Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Vocational college in higher education

Vertaling van "Vocational college in higher education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
vocational college in higher education

school voor voortgezet beroepsonderwijs


Cooperation Programme in higher education and vocational education and training

samenwerkingsprogramma op het gebied van het hoger onderwijs, het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding


Agreement between the European Community and the United States of America renewing a programme of cooperation in higher education and vocational education and training

Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschap en de Verenigde Staten van Amerika tot vernieuwing van een samenwerkingsprogramma op het gebied van het hoger onderwijs, het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher ...[+++] education; considers that special focus should be placed on overcoming the disparities and substantial differences in the development of entrepreneurship education, as evidenced by the 2008 survey on entrepreneurship in higher education and confirmed at the 2011 Budapest high level symposium;

23. onderschrijft het belang van de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van op ondernemerschap gebaseerde onderwijsstelsels in heel Europa; benadrukt dat de toegang van studenten tot onderwijs in ondernemerschap niet overal gelijk is en vaak wordt bepaald door de instellingen zelf; roept de lidstaten en de plaatselijke en regionale autoriteiten dan ook op om, in samenwerking met onderwijsinstellingen, lesprogramma's van het basis-, beroeps- en hoger onderwijs te verrijken met elementen van onderwijs in ondernemerschap; is van mening dat daarbij bijzondere aandacht moet uitgaan naar het wegwerken van de ongelijkheden en substantiële vers ...[+++]


23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher ...[+++] education; considers that special focus should be placed on overcoming the disparities and substantial differences in the development of entrepreneurship education, as evidenced by the 2008 survey on entrepreneurship in higher education and confirmed at the 2011 Budapest high level symposium;

23. onderschrijft het belang van de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van op ondernemerschap gebaseerde onderwijsstelsels in heel Europa; benadrukt dat de toegang van studenten tot onderwijs in ondernemerschap niet overal gelijk is en vaak wordt bepaald door de instellingen zelf; roept de lidstaten en de plaatselijke en regionale autoriteiten dan ook op om, in samenwerking met onderwijsinstellingen, lesprogramma's van het basis-, beroeps- en hoger onderwijs te verrijken met elementen van onderwijs in ondernemerschap; is van mening dat daarbij bijzondere aandacht moet uitgaan naar het wegwerken van de ongelijkheden en substantiële vers ...[+++]


Member States must shift from a box-ticking approach and upgrade their quality systems if they want to improve the performance of universities and vocational colleges, according to two reports published by the European Commission today on quality assurance in higher education and vocational training.

Als de lidstaten willen dat universiteiten en het beroepsonderwijs beter presteren, dan moeten zij afstappen van een afvinkprocedure en zorgen voor betere kwaliteitssystemen. Dat blijkt uit twee vandaag gepubliceerde verslagen van de Europese Commissie over kwaliteitsborging in het hoger onderwijs en de beroepsopleiding.


At the end of the day, we want no more and no less than the emancipation of vocational training from higher education.

Emancipatie van het beroepsonderwijs ten opzichte van het hoger onderwijs is uiteindelijk wat we willen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In particular, this will involve supporting cooperation activities in education, initial training, vocational training and higher education.

Het zal hierbij met name gaan om de ondersteuning van samenwerkingsacties op het gebied van onderwijs, initiële opleiding, beroepsopleiding en hoger onderwijs.


At the national level it will – indeed it is already doing this – stimulate the development of national qualifications frameworks. Qualifications frameworks promote lifelong learning by, for example, making it easier for people to move between different types of education and training institutions, for example from vocational training to higher education.

Op nationaal niveau zal het de ontwikkeling van nationale kwalificatiekaders stimuleren – of beter gezegd, doet het dit al. Kwalificatiekaders bevorderen het leven lang leren door bijvoorbeeld het voor mensen te vergemakkelijken om te switchen tussen verschillende soorten beroepsopleidingen en -onderwijs en ook onderwijsinstellingen, bijvoorbeeld van beroepsonderwijs naar hoger onderwijs.


It will therefore enable individuals and employers to use the EQF as a reference tool to compare the qualifications levels of different countries and different education and training systems, for example vocational training and higher education.

Personen en werkgevers zullen het Europees kwalificatiekader bijgevolg als referentie-instrument kunnen gebruiken voor de onderlinge vergelijking van kwalificatieniveaus in verschillende landen en verschillende onderwijs- en opleidingssystemen, bijvoorbeeld voor beroepsopleiding en hoger onderwijs.


10. Suggests to universities and colleges of higher education that their internal rules facilitate the admission of teachers and students from other countries, taking account of the experience that they have gained in other universities;

10. stelt de universiteiten en hogescholen voor om de toegang voor docenten en studenten uit andere landen in hun interne statuten te vergemakkelijken, daarbij ook rekening houdend met de ervaring die zij op andere universiteiten hebben opgedaan;


- Consolidation of the European Training Foundation in Turin and development of programmes of cooperation in the fields of vocational training and higher education (TEMPUS).

- Consolideren van de Europese Stichting voor opleiding te Turijn en ontwikkelen van de samenwerkingsprogramma's betreffende beroepsopleiding en universiteitsstudies (TEMPUS).


reach agreement on the European Qualifications Framework; increase investment in education in general and lifelong learning actions in particular with a view to: improving adult, vocational and educational training geared to the new requirements of the market; reducing the number of early school leavers; improve education quality, for instance, by improving teacher training; increase mobility not only in higher education, but also ...[+++]

overeenstemming bereiken over het Europees kwalificatiekader; de investeringen in onderwijs in het algemeen en activiteiten op het gebied van levenslang leren in het bijzonder opvoeren, teneinde: volwasseneneducatie, beroepsonderwijs en schoolopleiding te verbeteren in verband met de nieuwe eisen die de markt stelt; het aantal voortijdige schoolverlaters terug te dringen; verbetering van de onderwijskwaliteit, bv. door betere opleidingen voor onderwijsgevenden; vergroting van de mobiliteit, niet alleen in het hoger onderwijs, maar ook in het secundair en het beroepsonderwijs; erkenning van informele en niet-formele kwalificaties; d ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Vocational college in higher education' ->

Date index: 2024-01-04
w