Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Clear airport runways
Clear woodland
Clearing woodland
Clearly abusive request
Clearly unfounded application
Clearly unjustified application
Communication with community resources
Cut trees to allow public access
Cut trees to clear public access
Cutting trees to clear public access
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Ground clearing
Jealousy
Keep airport runways clear of debris and obstacles
Keep airport runways clear of obstacles
Keep airport runways clear of obstacles and debris
MUC
Manifestly unfounded claim
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
To clear
To clear a communication
To clear customs
To clear goods for customs
To clear goods through customs
To take out of bond
Tree felling to clear public access
Woodland clearing

Vertaling van "To clear a communication " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Definition: A chronic stage in the development of a schizophrenic illness in which there has been a clear progression from an early stage to a later stage characterized by long- term, though not necessarily irreversible, negative symptoms, e.g. psychomotor slowing; underactivity; blunting of affect; passivity and lack of initiative; poverty of quantity or content of speech; poor nonverbal communication by facial expression, eye contact, voice modulation and posture; poor self-care and social performance. | Chronic undifferentiat ...[+++]

Omschrijving: Een chronisch stadium in de ontwikkeling van een schizofrene ziekte waarin er een duidelijke progressie is geweest van een vroeg stadium naar een later stadium, getypeerd door 'negatieve', zij het niet noodzakelijkerwijs onomkeerbare, symptomen en stoornissen op lange termijn, nl. psychomotore traagheid; hypoactiviteit; afvlakking van affect; passiviteit en gebrek aan initiatief; armoede van omvang of inhoud van spraak; armelijke non-verbale communicatie door mimiek, oogcontact, stemmodulatie en houding; povere zelfzorg en sociaal optreden. | Neventerm: | chronische ongedifferentieerde schizofrenie | restzustand (schi ...[+++]


clear airport runways | keep airport runways clear of obstacles and debris | keep airport runways clear of debris and obstacles | keep airport runways clear of obstacles

landingsbanen op luchthavens vrij van obstakels houden


clearing woodland | ground clearing | clear woodland | woodland clearing

bos vrijmaken


to clear | to clear customs | to clear goods for customs | to clear goods through customs | to take out of bond

inklaring | uitklaring


cut trees to allow public access | tree felling to clear public access | cut trees to clear public access | cutting trees to clear public access

bomen kappen om openbare toegang vrij te maken


clearly abusive request | clearly unfounded application | clearly unjustified application | manifestly unfounded claim | MUC [Abbr.]

duidelijk ongegrond verzoek (1) | kennelijk ongegrond verzoek (2)


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discus ...[+++]

Omschrijving: De schizofrene stoornissen worden in het algemeen gekarakteriseerd door fundamentele en kenmerkende verstoringen van denken en waarneming en door een inadequaat of vlak affect. Helder bewustzijn en intellectueel vermogen zijn doorgaans behouden, zij het dat bepaalde cognitieve tekortkomingen zich in de loop des tijds kunnen ontwikkelen. De belangrijkste psychopathologische verschijnselen omvatten 'Gedankenlautwerden'; gedachteninbrenging of -onttrekking; gedachtenuitzending; waanwaarneming en wanen omtrent het onder controle van derden staan; macht of passiviteit; gehallucineerde stemmen die de patiënt bekritiseren of ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Communication with community resources

bevinding betreffende communicatie met maatschappelijke voorzieningen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Notes that Regulation (EC) No 2012/2002 establishing the European Union Solidarity Fund is the basis for Community action in cases of major disasters and that the Regulation clearly states: ‘Community action should not relieve third parties of their responsibility who, under the “polluter-pays” principle, are liable in the first instance for the damage caused by them, or discourage preventive measures at both Member State and Community level’;

10. merkt op dat Verordening (EG) nr. 2012/2002 tot oprichting van het Solidariteitsfonds van de Europese Unie de basis vormt voor communautaire acties bij grote rampen en dat in de verordening het volgende is bepaald: "Het optreden van de Gemeenschap mag niet dienen als vervanging van de aansprakelijkheid van derden die uit hoofde van het beginsel dat de vervuiler betaalt in eerste instantie aansprakelijk zijn voor de door hen teweeggebrachte schade en mag evenmin preventieve maatregelen op zowel nationaal als communautair niveau ontmoedigen";


10. Notes that Regulation (EC) No 2012/2002 establishing the European Union Solidarity Fund is the basis for Community action in cases of major disasters and that the Regulation clearly states: ‘Community action should not relieve third parties of their responsibility who, under the ’polluter-pays‘ principle, are liable in the first instance for the damage caused by them, or discourage preventive measures at both Member State and Community level’;

10. merkt op dat Verordening (EG) nr. 2012/2002 tot oprichting van het Solidariteitsfonds van de Europese Unie de basis vormt voor communautaire acties bij grote rampen en dat in de verordening het volgende is bepaald: „Het optreden van de Gemeenschap mag niet dienen als vervanging van de aansprakelijkheid van derden die uit hoofde van het beginsel dat de vervuiler betaalt in eerste instantie aansprakelijk zijn voor de door hen teweeggebrachte schade en mag evenmin preventieve maatregelen op zowel nationaal als communautair niveau ontmoedigen”;


In the present case, the European regulatory agencies, in particular those governed by the EC Treaty, are ‘executive bodies’. It should be clarified that the term ‘regulatory’ does not imply that the agencies have the authority to take regulatory measures with general effect; they only have the power to issue individual decisions within the framework of clearly defined Community legislation in order to safeguard the principle of institutional balance laid down by Article 7 of the EC Treaty.

