Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Aircraft hull insurance
Aircraft passenger address amplifier
Aircraft passenger insurance
Aviation hull insurance
Board aircraft passengers
Board plane travellers
Carry out passenger boarding
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Passenger aircraft
Passenger in aircraft accident
Perform passenger boarding
Plane
Tourist aircraft
Transport aircraft

Vertaling van "aircraft passenger insurance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aircraft passenger insurance

verzekering van vliegtuigpassagiers


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]


carry out passenger boarding | perform passenger boarding | board aircraft passengers | board plane travellers

passagiers laten instappen | reizigers laten instappen


aircraft passenger address amplifier

versterker voor passagiersomroepsysteem


aircraft hull insurance | aviation hull insurance

luchtvaartcascoverzekering | vliegtuigcascoverzekering


Passenger in aircraft accident

passagier gewond geraakt bij ongeval met luchtvaartuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It establishes minimum insurance requirements for air carriers and aircraft operators in respect of passengers, baggage, cargo and third parties.

Ze stelt minimumverzekeringseisen vast voor luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen ten aanzien van passagiers, bagage, vracht en derden.


However, in respect of non-commercial operations by aircraft with a MTOM of 2,700 kg or less, EU countries may set a lower level of minimum insurance cover, but not below 100,000 SDRs per passenger.

Voor niet-commerciële diensten van luchtvaartuigen met een MTOM van 2 700 kg of minder kunnen EU-landen echter een lagere minimale verzekeringsdekking vaststellen, mits die dekking ten minste 100 000 BTR per passagier bedraagt.


Therefore, the Commission services do not believe that it is necessary to amend the Regulation in order to harmonise the passenger insurance requirements for such non-commercial operations with light aircraft.

De diensten van de Commissie vinden het daarom niet nodig om de verordening te wijzigen en de eisen inzake passagiersverzekering voor dergelijke niet-commerciële activiteiten met lichte luchtvaartuigen te wijzigen.


This regulation requires air carriers and aircraft operators to be insured, in particular in respect of passengers, baggage, cargo and third parties, to cover the risks associated with aviation-specific liability (including acts of war, terrorism, hijacking, acts of sabotage, unlawful seizure of aircraft and civil commotion).

De verordening legt luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen de verplichting op zich te verzekeren tegen de risico's die het luchtvervoer met zich meebrengt voor passagiers, bagage, goederen en derden (inclusief de risico's ten gevolge van oorlogshandelingen, terrorisme, kaping, sabotage, wederrechtelijk beslag op luchtvaartuigen en ongeregeldheden).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
According to Regulation (EC) No 785/2004 of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on insurance requirements for air carriers and aircraft operators (7) an air carrier should be insured to cover liability in case of accidents with respect to passengers, cargo and third parties.

Bij Verordening (EG) nr. 785/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 21 april 2004 betreffende de verzekeringseisen voor luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen (7) worden luchtvaartmaatschappijen ertoe verplicht de aansprakelijkheid bij ongeval ten aanzien van passagiers, vracht en derden te verzekeren.


The basic principle of the Regulation is the requirement for all air carriers and aircraft operators to be insured as regards their aviation-specific liability in respect of passengers, baggage, cargo and third parties; the insured risks include war and terrorism-related risks (Article 4 (1)).

Het basisbeginsel van deze verordening is dat alle luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen verzekerd moeten zijn voor specifieke luchtvaartaansprakelijkheid met betrekking tot passagiers, bagage, vracht en derden; de verzekering dekt ook risico's ten gevolge van oorlogshandelingen en terrorisme (artikel 4, lid 1).


The objective of this Regulation is to define minimum insurance requirements, in respect of insurance regarding passengers, others on board, baggage, mail, cargo and third parties, which air carriers and aircraft operators have to meet so as to operate services within, into or out of the Community or to fly over the territory of Member States to which the Treaty applies.

Het doel van deze verordening is minimumeisen voor verzekeringen met betrekking tot passagiers, andere inzittenden, bagage, post, vracht en derden vast te stellen die door luchtvervoerders en vliegtuigexploitanten in acht moeten worden genomen om toestemming te krijgen om diensten binnen, naar of vanuit de Gemeenschap te onderhouden of over het grondgebied van lidstaten waarop het Verdrag van toepassing is te vliegen.


The objective of this Regulation is to define minimum insurance requirements in respect of insurance regarding passengers, others on board, baggage, mail, cargo and third parties, that air carriers and aircraft operators have to respect to be allowed to operate services within, into or out of the Community or to fly over the territory of Member States to which the Treaty applies.

Het doel van deze verordening is minimumeisen voor verzekeringen met betrekking tot passagiers, andere inzittenden, bagage, post, vracht en derden vast te stellen die door luchtvervoerders en vliegtuigexploitanten in acht moeten worden genomen om toestemming te krijgen om diensten binnen, naar of vanuit de Gemeenschap te onderhouden of over het grondgebied van lidstaten waarop het Verdrag van toepassing is te vliegen.


The objective of this Regulation is to define minimum insurance requirements in respect of insurance regarding passengers, baggage, mail, cargo and third parties, that air carriers and aircraft operators have to respect to be allowed to operate services within, into or out of the Community or to fly over the territory of Member States to which the Treaty applies.

Het doel van deze verordening is minimumeisen voor verzekeringen met betrekking tot passagiers, bagage, post, vracht en derden vast te stellen die door luchtvervoerders en vliegtuigexploitanten in acht moeten worden genomen om toestemming te krijgen om diensten binnen, naar of vanuit de Gemeenschap te onderhouden of over het grondgebied van lidstaten waarop het Verdrag van toepassing is te vliegen.


This regulation requires air carriers and aircraft operators to be insured, in particular in respect of passengers, baggage, cargo and third parties, to cover the risks associated with aviation-specific liability (including acts of war, terrorism, hijacking, acts of sabotage, unlawful seizure of aircraft and civil commotion).

De verordening legt luchtvervoerders en exploitanten van luchtvaartuigen de verplichting op zich te verzekeren tegen de risico's die het luchtvervoer met zich meebrengt voor passagiers, bagage, goederen en derden (inclusief de risico's ten gevolge van oorlogshandelingen, terrorisme, kaping, sabotage, wederrechtelijk beslag op luchtvaartuigen en ongeregeldheden).




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'aircraft passenger insurance' ->

Date index: 2022-01-27
w