Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arable farming
Arable land
Arable land area-% of total land area
Cultivated land
Farm worker - arable
Forced landing while powered aircraft landing
Irrigated land in % of arable land
Land and buildings
Land law
Land legislation
Land use
Manager - arable farm
Other land transport accidents
Plough land
Soil management
Utilisation of land

Vertaling van "arable land " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
arable land [ cultivated land | plough land | arable farming(GEMET) ]

akkerland [ bouwland ]


arable land area-% of total land area

oppervlakte cultuurgrond-% van totale landoppervlakte




irrigated land in % of arable land

geïrrigeerd land in percentage van akkerland






Forced landing while powered aircraft landing

noodlanding tijdens landing van aangedreven luchtvaartuig


Other land transport accidents

overige vervoersongevallen te land


land use [ utilisation of land | Soil management(ECLAS) ]

grondgebruik [ bewerking van het land | gebruik van het land ]


land and buildings [ land law | land legislation(UNBIS) ]

grondeigendom [ grondrecht ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where the arable land of such holdings covers more than 10 hectares, there shall be at least two crops on the arable land, and none of these crops shall cover more than 75 % of the arable land, unless the main crop is grasses or other herbaceous forage, or land lying fallow.

Indien het bouwland van die bedrijven meer dan 10 hectaren omvat, worden op dat bouwland ten minste twee gewassen geteeld en geen van deze gewassen bestrijkt meer dan 75 % van het bouwland tenzij het hoofdgewas grassen of andere kruidachtige voedergewassen is of wanneer het land braak ligt.


3. Where Article 44 of Regulation (EU) No 1307/2013 requires that the main crop shall not cover more than 75 % of the total area of arable land determined and the two main crops shall not cover more than 95 %, but the area that has been determined for the main crop group covers more than 75 % and the area that has been determined for the two main crop groups covers more than 95 %, the area to be used for the calculation of the greening payment in accordance with Article 23 of this Regulation shall be reduced by 50 % of the total area of arable land determined multiplied by the ratio of difference.

3. Wanneer in afwijking van artikel 44 van Verordening (EU) nr. 1307/2013, waarin is bepaald dat het hoofdgewas niet meer dan 75 % van het totale geconstateerde areaal bouwland mag bestrijken en de twee hoofdgewassen niet meer dan 95 % mogen bestrijken, het voor de hoofdgewasgroep geconstateerde areaal meer dan 75 % bestrijkt en het voor de twee hoofdgewassen geconstateerde areaal meer dan 95 % bestrijkt, wordt het areaal op basis waarvan de vergroeningsbetaling overeenkomstig artikel 23 van de onderhavige verordening wordt berekend, verlaagd met 50 % van het totale geconstateerde areaal bouwland ...[+++]


1. Where Article 44 of Regulation (EU) No 1307/2013 requires that the main crop shall not cover more than 75 % of the total area of arable land, but the area that has been determined for the main crop group covers more than 75 %, the area to be used for the calculation of the greening payment in accordance with Article 23 of this Regulation shall be reduced by 50 % of the total area of arable land determined multiplied by the ratio of difference.

1. Wanneer in afwijking van artikel 44 van Verordening (EU) nr. 1307/2013, waarin is bepaald dat het hoofdgewas niet meer dan 75 % van het totale geconstateerde areaal bouwland mag bestrijken, het voor de hoofdgewasgroep geconstateerde areaal meer dan 75 % bestrijkt, wordt het areaal op basis waarvan de vergroeningsbetaling overeenkomstig artikel 23 van de onderhavige verordening wordt berekend, verlaagd met 50 % van het totale geconstateerde areaal bouwland vermenigvuldigd met de verschilfactor.


2. Where Article 44 of Regulation (EU) No 1307/2013 requires that the two main crops shall not cover more than 95 % of the total area of arable land determined, but the area that has been determined for the two main crop groups covers more than 95 %, the area to be used for the calculation of the greening payment in accordance with Article 23 of this Regulation shall be reduced by 50 % of the total area of arable land determined multiplied by the ratio of difference.

