Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate learning programmes
Analyse legislation
Assess education programmes
Audit education programmes
Boost education programmes
Check education programmes
Education programme
Educational curriculum
Educational programme
Endorse education programmes
Evaluate education programmes
Evaluate educational programmes
Investigate legislation
Promote education programmes
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Test educational programmes
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "Test educational programmes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
investigate legislation | test educational programmes | analyse legislation | evaluate educational programmes

wetgeving analyseren


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

onderwijsprogramma’s beoordelen | onderwijsprogramma’s evalueren


advocate learning programmes | endorse education programmes | boost education programmes | promote education programmes

educatieve programma’s promoten | onderwijsprogramma’s promoten








teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will: 1. Set up multi-stakeholder partnerships in order to - Improve the identification of labour-market mismatches between demand and supply of ICT-related job profiles - mobilise organisations and networks offering design, provision and certification of ICT skills training initiatives, with special focus on employability and certification of informal competences; - support awareness raising campaigns (European e-Skills Week[56], Get Online week), and promote ICT careers in order to attract and involve young people and underrepresented profiles such as women, mid-career workers and vulnerable groups; 2. Strengthen the E ...[+++]

De Commissie zal: 1. uit meerdere belanghebbenden bestaande partnerschappen oprichten om - de identificatie van de slechte afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van ICT-gerelateerde baanprofielen op de arbeidsmarkt te verbeteren; - gebruik te maken van organisaties en netwerken die het opzetten, uitvoeren en certificeren van opleidingsinitiatieven in verband met ICT-vaardigheden aanbieden, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de inzetbaarheid en de certificatie van informele competenties; - bewustmakingscampagnes (Europese week van e-vaardigheden[56], Get Online-week) te ondersteunen en ICT-loopbanen te bevorderen om jon ...[+++]


- The use of European programmes and tools developed by the Commission and by the Council of Europe to review national education systems, develop suitable language materials and tests, and to promote language teacher training abroad and European cooperation in schools.

- Het gebruik van door de Commissie en de Raad van Europa ontwikkelde Europese programma’s en instrumenten om de nationale onderwijsstelsels te herzien, geschikte taalmethoden en -toetsen te ontwikkelen en de opleiding van taalleraren in het buitenland en Europese samenwerking op scholen te bevorderen.


H. whereas access to education for girls and young women from national minorities, and in particular from the Roma minority, or for girls and young women from immigrant groups is particularly limited and is often characterised by discrimination and segregation in schools, including in remedial learning programmes, which have limited resources available to them, unmotivated and untrained staff, poor infrastructure and inadequate educational programmes and testing methods,

H. overwegende dat de toegang tot onderwijs voor meisjes en jonge vrouwen komende uit immigrantengezinnen of behorende tot nationale minderheden, en met name de Roma-minderheid, uitzonderlijk beperkt is en/of vaak gekenmerkt wordt door discriminatie en segregatie in scholen, met inbegrip van inhaalprogramma's, met weinig hulpmiddelen, ongemotiveerd en ongetraind personeel, slechte infrastructuur en ontoereikende onderwijsprogramma's en testmethodes,


H. whereas access to education for girls and young women from national minorities, and in particular from the Roma minority, or for girls and young women from immigrant groups is particularly limited and/or often characterised by discrimination and segregation in schools, including remedial learning programmes, with few resources, unmotivated and untrained staff, poor infrastructure and inadequate educational programmes and testing methods,

H. overwegende dat de toegang tot onderwijs voor meisjes en jonge vrouwen komende uit immigrantengezinnen of behorende tot nationale minderheden, en met name de Roma-minderheid, uitzonderlijk beperkt is en/of vaak gekenmerkt wordt door discriminatie en segregatie in scholen, met inbegrip van remedial-teachingprogramma's, met weinig hulpmiddelen, ongemotiveerd en ongetraind personeel, slechte infrastructuur en ontoereikende onderwijsprogramma's en testmethodes,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
H. whereas access to education for girls and young women from national minorities, and in particular from the Roma minority, or for girls and young women from immigrant groups is particularly limited and is often characterised by discrimination and segregation in schools, including in remedial learning programmes, which have limited resources available to them, unmotivated and untrained staff, poor infrastructure and inadequate educational programmes and testing methods,

