Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aeronautical charge at the airport
Airport aeronautical charge

Vertaling van "aeronautical charge at the airport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aeronautical charge at the airport | airport aeronautical charge

luchthavengelden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Poland has two months to notify the Commission of the measures taken to amend the system of airport charges at this airport; otherwise, the Commission may decide to refer Poland to the Court of Justice of the EU.

Polen heeft nu twee maanden de tijd om de Commissie in kennis te stellen van de maatregelen die het heeft genomen om de regeling die deze luchthaven inzake luchthavengelden toepast, te wijzigen; indien Polen in gebreke blijft, kan de Commissie besluiten deze zaak aan het Hof van Justitie van de EU voor te leggen.


This would especially be the case if, due to the fact that Ryanair has concluded an agreement with this airport, other airlines establish themselves at the airport, which will in turn attract more shops to install themselves there and therefore bring in more non aeronautical revenues for the airport.

Dit zou in het bijzonder het geval zijn als andere luchtvaartmaatschappijen zich op de luchthaven komen vestigen als gevolg van de overeenkomst met Ryanair. Hierdoor zullen ook meer winkels zich op de luchthaven willen vestigen en zullen de niet-luchtvaartgerelateerde inkomsten van de luchthaven bijgevolg toenemen.


In addition, an increase in passenger traffic may lead to an increase in revenues generated by certain airport charges for the airport manager, as well as an increase in non-aeronautical revenues, in particular from car parks, restaurants and other businesses located at the airport, and whose turnover fully or partly accrue to the airport manager.

Bovendien kan een toename van de passagiersstroom leiden tot meer inkomsten voor de luchthavenbeheerder als gevolg van bepaalde luchthavengelden, alsook tot meer niet-luchtvaartgerelateerde inkomsten, met name van parkeerplaatsen voor auto's, restaurants en andere bedrijven op de luchthaven, waarvan de omzet gedeeltelijk of volledig toekomt aan de luchthavenbeheerder.


In reply to the Commission's comment that the charges foreseen for Gdynia airport (PLN 25 (EUR 6,25) in the first 2 years and then PLN 40 (EUR 10) per departing passenger) are higher than the discounted charges applied at Gdańsk airport (PLN 24, that is EUR 6) per departing passenger by an aircraft of LCC type if an international route is served at least 2 times per week; for a domestic route the charge would be PLN 12,5 (EUR 3,1), Poland notes that the level of charges in the business plan is averaged for the wh ...[+++]

In antwoord op de opmerking van de Commissie dat de geplande luchthavenheffingen voor de luchthaven van Gdynia (25 PLN (5,25 EUR) per vertrekkende passagier de eerste twee jaren en daarna 40 PLN (10 EUR)) hoger zijn dan de gunsttarieven van de luchthaven van Gdansk (24 PLN (6 EUR) per vertrekkende passagier bij vliegtuigen van lagekostenmaatschappijen met een internationale bestemming waarop minstens twee keer per week wordt gevlogen, en 12,5 PLN (3,1 EUR) bij een binnenlandse vlucht), stelt Polen dat de hoogte van de heffingen in het businessplan het gemiddelde voor de volledige projectieperiode (2014-2030) vertegenwoordigt, en dat er rekening mee wordt gehouden dat de heffingen op de luchthaven van Gdansk op ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This benchmark should take into account indicators such as traffic volumes, type of traffic, the importance of freight and the relative importance of revenue stemming from the non-aeronautical activities of the airport, type and level of airport services provided, proximity of the airport to a large city, number of inhabitants in the catchment area of the airport, prosperity of the surrounding area (GDP per capita), and the differe ...[+++]

Voor de bepaling van deze benchmark dienen indicatoren te worden gebruikt zoals de verkeersstromen, het soort verkeer, belang van vracht en het relatieve belang van inkomsten uit de niet-luchtvaartgebonden activiteiten van de luchthaven, soort en omvang van de verleende luchthavendiensten, de vraag of de luchthaven in de nabijheid van een grote stad ligt, het aantal inwoners in het verzorgingsgebied van de luchthaven, de welvaart van het omliggende gebied (bbp per hoofd van de bevolking) en de verschillende geografische gebieden van waaruit passagiers zouden kunnen worden aangetrokken.


Introduce greater transparency on how airlines (and their handlers) are charged for airport 'centralised infrastructures' (for example, fees charged by the airport for the use of baggage processing systems) and under which conditions airports themselves can provide ground-handling services. This is to create a more level playing field to allow independent handlers to compete more effectively.

transparantere facturering aan luchtvaartmaatschappijen (en hun afhandelaars) van gecentraliseerde luchthaveninfrastructuur (bijvoorbeeld, kosten die de luchthaven in rekening brengt voor het gebruik van de bagageafhandelingssystemen. Zo worden gelijke concurrentievoorwaarden geschapen die onafhankelijke afhandelaars in staat stellen doelmatiger te concurreren.


This is why the European Commission proposes the following common principles for the levying of security charges at Community airports:

Daarom stelt de Commissie voor de volgende gemeenschappelijke beginselen te volgen bij het in rekening brengen van beveiligingskosten op luchthavens in de Gemeenschap:


Since the objective of this Directive, namely to set common principles for the levying of airport charges at Community airports, cannot be sufficiently achieved by the Member States as systems of airport charges can not be put in place at national level in a uniform way throughout the Community and can therefore, by reason of its scale and effects, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Daar de doelstelling van deze richtlijn, te weten het vaststellen van gemeenschappelijke beginselen voor het heffen van luchthavengelden op luchthavens van de Gemeenschap niet voldoende door de lidstaten kan worden verwezenlijkt, aangezien systemen voor het heffen van luchthavengelden niet op nationaal niveau op uniforme wijze in de hele Gemeenschap kunnen worden vastgesteld, en derhalve vanwege hun omvang en gevolgen beter op het niveau van de Gemeenschap kunnen worden verwezenlijkt, kan de Gemeenschap overeenkomstig het in artikel 5 van het EG-Verdrag neergelegde subsidiariteitsbeginsel maatregelen treffen.


The purpose of the Commission's proposal (5887/07), submitted in January 2007, is to set common principles for the levying of airport charges at Community airports.

Doel van het in januari 2007 ingediende Commissievoorstel (5887/07) is gemeenschappelijke beginselen vast te stellen voor het heffen van luchthavengelden in communautaire luchthavens.


Following formal proceedings by the European Commission, the structure of landing charges at European airports has been changed in those countries where they failed to comply with competition law.

Als gevolg van formele procedures door de Europese Commissie werd de structuur van de landingsrechten in de Europese luchthavens gewijzigd in die landen waar zij niet voldeden aan de concurrentieregels.




Anderen hebben gezocht naar : aeronautical charge at the airport     airport aeronautical charge     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'aeronautical charge at the airport' ->

Date index: 2021-05-08
w