Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced technique
Advanced technology
EU macro-financial assistance
Engineering assistant
Financial assistance facility
Financial assistance mechanism
Financial support mechanism
Food tech expert
Food tech specialist
Food technician
Food technologist
Food technology expert
High tech
High technology
High-tech product
IMF lending
MFA
Macro-financial assistance
Macro-financial assistance to non-EU countries
Macrofinancial assistance
Medium-tech product
New technology
Support mechanism
Tech assistant
Technical assistant
Technical support worker

Vertaling van "Tech assistant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
technical assistant | technical support worker | engineering assistant | tech assistant

assistente van een ingenieur | ingenieursassistente | administratief medewerker van een ingenieur | ingenieursassistent


food tech expert | food tech specialist | food technologist | food technology expert

levensmiddelenchemicus | levensmiddelentechnoloog | voedingstechnoloog | voedseltechnoloog


food tech expert | food tech specialist | food technician | food technology expert

levensmiddelentechnoloog | voedingskwaliteitcontroleur | voedseltechnoloog


support mechanism [ financial assistance facility | financial assistance mechanism | financial support mechanism ]

steunregeling


macro-financial assistance [ EU macro-financial assistance | macrofinancial assistance | macro-financial assistance to non-EU countries | MFA | IMF lending(STW) ]

macrofinanciële bijstand [ macrofinanciële bijstand aan niet-EU-landen | macrofinanciële bijstand van de EU | macrofinanciële bijstand van de Europese Unie | MFB ]


Second Additional Protocol to the Council of Europe Convention on mutual legal assistance | Second Additional Protocol to the Council of Europe Convention on mutual legal assistance in criminal matters | Second Additional Protocol to the European Convention on Mutual Assistance in Criminal Matters | Second Protocol to the European Convention on mutual legal assistance

Tweede Aanvullend Protocol bij het Europees Verdrag inzake wederzijdse rechtshulp in strafzaken


new technology [ advanced technique | advanced technology | high tech | high technology | High technology(ECLAS) | High technology(STW) ]

nieuwe technologie [ geavanceerde technologie | hightech | hoogontwikkelde technologie | speerpunttechnologie | spitstechnologie ]






Benelux Treaty concerning Extradition and Mutual Assistance in Criminal Matters | Benelux Treaty on Extradition and Mutual Assistance in Criminal Matters

Benelux-Verdrag aangaande de uitlevering en de rechtshulp in strafzaken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Accordingly, the Commission has actively participated in international discussions and cooperation structures, i.a. the G 8 Lyon-Roma High-Tech Crime Group and Interpol-administered projects. The Commission is in particular closely following the work of the network for 24-hour contacts for International High-Tech Crime (the 24/7 network)[15], of which a considerable number of states worldwide, including most EU Member States, are members. The G8 network constitutes a mechanism to expedite contacts between participating states, with 24-hour points of contact for cases involving electronic evidence, and those requiring urgent assistance from foreign law en ...[+++]

De Commissie volgt met name van nabij de werkzaamheden van het netwerk voor 24-uren contacten voor internationale high-tech criminaliteit (op het 24/7 netwerk)[15], waarvan wereldwijd een groot aantal staten, waaronder de meeste EU-lidstaten, lid zijn. Het G 8 netwerk is een mechanisme om de contacten tussen de deelnemende staten te bespoedigen, met 24-uren contactpunten voor zaken betreffende elektronische bewijsmiddelen en zaken waarbij dringende bijstand is vereist van buitenlandse rechtshandhavingsinstanties.


Approximation of substantive law in the area of high tech crime will ensure a minimum level of protection for victims of cybercrime (for example, victims of child pornography), will help to meet the requirement that an activity must be an offence in both countries before mutual legal assistance can be provided to assist a criminal investigation (the dual criminality requirement), and will provide greater clarity for industry (for example, on what constitutes illegal content).

Door de onderlinge afstemming van het materiële recht op het gebied van hightechcriminaliteit kan een minimumbeschermingsniveau voor slachtoffers van cybercriminaliteit worden gewaarborgd (bijvoorbeeld voor slachtoffers van kinderpornografie), kan gemakkelijker worden voldaan aan de volwaarde dat een handeling strafbaar moet zijn in beide landen voordat er wederzijdse rechtshulp kan worden verleend in een strafrechtelijk onderzoek (dubbele strafbaarheidsvoorwaarde), en krijgt het bedrijfsleven meer duidelijkheid (bijvoorbeeld over wat onder illegale inhoud wordt verstaan).


4. Reminds the Commission and the Member States that SMEs across Europe are very heterogeneous, ranging from very traditional, family-run businesses to fast-growing enterprises, high-tech firms, microenterprises, social enterprises and start-ups, and that approaches to assisting them must be equally diverse;

4. herinnert de Commissie en de lidstaten eraan dat kmo's in Europa heel heterogeen zijn, gaande van uiterst traditionele familiebedrijfjes tot snel groeiende ondernemingen, hightechbedrijven, micro-ondernemingen, sociale ondernemingen en start-ups, en dat de aanpak om hen bij te staan bijgevolg even gediversifieerd moet zijn;


9. Reminds the Commission that SMEs across Europe are very heterogeneous, ranging from very traditional, family-run businesses to fast-growing enterprises, high-tech firms, micro-enterprises, social enterprises and start-ups, and that approaches to assisting them must be equally diverse;

