Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adaptation of agricultural structures
Adjustment of agricultural structures
Agrarian restructuring
Agrarian structure
Agrarian structure improvement
Agricultural structural improvement
Agricultural structure
CPSA
Farm development
Farm modernisation
Farm modernization
Farm structure
Improvement of farm structure
Modernisation of agricultural structures
Modernisation of farming
Policy on agricultural structures
Standing Committee on Agricultural Structures
Structure of agricultural production

Vertaling van "adaptation agricultural structures " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adaptation of agricultural structures | adjustment of agricultural structures

aanpassing van de landbouwstructuur


agricultural structure [ agrarian structure | farm structure | structure of agricultural production ]

landbouwstructuur [ agrarische structuur | landbouwproductiestructuur ]


policy on agricultural structures

landbouwstructuurbeleid


farm modernisation [ farm development | farm modernization | modernisation of agricultural structures | modernisation of farming ]

modernisering van een landbouwbedrijf [ modernisering van landbouwstructuren | ontwikkeling van landbouwbedrijven ]


agrarian restructuring | agrarian structure improvement | agricultural structural improvement | improvement of farm structure

landbouwstructuurverbetering | verbetering van de landbouwstructuur


Standing Committee on Agricultural Structures | CPSA [Abbr.]

Permanent Comité voor de landbouwstructuur | CPSA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that NAFSN must lead to the establishment of a regionally adapted agricultural structure in the primary and processing stages.

benadrukt dat de NAFSN moet leiden tot de vaststelling van een regionaal aangepaste landbouwstructuur in de primaire en de verwerkingsfase.


Moreover, synergies between climate change adaptation and mitigation should be explored together with the development of incentive structures, for instance by linking agriculture to the carbon markets.

Daarnaast moet onderzoek worden gedaan naar mogelijke synergieën tussen de aanpassing aan en de verzachting van de gevolgen van de klimaatverandering, tezamen met de ontwikkeling van stimulansen, bv. door de landbouw te verbinden met de koolstofmarkten.


- To establish a vision of structural and technological changes required to move to a low carbon, resource efficient and climate resilient economy by 2050 which will allow the EU to achieve its emissions reduction and biodiversity targets; this includes disaster prevention and response, harnessing the contribution of cohesion, agricultural, rural development, and maritime policies to address climate change, in particular through adaptation measures based on m ...[+++]

- een visie presenteren op de structurele en technologische veranderingen die nodig zijn om tussen nu en 2050 een koolstofarme, zuinige en klimaatbestendige economie op te bouwen waarin de EU haar doelstellingen op het gebied van emissiereductie en biodiversiteit kan verwezenlijken. Hierbij gaat het niet alleen om rampenpreventie en -bestrijding, maar ook om de rol van het cohesiebeleid en het landbouw-, plattelands- en maritiem beleid tegen klimaatverandering in de vorm van aanpassingsmaatregelen op basis van een efficiënter gebruik van de hulpbronnen, wat op mondiaal niveau ook tot meer voedselzekerheid leiden.


67. Believes that direct support should move to an area basis in all Member States within the next financial programming period; this would constitute a sufficient transition period allowing farmers and agricultural structures that are still using the historical payments system the flexibility to adapt to the changes, and to avoid too radical a redistribution of support, without prejudice to promptly achieving a balanced distribution of support amongst Member States; notes that the move away from the historical basis may create particular challenges for Member States or regions with a relatively large amount of ‘naked land’ (unclaimed ...[+++]

67. meent dat de directe steun in alle lidstaten vervangen moet worden door een areaalvergoeding in de volgende financiële programmeringsperiode; meent dat dit een voldoende lange overgangsperiode is, zodat boeren en landbouwstructuren die nog steeds gebruik maken van de oude toeslagmodellen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen aan veranderingen, en een te radicale herverdeling van steun wordt vermeden, zonder dat een snelle totstandbrenging van een evenwichtige verdeling van steun tussen de lidstaten wordt geschaad; merkt op dat de afschaffing van het historische model tot bijzondere problemen kan leiden voor lidstaten of reg ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
65. Believes that direct support should move to an area basis in all Member States within the next financial programming period; this would constitute a sufficient transition period allowing farmers and agricultural structures that are still using the historical payments system the flexibility to adapt to the changes, and to avoid too radical a redistribution of support, without prejudice to promptly achieving a balanced distribution of support amongst Member States; notes that the move away from the historical basis may create particular challenges for Member States or regions with a relatively large amount of ‘naked land’ (unclaimed ...[+++]