2. Wanneer in afwijking van artikel 44 van Verordening (EU) nr. 1307/2013, waarin is bepaald dat de twee hoofdgewassen niet meer dan 95 % van het totale geconstateerde areaal bouwland mogen bestrijken, het voor de twee hoofdgewasgroepen geconstateerde areaal meer dan 95 % bestrijkt, wordt het areaal op basis waarvan de vergroeningsbetaling overeenkomstig artikel 23 van de onderhavige verordening wordt berekend, verlaagd met 50 % van het totale geconstateerde areaal bouwland vermenigvuldigd met de verschilfactor.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
crop diversification (a farmer must cultivate at least 2 crops when his arable land exceeds 10 hectares and at least 3 crops when his arable land exceeds 30 hectares. The main crop may cover at most 75% of arable land, and the two main crops at most 95% of the arable area);

gewasdiversificatie (een landbouwer moet ten minste 2 gewassen telen indien zijn bouwland meer dan 10 hectare groot is en ten minste 3 gewassen indien het meer dan 30 hectare groot is. Het hoofdgewas mag niet meer dan 75 % van het bouwland bestrijken en de twee hoofdgewassen maximaal 95 % van het bouwland);


crop diversification (a farmer must cultivate at least 3 crops on his arable land none accounting for more than 70% of the land, and the third at least 5% of the arable area); and

gewasdiversificatie (een landbouwer moet ten minste 3 gewassen op zijn bouwland telen; geen van deze drie gewassen mag minder dan 5 % van het bouwland bestrijken en het hoofdgewas mag niet meer dan 70 % van het bouwland bestrijken).


where farmers are able to give relevant and objective reasons for exchanging land ineligible for arable crops area payment for eligible land on their holdings, Member States shall check that there are no valid reasons for refusing such exchanges, in particular from the viewpoint of environmental risks, and shall provide proof in a plan submitted to the Commission that the total amount of eligible land remains unchanged; under no circumstances may exchanges result in any increase in the total area of eligible arable land on the holding; the Member States shall provide for a system for the prior notification and approval of such exchange ...[+++]

wanneer landbouwers relevante en objectieve redenen kunnen aanvoeren om binnen hun bedrijf subsidiabele grond te vervangen door niet voor areaalbetalingen voor akkerbouwgewassen subsidiabele grond, vergewissen de lidstaten zich ervan dat er geen geldige redenen zijn om die vervanging te weigeren, met name wat risico's voor het milieu betreft, en in een aan de Commissie voorgelegd plan tonen zij aan dat dergelijke vervangingen de totale oppervlakte subsidiabele grond niet wijzigen; in geen geval mag de vervanging leiden tot een toeneming van de totale subsidiabele oppervlakte bouwland van het betrokken bedrijf; de lidstaten stellen een ...[+++]


For all these reasons, there are grounds for justifiable doubts as to the compatibility of this scheme with the common market and for starting the state-aid procedure, even in the case of the aid which complies with the Commission's customary aid thresholds (100% for the acquisition of woodland and 75% for the acquisition of arable land in less-favoured areas).

Daarom moet worden betwijfeld of de steunregeling verenigbaar is met de gemeenschappelijke markt en moet, zelfs ten aanzien van de steun waarvoor de door de Commissie gehanteerde traditionele maxima (100 % voor de aankoop van bospercelen en 75 % voor de aankoop van landbouwgronden in probleemgebieden) niet worden overschreden, de procedure met betrekking tot steunmaatregelen van de Staten worden ingeleid.


If the programme introduced under the Law does comprise state aid, the aid rate (up to 55.5% on average) seems too high in relation to the intensity rate which the Commission normally accepts for the purchase of normal arable land (i.e. not in a less-favoured area).

Voor zover het bij de wet ingestelde programma in de verlening van staatssteun voorziet lijkt de steunintensiteit (gaande tot gemiddeld 55,5 %) te hoog in vergelijking met wat de Commissie doorgaans accepteert voor steun voor de aankoop van landbouwgrond in normale gebieden (d.w.z. andere dan probleemgebieden).


Background In order to qualify for compensation for arable crops under the reform of the common agricultural policy, producers participating in the general scheme must set aside a percentage of their arable land with a view to achieving a balance between Community production and foreseeable outlets.

Achtergronden Producenten die aanspraak willen maken op de in het kader van de hervorming van het gemeenschappelijk landbouwbeleid ingevoerde compensatiebedragen, moeten, als zij onder de algemene regeling vallen, een bepaald percentage van hun akkerland braakleggen. Op die manier wil men een beter evenwicht tot stand brengen tussen de produktie in de Gemeenschap en de verwachte afzetmogelijkheden.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'arable land' ->

Date index: 2024-03-19
w