9. herinnert de Commissie eraan dat kmo's verspreid over geheel Europa zeer heterogeen zijn, gaande van uiterst traditionele familiebedrijfjes tot snel groeiende ondernemingen, hightechbedrijven, micro-ondernemingen, sociale ondernemingen en startende ondernemingen, en dat de aanpak om hen bij te staan bijgevolg even divers moet zijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Reminds the Commission that SMEs across Europe are very heterogeneous, ranging from very traditional, family-run businesses to fast-growing enterprises, high-tech firms, micro-enterprises, social enterprises and start-ups, and that approaches to assisting them must be equally diverse;

9. herinnert de Commissie eraan dat kmo's verspreid over geheel Europa zeer heterogeen zijn, gaande van uiterst traditionele familiebedrijfjes tot snel groeiende ondernemingen, hightechbedrijven, micro-ondernemingen, sociale ondernemingen en startende ondernemingen, en dat de aanpak om hen bij te staan bijgevolg even divers moet zijn;


67. Recommends that the Commission encourage and facilitate more equity funding for SMEs, through either venture capital or share listing, more assistance from the structural funds, and less reliance on debt, especially in high-tech start-up companies, which are in great need of capital for R stresses the need to strengthen the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) guarantee instrument and to simplify access to funding for SMEs; points out that it is particularly necessary to encourage and support women entrepreneurs;

67. pleit ervoor dat de Commissie aandelenfinanciering voor mkb-bedrijven krachtiger stimuleert en faciliteert, hetzij via durfkapitaal, hetzij door middel van een beursgang, dan wel door ruimere subsidieverlening uit de structuurfondsen, zodat deze bedrijven – vaak beginnende hightechbedrijven, die veel kapitaal nodig hebben voor OO – zich minder diep in de schulden hoeven te steken; benadrukt de noodzaak om het via het kaderprogramma voor concurrentievermogen en innovatie (CIP) gecreëerde garantie-instrument te versterken en mkb-bedrijven gemakkelijker toegang tot financiering te verschaffen; wijst met name op de noodzaak vrouwelijke ...[+++]


66. Recommends that the Commission encourage and facilitate more equity funding for SMEs, through either venture capital or share listing, more assistance from the structural funds, and less reliance on debt, especially in high-tech start-up companies, which are in great need of capital for R stresses the need to strengthen the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) guarantee instrument and to simplify access to funding for SMEs; points out that it is particularly necessary to encourage and support women entrepreneurs;

66. pleit ervoor dat de Commissie aandelenfinanciering voor mkb-bedrijven krachtiger stimuleert en faciliteert, hetzij via durfkapitaal, hetzij door middel van een beursgang, dan wel door ruimere subsidieverlening uit de structuurfondsen, zodat deze bedrijven – vaak beginnende hightechbedrijven, die veel kapitaal nodig hebben voor OO – zich minder diep in de schulden hoeven te steken; benadrukt de noodzaak om het via het kaderprogramma voor concurrentievermogen en innovatie (CIP) gecreëerde garantie-instrument te versterken en mkb-bedrijven gemakkelijker toegang tot financiering te verschaffen; wijst met name op de noodzaak vrouwelijke ...[+++]


This creates the need to have a centralised service to assist all MS to coordinate joint activities, promote the standardisation of approaches and quality standards and identify and share best practice; only in this way can a homogenous EU law enforcement effort to high-tech crime fighting be assured.

Hierdoor ontstaat de noodzaak van een gecentraliseerde dienst die de lidstaten ondersteunt bij het coördineren van gezamenlijke activiteiten, het standaardiseren van methoden en kwaliteitsnormen en het in kaart brengen en uitwisselen van „beste praktijken”.


Accordingly, the Commission has actively participated in international discussions and cooperation structures, i.a. the G 8 Lyon-Roma High-Tech Crime Group and Interpol-administered projects. The Commission is in particular closely following the work of the network for 24-hour contacts for International High-Tech Crime (the 24/7 network)[15], of which a considerable number of states worldwide, including most EU Member States, are members. The G8 network constitutes a mechanism to expedite contacts between participating states, with 24-hour points of contact for cases involving electronic evidence, and those requiring urgent assistance from foreign law en ...[+++]

De Commissie volgt met name van nabij de werkzaamheden van het netwerk voor 24-uren contacten voor internationale high-tech criminaliteit (op het 24/7 netwerk)[15], waarvan wereldwijd een groot aantal staten, waaronder de meeste EU-lidstaten, lid zijn. Het G 8 netwerk is een mechanisme om de contacten tussen de deelnemende staten te bespoedigen, met 24-uren contactpunten voor zaken betreffende elektronische bewijsmiddelen en zaken waarbij dringende bijstand is vereist van buitenlandse rechtshandhavingsinstanties.


Approximation of substantive law in the area of high tech crime will ensure a minimum level of protection for victims of cybercrime (for example, victims of child pornography), will help to meet the requirement that an activity must be an offence in both countries before mutual legal assistance can be provided to assist a criminal investigation (the dual criminality requirement), and will provide greater clarity for industry (for example, on what constitutes illegal content).

Door de onderlinge afstemming van het materiële recht op het gebied van hightechcriminaliteit kan een minimumbeschermingsniveau voor slachtoffers van cybercriminaliteit worden gewaarborgd (bijvoorbeeld voor slachtoffers van kinderpornografie), kan gemakkelijker worden voldaan aan de volwaarde dat een handeling strafbaar moet zijn in beide landen voordat er wederzijdse rechtshulp kan worden verleend in een strafrechtelijk onderzoek (dubbele strafbaarheidsvoorwaarde), en krijgt het bedrijfsleven meer duidelijkheid (bijvoorbeeld over wat onder illegale inhoud wordt verstaan).


w