H. overwegende dat de toegang tot onderwijs voor meisjes en jonge vrouwen komende uit immigrantengezinnen of behorende tot nationale minderheden, en met name de Roma-minderheid, uitzonderlijk beperkt is en/of vaak gekenmerkt wordt door discriminatie en segregatie in scholen, met inbegrip van inhaalprogramma's, met weinig hulpmiddelen, ongemotiveerd en ongetraind personeel, slechte infrastructuur en ontoereikende onderwijsprogramma's en testmethodes,


The Authority does not agree with the Norwegian authorities that it applies too strict a selectivity test for the teaching/educational programmes.

De Autoriteit is het niet met de Noorse autoriteiten eens dat zij een al te streng selectiviteitscriterium toepast op de lesmateriaal-/onderwijsprogramma's.


- The use of European programmes and tools developed by the Commission and by the Council of Europe to review national education systems, develop suitable language materials and tests, and to promote language teacher training abroad and European cooperation in schools.

- Het gebruik van door de Commissie en de Raad van Europa ontwikkelde Europese programma’s en instrumenten om de nationale onderwijsstelsels te herzien, geschikte taalmethoden en -toetsen te ontwikkelen en de opleiding van taalleraren in het buitenland en Europese samenwerking op scholen te bevorderen.


19. Is worried about the safety of those vulnerable road users; including young people, for whom the death rate is particularly high; notes that the risk of death in motorcycle or moped travel is 17 times higher than in car travel and that walking or cycling is up to nine times riskier; stresses that safety needs to be significantly improved not only for car occupants but also for vulnerable road users, such as pedestrians, cyclists and motorcyclists; highlights the need to focus on road safety education, legislation and control measures on higher-risk groups through a more holistic approach; calls on the Commission to propose effec ...[+++]

19. is bezorgd over de veiligheid van deze zwakke weggebruikers, met inbegrip van jonge mensen voor wie het sterftecijfer zeer hoog ligt; constateert dat het risico van dodelijke ongevallen met motoren en bromfietsen 17 keer hoger ligt dan met auto's, en dat lopen of fietsen negen maal gevaarlijker is; onderstreept dat de veiligheid aanzienlijk moet worden verbeterd, niet alleen voor inzittenden van auto's, maar ook voor kwetsbare weggebruikers zoals voetgangers, fietsers en motorrijders; onderstreept de noodzaak om bij onderwijs, wetgeving en controlemaatregelen inzake de verkeersveiligheid de nadruk te leggen op risicogroepen via een meer holistische aanpak; verzoekt de Commissie om doelmatige maatregelen voor te stellen om ervoor te ...[+++]


The TSE proposal being put forward includes, among other things, a requirement for educational programmes for farmers, vets and officials; the removal of a list of specified risk material, an active surveillance programme using rapid post-mortem tests; and the strengthening of the ban on the feeding of mammalian protein to ruminant animals.

Het TSE-voorstel voorziet onder meer in opleidingsprogramma's voor fokkers, dierenartsen en ambtenaren, de verwijdering van gespecificeerd risicomateriaal waarvan een lijst is opgesteld, een actief bewakingsprogramma onder gebruikmaking van snelle post-mortemtests en een striktere toepassing van het verbod op de vervoedering van eiwitten die van zoogdieren afkomstig zijn, aan herkauwers.


Member States should also ensure that targeted treatment, re-education and social reintegration programmes that incorporate tested psychosocial and pharmacological strategies are available and accessible and include drug addicts not reached by existing services, with particular attention being paid to specialised services for young people.

De lidstaten moeten er bovendien voor zorgen dat gerichte en gediversifieerde behandelings-, rehabiliterings- en re-integratieprogramma’s, in het kader waarvan beproefde psychosociale en farmacologische behandelingsmethoden worden toegepast, beschikbaar en toegankelijk zijn, ook voor druggebruikers die niet door de bestaande diensten worden bereikt. Daarbij dient bijzondere aandacht te worden besteed aan gespecialiseerde diensten voor jongeren.


w