Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
School absence
School attendance
Truancy

Vertaling van "Truancy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


Definition: Disorder involving persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) occurring in individuals who are generally well integrated into their peer group. | Conduct disorder, group type Group delinquency Offences in the context of gang membership Stealing in company with others Truancy from school

Omschrijving: Gedragsstoornis met aanhoudend dissociaal- of agressief-gedrag (volgens de algemene criteria uit F91.- en niet louter bestaand uit opstandig, uitdagend en storend gedrag) bij personen die over het algemeen goede aansluiting vinden bij hun peer group. | Neventerm: | gedragsstoornis, groepsgebonden vorm | delicten in het kader van bendelidmaatschap | groepscriminaliteit | spijbelen | stelen in groepsverband


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other people or animals, severe destructiveness to property, fire-setting, stealing, repeat ...[+++]

Omschrijving: Gedragsstoornissen worden gekenmerkt door een zich herhalend en aanhoudend patroon van dissociaal, agressief of uitdagend gedrag. Zulk gedrag dient wel een belangrijke schending te zijn van wat voor de leeftijd nog maatschappelijk toelaatbaar wordt geacht; het dient dus ernstiger te zijn dan gewoon kattenkwaad bij kinderen of opstandigheid bij jeugdigen en dient duurzaam te zijn (zes maanden of langer). Kenmerken van een gedragsstoornis kunnen ook symptomatisch zijn voor andere psychiatrische toestanden, in welke gevallen aan de onderliggende diagnose de voorkeur gegeven dient te worden. | Voorbeelden van gedrag waarop de diagnose is gebaseerd zijn een buitensporige mate van vechten en intimideren; wreedheid tegenover andere ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the relationship between early school leaving and truancy.

het verband tussen voortijdig schoolverlaten en spijbelen.


34. Draws attention to the problems of inequalities at school level, truancy and the need to reduce dropout rates EU-wide; stresses the importance of increased funding in order to guarantee equal access to education as well as to reduce early school-leaving; points to the need to improve links and cooperation between actors in education, vocational training and youth work; calls for flexible learning pathways at EU and national level;

34. wijst op de problemen rond ongelijkheden op school en spijbelen en de noodzaak om het aantal vroegtijdige schoolverlaters in de gehele EU te verminderen; benadrukt het belang van meer financiering om gelijke toegang tot het onderwijs te waarborgen en het voortijdig schoolverlaten te verminderen; wijst erop dat de contacten en samenwerking tussen spelers op het gebied van onderwijs, beroepsopleiding en jeugdwerk moeten worden verbeterd; verzoekt om flexibele leerpaden op nationaal en EU-niveau;


65. Stresses the importance of developing and supporting activities outside the education system; considers that access for all to extra-curricular activities, be these sports, cultural or simply leisure activities, can reduce rates of truancy and ESL and are very important for the children's development;

65. benadrukt hoe belangrijk het is activiteiten buiten het onderwijssysteem te ontwikkelen en te steunen; is van mening dat toegang voor alle kinderen tot buitenschoolse activiteiten – van sportieve, culturele of gewoon ontspannende aard – spijbelen en voortijdig schoolverlaten kan terugdringen en van buitengewoon belang is voor de ontwikkeling van het kind;


99. Advocates the targeted, efficient and coherent deployment of the Structural Funds, especially the European Social Fund, with a view to the full implementation of the Youth strategies, in particular for early school leavers, in order to promote social inclusion under specific programmes in each Member State, ensure high-quality education for all and prevent ESL and truancy;

99. is er voorstander van om middelen uit de Structuurfondsen, en met name het Europees Sociaal Fonds, gericht, doeltreffend en samenhangend in te zetten met het oog op volledige uitvoering van de jongerenstrategieën voor met name voortijdige schoolverlaters, om hun integratie in de maatschappij te bevorderen door middel van specifieke programma's in alle lidstaten en om onderwijs van hoge kwaliteit voor iedereen te waarborgen en voortijdig schoolverlaten en schoolverzuim te voorkomen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
65. Stresses the importance of developing and supporting activities outside the education system; considers that access for all to extra-curricular activities, be these sports, cultural or simply leisure activities, can reduce rates of truancy and ESL and are very important for the children's development;

65. benadrukt hoe belangrijk het is activiteiten buiten het onderwijssysteem te ontwikkelen en te steunen; is van mening dat toegang voor alle kinderen tot buitenschoolse activiteiten – van sportieve, culturele of gewoon ontspannende aard – spijbelen en voortijdig schoolverlaten kan terugdringen en van buitengewoon belang is voor de ontwikkeling van het kind;


7. Stresses that social assistance, decent housing and clothing, accessible high-quality early development programmes and non-segregated, high-quality education with an inclusive climate and a willingness to involve parents are essential to ensure equal opportunities, the chance of full participation in society and the lack of future discrimination; stresses the need to combat truancy and early school leaving and to provide grants and financial support; maintains that education, training opportunities and job assistance offered to adults are crucial to support the recruitment and continued employment of the Roma in order to avoid the r ...[+++]

7. onderstreept dat sociale hulp, behoorlijke huisvesting en kleding, toegankelijke vroege-ontwikkelingsprogramma's van hoge kwaliteit en niet-gesegregeerd onderwijs van hoge kwaliteit in een inclusieve omgeving, dat openstaat voor betrokkenheid van ouders, essentieel zijn met het oog op gelijke kansen, de kans op volledige participatie aan het maatschappelijk leven en afwezigheid van discriminatie in de toekomst; onderstreept dat spijbelen en vroegtijdig schoolverlaten moeten worden tegengegaan, en dat er beurzen en financiële steun moeten worden geboden; benadrukt dat onderwijs, opleidingsmogelijkheden en werkondersteuning voor volwa ...[+++]


Intervention measures need to quickly and effectively address emerging difficulties such as truancy and low performance levels.

Er moeten interventiemaatregelen worden genomen om problemen (bijvoorbeeld spijbelen en slechte schoolresultaten) snel en doeltreffend aan te pakken.


Early school leavers and truancy which affect more boys than girls are treated by several Member States without mentioning their gender aspects (cf. chapter 3.1.2-d).

Vroegtijdige schoolverlating en spijbelen, wat vaker bij jongens dan bij meisjes voorkomt, worden door diverse lidstaten behandeld zonder daarbij genderspecifieke aspecten te noemen (cf. hoofdstuk 3.1.2-d).


One of the most successful examples of a reduction in truancy is the "Rath model" in Düsseldorf.

Een van de meest geslaagde voorbeelden van terugdringing van het spijbelen is het "Rath-model" in Düsseldorf.


-more focus on smoothing the transition from primary to lower secondary and from lower secondary to higher secondary, cutting down on school exclusions, addressing high levels of truancy and better monitoring and tracking of drop outs or those at risk of dropping out,

-meer aandacht voor een soepeler overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs en van de onderbouw in het voortgezet onderwijs naar de bovenbouw, terugdringing van uitsluiting van school, aanpak van het hoge aantal spijbelgevallen en een betere bewaking en opsporing van vroegtijdige schoolverlaters of leerlingen die het risico lopen de school niet af te maken,




Anderen hebben gezocht naar : absence from school     attendance at school     class attendance     school absence     school attendance     truancy     Truancy     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Truancy' ->

Date index: 2023-07-04
w