Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Modern Studies'Department
Science and modern languages)
TIMMS
TIMSS
Third International Mathematics Study
Third International Mathematics and Science Study
Third International Maths and Science Study
Trends in International Mathematics and Science Study

Vertaling van "Trends in International Mathematics and Science Study " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Third International Mathematics and Science Study | Third International Maths and Science Study | Trends in International Mathematics and Science Study | TIMSS [Abbr.]

TIMSS [Abbr.]


Third International Mathematics Study | TIMMS [Abbr.]

TIMMS [Abbr.]


Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

moderne sectie(wiskunde | moderne talen) | moderne wetenschappelijke sectie | natuurkunde
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report combines data and information supplied by the Eurydice network, Eurostat and evidence from international surveys including the OECD's Teaching and Learning International Survey (TALIS 2008) and Programme for International Student Assessment (PISA 2009), and the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011, International Association for the Evaluation of Educational Achievement).

Het verslag bevat een combinatie van gegevens van het Eurydice-netwerk, Eurostat en uit internationale onderzoeken, waaronder de internationale onderwijsenquête (TALIS 2008) en het programma voor de internationale beoordeling van leerlingen (PISA 2009) van de OESO, en het onderzoek naar internationale ontwikkelingen op het gebied van wiskunde en wetenschappen (TIMSS 2011) van de International Association for the Evaluation of Educational Achievement.


- Boosting interest in mathematics, science and technology from an early age; - Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology; - Improving the gender balance in these subjects; - Securing a sufficient number of qualified teachers.

- De belangstelling voor wiskunde, wetenschap en techniek op jonge leeftijd stimuleren- Jongeren motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de technologie- Een meer evenwichtige deelname van mannen en vrouwen aan deze studierichtingen tot stand brengen- Zorgen voor voldoende aantallen gekwalificeerde leraren


Countries which have a relatively high proportions of graduates in these fields such as France, Ireland, Finland and the UK would, if current trends were maintained, by 2010 have reached a level in excess of 20 graduates in mathematics, science and technology per 1000 inhabitants.

Landen die over relatief veel afgestudeerden op deze gebieden beschikken, zoals Frankrijk, Ierland, Finland en het VK, zouden tegen 2010, indien de huidige trends aanhouden, een niveau hebben bereikt dat hoger ligt dan 20 afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie per 1000 inwoners.


Should this trend continue, Denmark would have less than 5 graduates in mathematics, science and technology per 1000 inhabitants in 2010.

Indien deze trend zich doorzet, zal Denemarken in 2010 per 1000 inwoners nog maar over minder dan 5 afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie beschikken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Examples of such measures are the increase and improvement in effectiveness of investments in education; the reduction of early school leavers and of low achievers; and increased participation in mathematics, science, technology and engineering studies.

Voorbeelden van dergelijke maatregelen zijn het versterken van de doeltreffendheid van onderwijsinvesteringen; het verminderen van het aantal voortijdige schoolverlaters en leerlingen met slechte prestaties; een hoger aantal inschrijvingen voor wiskunde, wetenschappen, technologie en engineering.


International data, including PISA and TIMSS studies, have identified systemic issues such as differences between schools and variations in pupil backgrounds (for instance due to socio-economic circumstances, the level of parents’ education, the availability of ICT equipment at home, etc.) as factors that affect performance in reading, mathematics and science.

Uit internationale gegevens, waaronder de studies PISA en TIMSS, is gebleken dat er systematische problemen bestaan, zoals verschillen tussen scholen en in de achtergrond van leerlingen (bijvoorbeeld als gevolg van sociaal-economische omstandigheden, het onderwijsniveau van de ouders, beschikbaarheid van ICT-apparatuur thuis, enz.) die van invloed zijn op de prestaties bij het lezen en in de wiskunde en de exacte vakken.


2. Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology in particular research careers and scientific disciplines where there are shortages of qualified personnel, in a short and medium term perspective.

2. Jongeren ertoe motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de techniek, in het bijzonder in onderzoek en wetenschappelijke disciplines waar op de korte en middellange termijn een tekort aan gekwalificeerde mensen bestaat


The Institute, whose mission is to provide the Community and other European authorities with objective data and analyses on the broad trends in science and technology in Europe and the world, will work in close liaison with the organizations specialized in prospective studies and technology surveillance within the ETAN network set up in the framework of the future programme of targeted socio-economic research under the European Union's fourth framework programme of RTD (1994-98). At the same time as the establishment agreement was sig ...[+++]

Het Instituut, dat ten behoeve van de communautaire en meer in het algemeen van de Europese overheden objectieve gegevens zal verzamelen en analyses zal maken van de algemene ontwikkelingen op het gebied van wetenschap en technologie in Europa en in de wereld, zal bij haar werkzaamheden nauwe betrekkingen onderhouden met de instellingen gespecialiseerd in verkennend onderzoek en technologische bewaking die deel uitmaken van het "ETAN"-netwerk, dat zijn oorsprong vindt in het toekomstige programma voor gericht sociaal-economisch onderzoek van het vierde kaderprogramma voor OTO van de Europese Unie (1994-1998). Tegelijkertijd werd op 15 ap ...[+++]


2. University of the North - phase II (3.6 MECU) The provision of a one year foundation programme in mathematics and science with English and Study Skills for disadvantaged students wishing to enter science-based degree programmes at the University of the North. 3. NGOs Support Programme (15 MECU) The objective of this Programme is to assist NGOs through the Transitional National Development Trust ( ...[+++]

2. Universiteit van het Noorden - fase II (3,6 miljoen ecu) Dit is een basisprogramma van een jaar voor het onderricht in wiskunde en natuurwetenschappen, gecombineerd met het aanleren van Engels en de verwerving van arbeidsmethoden door studenten die wetenschappelijke vakken wensen te studeren aan de universiteit van het Noorden. 3. Hulpprogramma voor NGO's (15 miljoen ecu) Hiermee wordt beoogd om hulp te verlenen aan NGO's, via de "Transitional National Development Trust" (TNDT), waarvan de oprichting, door de samensmelting van de ...[+++]


The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible for social policies within Prime Minister's office Mr Erhard Busek A Former Austrian Education Minister R ...[+++]

De overige leden van de groep zijn: De heer Giuseppe AIROLDI I Vice-voorzitter voor opleidingsactiviteiten van de Universiteit van Bocconi Voormalig Directeur ontwikkeling en menselijk kapitaal van SDA-Bocconi Lid van de Raad van Bestuur van onderzoeksinstituten Mevrouw Maria AMBROSIO P Hoogleraar, Technische Universiteit van Lissabon Talrijke werken over verbanden tussen opleiding en technologische innovering Deskundige voor communautaire opleidingsprogramma's (EUROTECNET) De heer Wenceslas F Leider van een opleidingsinstantie die BAUDRILLARD relaties onderhoudt met een grote industriële groep uit de elektronische sector (Thomson) Voorh ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Trends in International Mathematics and Science Study' ->

Date index: 2023-11-20
w