In onderhavige geval vallen de Europese regelgevende agentschappen en met name de agentschappen die onder het EU-verdrag vallen, onder de "uitvoerende macht".Verduidelijkt dient te worden dat "regelgevend" niet betekent dat de agentschappen bevoegdheden hebben om algemeen regelgevende maatregelen goed te keuren, maar uitsluitend individuele beslissingen op specifieke terreinen mogen nemen in het kader van duidelijk geformuleerde communautaire wetgeving ter bescherming van het beginsel van het institutioneel evenwicht als genoemd in artikel 7 van het EG-verdrag.


If this is the case, it is clearly outside Community law. This was what I took to be Mr Frattini’s first reaction, through his spokesman, when he mentioned the extra-Community nature of this issue.

Dat was overigens wat ik opmaakte uit de eerste reactie van commissaris Frattini, via zijn woordvoerder, toen hij sprak over de extracommunautaire aard van deze kwestie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
before the 2001 crisis the Commission did not subject the arrangements for prevention and control of the disease to adequate evaluation that took account of the changes in the risk factors; as the Commission did not carry out comprehensive evaluations and inspections in time, a number of weaknesses in the prevention and control arrangements concerning protective measures at borders, animal feed, animal movements and notification of the disease were not corrected before the outbreak of the epidemic; during the crisis the Commission ...[+++]

vóór de crisis van 2001 heeft de Commissie de ingevoerde regeling ter voorkoming en bestrijding van mond- en klauwzeer onvoldoende geëvalueerd in het licht van de ontwikkeling van de risicofactoren; bij gebreke van een complete evaluatie en tijdige controle door de Commissie werden bepaalde tekortkomingen van de regeling ter voorkoming en bestrijding wat betreft grensbescherming, diervoeding, dierverplaatsingen en melding van de ziekte niet vóór het uitbreken van de epidemie verholpen; tijdens de crisis heeft de Commissie snel de dringend vereiste maatregelen getroffen, zoals melding van de ziekte aan de lidstaten, bewaking en slacht van schapen die vóór het uitbreken van de crisis uit het Verenigd Koninkrijk waren geïmporteerd en sluitin ...[+++]


Eurojust and the European Public Prosecutor's Office for the protection of the Community's financial interests would be complementary to each other: the Prosecutor's Office would operate within a specific and clearly defined Community context and Eurojust would operate on the basis of the conventional cooperation procedures in the wider field of serious crime.

Eurojust en het Europees Openbaar Ministerie voor de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap zouden elkaar aanvullen: het Openbaar Ministerie zou werkzaam zijn in een specifieke, afgebakende communautaire ruimte en Eurojust zou met de traditionele instrumenten van de samenwerking actief zijn in het ruimere kader van de zware criminaliteit.


The Commissioner made it quite clear that Community energy policy must be able to tackle basic concerns such as those regarding competitiveness, environmental protection, security of supply and the economic expansion of the emerging countries, which will increase energy consumption.

Het Commissielid heeft gewezen op het feit dat het Europees energiebeleid een antwoord moet kunnen vinden op fundamentele kwesties als concurrentievermogen, milieubescherming, een continue energievoorziening en de economische expansie van jonge industrielanden, waardoor het energieverbruik zal gaan stijgen.


POSEIDOM is based on a clear principle: Community policies and rules must take account of the specific characteristics of the overseas departments and help them to make up their economic and social leeway.

POSEIDOM gaat uit van een duidelijk grondbeginsel : het beleid en de verordeningen van de Gemeenschap moeten rekening houden met de specifieke omstandigheden van de DOM en erop gericht zijn hun sociaal-economische achterstand weg te werken.


It is clear that Community Social Policy is evolving and will surely continue to evolve now that the Treaty on European Union has come into force.

Het is duidelijk dat het sociale beleid van de Gemeenschap in ontwikkeling is en zich zal blijven ontwikkelen nu het Verdrag betreffende de Europese Unie van kracht is geworden.


When the Council last year adopted a Recommendation on the convergence of social protection objectives and policies [(92) 442/EEC of 27 July 1992], it clearly defined Community policy in the field of social protection, viz. to establish common objectives as a guide for national policies while leaving the Member States completely free as regards the organisation and funding of their own systems.

Door de goedkeuring vorig jaar van een aanbeveling betreffende de convergentie van de doelstellingen en het beleid op het gebied van de sociale bescherming [(92) 442/EEG van 27 juli 1992] heeft de Raad het communautair beleid op het gebied van de sociale bescherming duidelijk omschreven: het gemeenschappelijk vaststellen van de doelstellingen voor het sturen van het beleid van de Lid-Staten, waarbij zij volledig vrij worden gelaten om hun eigen stelsel te organiseren en te financieren.


w