Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cervical neural arch
Lumbar transverse process
Lumbosacral neural arch
Spine
Spinous process
TFM
Thoracic neural arch
Transverse flux linear motor
Transverse flux machine
Transverse process
Transverse process of eighth thoracic vertebra
Transverse process of lumbar vertebra
Transverse tooth thickness
Transversion
US transverse circular thickness
Vertebra
Vertebral arch

Vertaling van "Transverse process " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Transverse process of eighth thoracic vertebra

structuur van processus transversus van wervel T8


Lumbar transverse process

gehele processus transversus van lumbale wervel


Transverse process of lumbar vertebra

structuur van processus transversus van lumbale wervel




thoracic:neural arch | spinous process | transverse process | vertebra | vertebral arch

thoracale | arcus vertebrae | thoracale | processus spinosus | thoracale | processus transversus | thoracale | wervel


lumbosacral:neural arch | spinous process | transverse process | vertebra | vertebral arch

lumbosacraal | arcus vertebrae | lumbosacraal | processus spinosus | lumbosacraal | processus transversus | lumbosacraal | wervel


cervical:neural arch | spine | spinous process | transverse process | vertebra | vertebral arch

cervicale | arcus vertebrae | cervicale | processus spinosus | cervicale | processus transversus | cervicale | wervel | cervicale | wervelkolom


transverse flux linear motor | transverse flux machine | TFM [Abbr.]

lineaire elektromotor met transversale flux | lineaire motor met transversale flux | transversale fluxmotor


transverse tooth thickness | US:transverse circular thickness

omtrekstanddikte


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Make use of the follow-up process of the Council Recommendation of 20 December 2012 on the validation of non-formal and informal learning to address the issue of transversal skills acquired through sports.

gebruik te maken van het follow-upproces van de Aanbeveling van de Raad van 20 december 2012 betreffende de validatie van niet-formeel en informeel leren voor het ontwikkelen van een aanpak inzake via sport verworven transversale vaardigheden.


32. Notes the Internal Audit's new transversal and monitoring process to follow-up agreed actions from its reports in which each follow-up assignment is transversal, simultaneously covering all open actions that are due to be implemented; notes, furthermore, that the assignments are now performed biannually, in line with Parliament’s resolution of 10 May 2011 on its discharge for the financial year 2009;

32. neemt kennis van de nieuwe transversale toezichtprocedure van de dienst Interne audit voor de follow-up van de overeengekomen acties uit de verslagen van de interne controleur waarbij elke follow-up-toewijzing transversaal van aard is en gelijktijdig betrekking heeft op alle nog af te wikkelen acties; neemt tevens nota van het feit dat de toewijzingen voortaan halfjaarlijks worden gedaan, in overeenstemming met de resolutie van het Parlement van 10 mei 2011 over het verlenen van kwijting voor zijn begroting voor het begrotingsjaar 2009;


32. Notes the Internal Audit's new transversal and monitoring process to follow-up agreed actions from its reports in which each follow-up assignment is transversal, simultaneously covering all open actions that are due to be implemented; notes, furthermore, that the assignments are now performed biannually, in line with Parliament’s resolution of 10 May 2011 on its discharge for the financial year 2009;

32. neemt kennis van de nieuwe transversale toezichtprocedure van de dienst Interne audit voor de follow-up van de overeengekomen acties uit de verslagen van de interne controleur waarbij elke follow-up-toewijzing transversaal van aard is en gelijktijdig betrekking heeft op alle nog af te wikkelen acties; neemt tevens nota van het feit dat de toewijzingen voortaan halfjaarlijks worden gedaan, in overeenstemming met de resolutie van het Parlement van 10 mei 2011 over het verlenen van kwijting voor zijn begroting voor het begrotingsjaar 2009;


15. Applauds the Commission’s transversal approach to IP and stresses the importance of a holistic approach that is both coherent and coordinated in areas where all other policy fields (such as competition, trade, energy, the environment, innovation, structural funds, the Single Market etc.) take into account the aims of RISE; recalls, in this connection, the European Coal and Steel Community (ECSC) which proves that successful, integrated and innovative action is possible in the field of IP, and that it generates growth and employment, promotes its own integration and is of a social partnership nature; holds that RISE should be based ...[+++]