65. meent dat de directe steun in alle lidstaten vervangen moet worden door een areaalvergoeding in de volgende financiële programmeringsperiode; meent dat dit een voldoende lange overgangsperiode is, zodat boeren en landbouwstructuren die nog steeds gebruik maken van de oude toeslagmodellen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen aan veranderingen, en een te radicale herverdeling van steun wordt vermeden, zonder dat een snelle totstandbrenging van een evenwichtige verdeling van steun tussen de lidstaten wordt geschaad; merkt op dat de afschaffing van het historische model tot bijzondere problemen kan leiden voor lidstaten of reg ...[+++]


However, there are farmers who are not as strong as others because they have not had time to adapt to the agricultural structures of the European Union yet.

Er zijn evenwel boeren die niet zo sterk zijn als de andere, omdat zij nog geen tijd hebben gehad om zich aan te passen aan de landbouwstructuren van de Europese Unie.


It is clear that the candidate countries’ difficulties with the first objective in terms of building an institutional infrastructure, a basic condition for the implementation of individual projects aimed at adapting agricultural structures and rural development, were greatly underestimated.

Klaarblijkelijk zijn de met het eerstgenoemde doel verband houdende moeilijkheden van de kandidaat-landen bij de totstandbrenging van de institutionele infrastructuur als fundamentele voorwaarde voor de uitvoering van de eigenlijke projecten voor de aanpassing van de landbouwstructuur en de plattelandsontwikkeling ruimschoots onderschat.


9. Calls for the CAP and policies for rural areas to be strengthened and geared more to a sustainable improvement in general economic, regional and social conditions; a varied and viable agricultural structure based on the objectives of the European agricultural model requires performance-related compensation for the socially desirable functions that are part of the multifunctional regime; the modulation of direct payments should be geared to bringing down operating costs, in line with the objectives of direct p ...[+++]

9. dringt erop aan dat het GLB en het voor het platteland relevante beleid meer worden gericht op een duurzame verbetering van de economische, regionale en sociale randvoorwaarden; is van mening dat voor een veelzijdige en goed functionerende landbouwstructuur overeenkomstig de doelstellingen van het Europese landbouwmodel een vergoeding naar prestatie nodig is voor de maatschappelijk gewenste functies in het kader van de multifunctionaliteit; is van mening dat de modulering van rechtstreekse steun, met inachtneming van de doelstellingen van de rechtstreekse steun, gericht moet zijn op schaalvoordelen voor bedrijven en dat bij de ontwi ...[+++]


List of instruments subject to the management procedure and adapted to the corresponding provisions of Decision 1999/468/EC in accordance with the amendments below:1) Council Regulation (EEC) No 571/88 of 29 February 1988 on the organisation of Community surveys on the structure of agricultural holdings between 1988 and 1997(1).Article 15 is replaced by the following:

Lijst van de besluiten met beheersprocedure die als volgt aan de overeenkomstige bepalingen van Besluit 1999/468/EG worden aangepast:1) Verordening (EEG) nr. 571/88 van de Raad van 29 februari 1988 houdende organisatie van communautaire enquêtes inzake de structuur van de landbouwbedrijven in het tijdvak van 1988 tot en met 1997(1).Artikel 15 wordt vervangen door:


They help promote the adaptation of agricultural structures as part of the reform of the common agricultural policy designed to encourage a multifunctional agriculture and seek to diversify economic activities in rural areas.

Deze maatregelen zijn mede een stimulans voor aanpassing van de landbouwstruc tuur in het kader van de hervorming van het Gemeenschappelijk landbouwbeleid in de zin dat ze een multifunctionele landbouw bevorderen. Tevens hebben ze tot doel de economische activiteit in de plattelandsgebieden te diversifiëren.


w