Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on curriculum development
Advise on curriculum implementation
Advise on development and production of mines
Advise on mine development
Advise on syllabus implementation
Curriculum development
Curriculum development suggestions
Giving advice on development of mines
Help with syllabus development
Monitor curriculum implementation
National Institute for Curriculum Development
Netherlands foundation for curriculum development
Providing advice on development of mines
Recommend syllabus development
Supervise curriculum implementation

Vertaling van "advise on curriculum development " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
curriculum development suggestions | recommend syllabus development | advise on curriculum development | help with syllabus development

adviseren over de ontwikkeling van leerprogramma’s | advies geven over de ontwikkeling van leerprogramma’s | raad geven over de ontwikkeling van leerprogramma’s


advise on curriculum implementation | advise on syllabus implementation | monitor curriculum implementation | supervise curriculum implementation

toezicht houden op de implementatie van curricula | toezicht houden op de implementatie van lesplannen


giving advice on development of mines | providing advice on development of mines | advise on development and production of mines | advise on mine development

advies geven over mijnbouwontwikkeling | adviseren over mijnbouwontwikkeling


National Institute for Curriculum Development

Instituut voor de Leerplanontwikkeling


Netherlands foundation for curriculum development

Nederlandse Stichting voor Leerplanontwikkeling (S.L.O)


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Curriculum development and reforms leading to the acquisition by staff and students of skills and qualifications necessary for the transition process and for the new socio-economic reality (curriculum development and employability)

6. Leerplanontwikkeling en hervormingen waardoor docenten en studenten vaardigheden en kwalificaties hebben verworven die noodzakelijk zijn voor het overgangsproces en voor de nieuwe sociaal-economische realiteit (leerplanontwikkeling en inzetbaarheid).


27. Urges the government to pursue policies enhancing media pluralism and diversity of opinion, and to guarantee the independence of the public broadcaster and the media regulator; notes with concern that the public broadcaster has displayed significant bias in favour of the governing parties, both during electoral campaigns (as reported in the OSCE/ODIHR reports) and in non-campaign circumstances (as reported in the Commission’s Progress Report); welcomes the fact that the government has made data on government advertising publicly available; calls on the government, however, to enhance the transparency of the criteria used in the allocation of funds; strongly recommends to the Commission that it be more active in monit ...[+++]

27. spoort de regering ertoe aan een beleid te voeren dat het pluralisme in de media en de diversiteit van opinies bevordert, en de onafhankelijkheid van de publieke omroep en de regulator van de media te waarborgen; stelt met verontrusting vast dat de publieke omroep een significant vertekend beeld in het voordeel van de regeringspartijen heeft weergegeven, zowel tijdens de verkiezingscampagnes (zoals vermeld in de OVSE/ODIHR-verslagen) als in omstandigheden buiten de campagne om (zoals vermeld in het voortgangsverslag van de Commissie); is ingenomen met het feit dat de regering gegevens over overheidsadvertenties voor het publiek toegankelijk heeft gemaakt; verzoekt de regering echter voor meer transparantie te zorgen wat betreft de ge ...[+++]


J. whereas cumbersome regulations and procedures can undermine the use of country systems and joint programming, and whereas the use of multiannual programming frameworks would be advisable in international development cooperation;

J. overwegende dat omslachtige voorschriften en procedures het gebruik van nationale systemen en gezamenlijke programmering kunnen ondergraven, en dat het nuttig zou zijn om in de internationale ontwikkelingssamenwerking gebruik te maken van meerjarenprogrammeringskaders;


J. whereas cumbersome regulations and procedures can undermine the use of country systems and joint programming, and whereas the use of multiannual programming frameworks would be advisable in international development cooperation;

J. overwegende dat omslachtige voorschriften en procedures het gebruik van nationale systemen en gezamenlijke programmering kunnen ondergraven, en dat het nuttig zou zijn om in de internationale ontwikkelingssamenwerking gebruik te maken van meerjarenprogrammeringskaders;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to prevent a flood of predominantly economic migrants, the EU would be well advised to quickly develop an effective Atlantic strategy that also covers this aspect, even though the remaining two Atlantic States – the United Kingdom and the Republic of Ireland – bear little to no impact in this regard. As the resolution hardly, if at all, covers this area, I abstained from the vote.

Om een toestroom van hoofdzakelijk economische vluchtelingen te voorkomen, zou het voor de EU raadzaam zijn om ook met betrekking tot dit aspect, snel een doeltreffende Atlantische strategie te ontwikkelen, ook al worden de overige twee landen langs de Atlantische kust, Groot-Brittannië en Ierland, hier slechts in geringe mate of helemaal niet door getroffen.


10. Calls on UNESCO to work with developing countries and donors to develop effective qualitative targets in areas such as teacher training, curriculum development and gender equity;

10. verzoekt de UNESCO om samen te werken met de ontwikkelingslanden en geldschieters om doelmatige en waardevolle doelstellingen uit te werken voor beleidsonderdelen als de opleiding van leraren, de uitwerking van leerprogramma's en gelijkheid van man en vrouw;


This achievement included ‘core’ higher education goals such as curriculum development, development of comparable and compatible degrees organised in a three-cycle structure, quality assurance, recognition of foreign degrees, reform of higher education structures and establishments as well as development of skills profiles – although more so at the level of individual institutions than at the national policy level, where the duration and possibilities offered by SCMs and the inaccessibility of senior policy-level actors sometimes resu ...[+++]

Dit omvat kerndoelen voor het hoger onderwijs, zoals curriculumontwikkeling, ontwikkeling van vergelijkbare en verenigbare academische graden in een driefasestructuur, kwaliteitsborging, erkenning van buitenlandse graden, hervorming van de hogeronderwijsstructuren en -instellingen en ontwikkeling van vaardigheidsprofielen – weliswaar meer op het niveau van de afzonderlijke instellingen dan op nationaal beleidsniveau, waar als gevolg van de duur en de mogelijkheden van de structurele en aanvullende maatregelen en het feit dat beleidsactoren op hoger niveau slecht konden worden bereikt, de gevolgen soms minder direct waren.


- Joint European Projects, which are multilateral projects bringing together higher education institutions from the EU and from partner countries with a view to support institutions in partner countries efforts to develop and upgrade curriculum development or university management.

- gezamenlijke Europese projecten: dit zijn multilaterale projecten, waarin instellingen voor hoger onderwijs uit de EU en de partnerlanden bij elkaar worden gebracht met het doel om de instellingen in de partnerlanden te ondersteunen bij hun inspanningen om de curriculumontwikkeling of het management van de instellingen voor hoger onderwijs te ontwikkelen en te verbeteren.


Therefore while activities focusing on curriculum development at institutional level will continue to be central to the programme, other activities, particularly those seeking to involve actors at system level, will be further developed.

Activiteiten waarin de nadruk ligt op curriculumontwikkeling op het niveau van de instellingen zullen dan ook een centrale plaats blijven innemen in het programma, terwijl ook andere activiteiten en met name activiteiten die gericht zijn op een inbreng van de actoren op het niveau van de systemen verder ontwikkeld zullen worden.


- Joint European Projects on curriculum development address development at institution level through the introduction of innovative study programmes; and projects on the improvement of university management address the management reforms in the higher education institutions.

- In de gezamenlijke Europese projecten op het gebied van de curriculumontwikkeling wordt door de introductie van vernieuwende studieprogramma's aan de ontwikkeling bij de instellingen gewerkt. In de projecten ter verbetering van het management bij de instellingen voor hoger onderwijs wordt aandacht besteed aan de hervorming van het management bij de instellingen voor hoger onderwijs.


w