15. juicht de transversale aanpak van het industriebeleid van de Commissie toe en onderstreept het belang van een holistische aanpak die samenhangend is en wordt gecoördineerd op gebieden waar alle andere beleidsdomeinen (zoals concurrentie, handel, energie, milieu, innovatie, structuurfondsen, de interne markt enz.) rekening houden met de doelstellingen van de RISE-strategie; herinnert in dit verband aan de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS) die bewijst dat een geïntegreerde en innovatieve aanpak op het gebied van het i ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Calls for the recognition and involvement of youth and civil society organisations in the design and implementation of lifelong-learning strategies; highlights the role of youth and civil society organisations as complementary educational providers for non-formal and informal learning and volunteering opportunities, benefiting learners and young people in the development both of transversal skills and individual personal competences, such as creative and critical thinking, sense of initiative, information processing and problem solving ...[+++]

19. pleit voor de erkenning en betrokkenheid van jongeren- en maatschappelijke organisaties bij de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van strategieën voor een leven lang leren; benadrukt de rol van jongeren- en maatschappelijke organisaties als aanvullende onderwijsverschaffers voor niet-formeel en informeel leren en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, wat bevorderlijk is voor leerlingen en jongeren met betrekking tot de ontwikkeling van zowel transversale vaardigheden als individuele persoonlijke vaardigheden, zoals creatief en kritisch denken, ontwikkelen van initiatief, het verwerken van informatie en het oplossen van problemen, wer ...[+++]


19. Calls for the recognition and involvement of youth and civil society organisations in the design and implementation of lifelong-learning strategies; highlights the role of youth and civil society organisations as complementary educational providers for non-formal and informal learning and volunteering opportunities, benefiting learners and young people in the development both of transversal skills and individual personal competences, such as creative and critical thinking, sense of initiative, information processing and problem solving ...[+++]

19. pleit voor de erkenning en betrokkenheid van jongeren- en maatschappelijke organisaties bij de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van strategieën voor een leven lang leren; benadrukt de rol van jongeren- en maatschappelijke organisaties als aanvullende onderwijsverschaffers voor niet-formeel en informeel leren en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, wat bevorderlijk is voor leerlingen en jongeren met betrekking tot de ontwikkeling van zowel transversale vaardigheden als individuele persoonlijke vaardigheden, zoals creatief en kritisch denken, ontwikkelen van initiatief, het verwerken van informatie en het oplossen van problemen, wer ...[+++]


the vertebral column excluding the vertebrae of the tail, the spinous and transverse processes of the cervical, thoracic and lumbar vertebrae and the median sacral crest and wings of the sacrum, but including the dorsal root ganglia, of animals aged over 30 months; and’

de wervelkolom, exclusief de staartwervels, de doornuitsteeksels en dwarsuitsteeksels van de hals-, borst- en lendenwervels, de crista sacralis mediana en de alae sacrales, maar inclusief de achterwortelganglia, van dieren ouder dan 30 maanden, en”.


The final aim of quality measures in education and training is the quality of the outcomes of the learning process – that is, VET learners should acquire good vocational and transversal skills.

De uiteindelijke doelstelling van kwaliteitsmaatregelen voor onderwijs en opleiding is de kwaliteit van de resultaten van het leerproces, wat betekent dat leerlingen in het beroepsonderwijs goede beroeps- en transversale vaardigheden moeten opdoen.


In line with the current provisions provided for in Regulation (EC) No 999/2001 on specified risk material to exclude the transverse processes of the lumbar and thoracic vertebrae from the list of specified risk material, the spinous processes of these vertebrae, the spinous and transverse processes of the cervical vertebrae and the median sacral crest should also not be considered as specified risk material.

Aansluitend bij de huidige voorschriften van Verordening (EG) nr. 999/2001 betreffende gespecificeerd risicomateriaal, die de dwarsuitsteeksels van de lenden- en borstwervels niet als gespecificeerd risicomateriaal beschouwen, dienen ook de doornuitsteeksels van die wervels, de doorn- en dwarsuitsteeksels van de halswervels en de crista sacralis mediana niet als gespecificeerd risicomateriaal te worden aangemerkt.


Transversal objectives, governance and ownership of the Copenhagen process

Horizontale doelstellingen, governance en ownership van het proces van Kopenhagen




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Transverse process' ->

Date index: 2023-10-03
w