Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADR
ADR agreement
Acronym
Anticipate foreseeable problems on the road
Anticipate likely problems on the road
Apply road transport environmental measures
Apply road transportation environmental strategies
Combined transport
Foreman - road transport
Foresee road transportation problems
Identify hazards of road transportation
Implement road transport environmental measures
Intermodal transport
Multimodal transport
Piggyback combined transport
Piggyback transport
RRL
Rail transport of road trailers
Rail-road transport
Road Research Laboratory
Road haulage
Road transport
Rolling road
TRL
TRRL
Transport Research Laboratory
Transport and Road Research Laboratory
Transport by road

Vertaling van "Transport by road " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


consider potential complications during road transportation | foresee road transportation problems | anticipate foreseeable problems on the road | anticipate likely problems on the road

anticiperen op te verwachten problemen op de weg | te verwachten problemen op de weg voorzien


piggyback combined transport | piggyback transport | rail transport of road trailers | rolling road

huckepackvervoer | kangoeroevervoer | rail-wegvervoer


Road Research Laboratory | Transport and Road Research Laboratory | Transport Research Laboratory | RRL [Abbr.] | TRL [Abbr.] | TRRL [Abbr.]

Transport Research Laboratory


combined transport [ intermodal transport | multimodal transport | piggyback transport | rail-road transport ]

gecombineerd vervoer [ kangoeroevervoer | rail-routevervoer | rail-wegvervoer | rij-op-rij-afvervoer | ro-ro-vervoer ]


Parliamentary Under-Secretary of State, Department of Transport (Transport in London, Local Transport and Road Safety)

Staatssecretaris van Verkeer (Londen, Openbaar Vervoer en Verkeers- veiligheid)


create mitigation strategies for road transport health and safety risks | identify hazards of road transportation | develop a health and safety prevention plan for road transport | identify the health and safety risks of road transportation

gezondheids- en veiligheidspreventieplannen voor wegvervoer ontwikkelen


implement road transport environmental measures | mitigate CO² emissions in road transport through application of environmental measures | apply road transport environmental measures | apply road transportation environmental strategies

milieubeschermingsmaatregelen inzake wegvervoer toepassen




ADR agreement [ ADR [acronym] European agreement concerning the international carriage of dangerous goods by road | European agreement relating to the international transportation of dangerous goods by road ]

ADR-overeenkomst [ ADR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The regulation applies to the carriage by road of goods by vehicles with a total mass exceeding 3.5 tonnes and to the transport by road of passengers by vehicles that are adapted to carry more than nine people (including the driver).

De verordening is van toepassing op het wegvervoer van goederen door voertuigen met een totale massa van meer dan 3,5 ton en het wegvervoer van personen door voertuigen die zijn toegerust om meer dan negen personen (inclusief de bestuurder) te kunnen vervoeren.


Of all modes of transport, transport by road is the most dangerous and the most costly in terms of human lives.

Van alle takken van het vervoer is het wegvervoer veruit het gevaarlijkst en het duurst in mensenlevens.


The regulation applies to the carriage by road of goods by vehicles with a total mass exceeding 3.5 tonnes and to the transport by road of passengers by vehicles that are adapted to carry more than nine people (including the driver).

De verordening is van toepassing op het wegvervoer van goederen door voertuigen met een totale massa van meer dan 3,5 ton en het wegvervoer van personen door voertuigen die zijn toegerust om meer dan negen personen (inclusief de bestuurder) te kunnen vervoeren.


Since 2003, the Marco Polo I and II programmes have financed transport service projects designed to shift freight transport from road to rail, inland waterways and short sea shipping.

Sinds 2003 worden uit de programma’s Marco Polo I en II vervoerdienstprojecten gefinancierd die erop gericht zijn vrachtvervoer te verschuiven van de weg naar het spoor, de binnenvaart en de korte vaart.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Both layers include all transport modes: road, rail, air, inland waterways and maritime transport, as well as intermodal platforms.

Beide lagen omvatten alle vervoerswijzen: weg-, spoor‑, luchtvervoer, binnen‑ en zeescheepvaart en intermodale platforms.


The report is available on the “road safety” page of the Europa internet website at: [http ...]

Het verslag is beschikbaar op de pagina "verkeersveiligheid" van de Europa-internetsite op het adres: [http ...]


5. Member States recognize the progress achieved on the basis of the measures included in the 2001 Transport White Paper, in particular the opening up of rail freight transport to competition, the upgraded social conditions for road transport, the definition of 30 trans-European transport networks (TEN) priority projects, the creation of the European Single Sky, the strengthening of passenger rights in aviation, the Eurovignette directive on road charging, the Marco Polo programme on intermodal transport, the road safety programmes an ...[+++]

5. De lidstaten erkennen de vorderingen die zijn gemaakt op basis van de maatregelen in het Witboek Vervoer van 2001, met name de openstelling van de markt voor het goederenvervoer per spoor voor concurrentie, de verbeterde sociale bescherming in het wegvervoer, de aanwijzing van 30 prioritaire projecten in het kader van de trans-Europese vervoersnetwerken (TEN's), de totstandbrenging van het gemeenschappelijk Europees luchtruim, de uitbreiding van de passagiersrechten in de luchtvaart, de Eurovignetrichtlijn inzake infrastructuurheffingen, het Marco Polo-programma inzake intermodaal vervoer, de verkeersveiligheidsprogramma's en de verst ...[+++]


Means of transport by road must be equipped as from 1 January 2007 for means of transport by road for the first time in service and as from 1 January 2009 onwards for all means of transport, with the appropriate Navigation System allowing for recording and providing information equivalent to those mentioned in the journey log as referred to in Annex II, Section 4, and information concerning opening/closing of the loading flap.

Wegvervoermiddelen die voor de eerste keer in gebruik worden genomen, moeten met ingang van 1 januari 2007, en alle vervoermiddelen moeten met ingang van 1 januari 2009 voorzien zijn van een passend navigatiesysteem waarmee informatie kan worden geregistreerd en verschaft die gelijkwaardig is aan de informatie in het journaal zoals bedoeld in bijlage II, afdeling 4, alsmede informatie over het openen en sluiten van de laadklep.


9. Transporters of domestic Equidae, except registered Equidae, and domestic animals of the bovine, ovine, caprine and porcine species over long road journeys shall use a navigation system as referred to in Annex I, Chapter VI, paragraph 4.2, as from 1 January 2007 for means of transport by road for the first time in service and as from 1 January 2009 for all means of transport by road.

9. Vervoerders van lange wegtransporten van als landbouwhuisdier gehouden eenhoevigen — met uitzondering van geregistreerde eenhoevigen — runderen, schapen, geiten en varkens maken met ingang van 1 januari 2007 voor wegvervoermiddelen die voor de eerste keer in gebruik worden genomen en met ingang van 1 januari 2009 voor alle wegvervoermiddelen gebruik van een navigatiesysteem zoals bedoeld in Bijlage I, hoofdstuk VI, punt 4, 2.


It serves the co-ordination of transport, because it contributes to a modal shift of freight transport from road to the more environmentally friendly rail transport. This is fully in line with one fundamental principle of EU transport policy: sustainable mobility.

De steun beantwoordt aan de behoeften van de coördinatie van het vervoer, omdat hij een stimulans vormt om goederenvervoer over te hevelen van de weg naar het milieuvriendelijkere spoorvervoer. Dit ligt helemaal in de lijn van een fundamenteel beginsel van het EU-vervoerbeleid: duurzame mobiliteit.


w