original notification) or [...]** % (according to the revised medium‐term plan of 24 June 2003) were not directly comparable with the yields of competitors since BGB’s core‐capital ratio during the restructuring phase contained a ‘safety buffer’ to ensure refinancing on the capital market, partly to offset the total absence of hidden reserves.

Bij Landesbanken/spaarbanken worden de mogelijkheden tot herstel sterk beperkt door het wegvallen van de overheidsgaranties „Anstaltslast” en „Gewährträgerhaftung” en door Bazel II. Het beoogde rendement voor belastingen van 6-7 % (conform de oorspronkelijke aanmelding) respectievelijk [...]* % (conform de herziene planning voor de middellange termijn van 24 juni 2003) kan niet rechtstreeks worden vergeleken met de rendementen van concurrerende instellingen, omdat de ratio van het kernvermogen van BGB tijdens de herstructureringsfase ter waarborging van de herfinanciering op de kapitaalmarkt een „veiligheidsbuffer” bevat, die dient als ...[+++]


Under the TEE system the government taxes at the point of entitlement and thus enjoys higher tax yields now at the cost of renouncing higher tax yields in the future.

De overheid belast in het TEE systeem de aanspraak en geniet dus hogere belastingopbrengsten ten koste van hogere belastingopbrengsten in de toekomst.


If the Tobin tax were to be implemented, it would probably not have the effect expected by its supporters, and certainly not in terms of the expected tax yield.

Als de Tobinbelasting wordt toegepast, zou ze waarschijnlijk niet het effect hebben dat de voorstanders ervan verwachten, zeker niet wat de opbrengst ervan betreft.


(1) Control officials' experience to date which shows that requests made to other Member States do not result in an additional tax yield, and therefore they have reduced the number of requests being made;

(1) De ervaringen van de controleambtenaren tot op heden, waaruit blijkt dat verzoeken aan andere lidstaten niet resulteren in extra belastingopbrengsten, zodat zij minder verzoeken tot andere lidstaten zijn gaan richten;


Whereas the quantitative limits laid down by Articles 4 (1) (d) and (e) of Directive 69/169/EEC in respect of coffee and tea are liable to give rise to additional formalities at frontiers; whereas any taxes levied can yield little tax revenue; whereas arrangements should therefore be made for raising these quantitative limits in travel between Member States;

Overwegende dat de in artikel 4, lid 1, sub d) en e), van Richtlijn 69/169/EEG voor koffie en thee vastgestelde hoeveelheidsbeperkingen kunnen leiden tot extra formaliteiten aan de grenzen; dat de eventueel geheven belastingen slechts een weinig belangrijke belastingopbrengst kunnen opleveren; dat er derhalve aanleiding bestaat deze hoeveelheidsbeperkingen in het verkeer tussen de Lid-Staten te verruimen;


w