Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate learning programmes
Arrange educational programmes
Assess education programmes
Audit education programmes
Boost education programmes
Check education programmes
Coordinate educational programmes
Coordinate educational programs
Coordinating educational programmes
Education programme
Educational curriculum
Educational programme
Endorse education programmes
Evaluate education programmes
Promote education programmes
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "arrange educational programmes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
arrange educational programmes | coordinating educational programmes | coordinate educational programmes | coordinate educational programs

educatieve programma's coördineren | onderwijsprogramma's coördineren


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

onderwijsprogramma’s beoordelen | onderwijsprogramma’s evalueren


advocate learning programmes | endorse education programmes | boost education programmes | promote education programmes

educatieve programma’s promoten | onderwijsprogramma’s promoten








teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. Considers that employers should be encouraged consistently to arrange education and training for their employees, as well as being provided with incentives to enable low-skilled workers to take part in lifelong learning programmes;

41. meent dat de werkgevers stelselmatig aangemoedigd moeten worden om voor onderwijs en opleiding van hun werknemers te zorgen en ook stimulansen moeten krijgen om laag geschoolde werknemers aan levenslange leerprogramma's te laten deelnemen;


41. Considers that employers should be encouraged consistently to arrange education and training for their employees, as well as being provided with incentives to enable low-skilled workers to take part in lifelong learning programmes;

41. meent dat de werkgevers stelselmatig aangemoedigd moeten worden om voor onderwijs en opleiding van hun werknemers te zorgen en ook stimulansen moeten krijgen om laag geschoolde werknemers aan levenslange leerprogramma's te laten deelnemen;


41. Considers that employers should be encouraged consistently to arrange education and training for their employees, as well as being provided with incentives to enable low-skilled workers to take part in lifelong learning programmes;

41. meent dat de werkgevers stelselmatig aangemoedigd moeten worden om voor onderwijs en opleiding van hun werknemers te zorgen en ook stimulansen moeten krijgen om laag geschoolde werknemers aan levenslange leerprogramma's te laten deelnemen;


65. Notes the specific problems which the oil-bearing shale industry presents for Estonia; calls on the Estonian Government to implement rapidly the 2001-2006 restructuring plan for the shale oil sector, to make an effort to achieve a balanced transition, after the end of the transitional arrangements, towards a liberalised electricity market, and also to take account of the difficult socio-economic situation in the affected Ida-Virumaa region in the north-east, for example by means of wide-ranging further education programmes, particu ...[+++]

65. neemt kennis van het specifieke probleem van de sector bitumineuze leisteen voor Estland; verzoekt de regering van Estland het herstructureringsplan 2001-2006 voor de sector bitumeuze leisteen onverwijld ten uitvoer te leggen, zich daarnaast in te zetten voor een harmonische overgang, na afloop van de overeengekomen overgangsperiode, naar een geliberaliseerde elektriciteitsmarkt, en tevens rekening te houden met de moeilijke sociaal-economische situatie in het betrokken gebied (Ida-Virumaain, in het noordoosten), bijvoorbeeld door te voorzien in breed opgezette programma's voor voortgezette beroepsopleiding, vooral ook voor de daar ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. Notes the specific problems which the oil-bearing shale industry presents for Estonia; calls on the Estonian Government to implement rapidly the 2001-2006 restructuring plan for the shale oil sector, to make an effort to achieve a balanced transition, after the end of the transitional arrangements, towards a liberalised electricity market, and also to take account of the difficult socio-economic situation in the affected Ida-Virumaa region in the north-east, for example by means of wide-ranging further education programmes, particu ...[+++]

56. neemt kennis van het specifieke probleem van de sector bitumineuze leisteen voor Estland; verzoekt de regering van Estland het herstructureringsplan 2001-2006 voor de sector bitumeuze leisteen onverwijld ten uitvoer te leggen, zich daarnaast in te zetten voor een harmonische overgang, na afloop van de overeengekomen overgangsperiode, naar een geliberaliseerde elektriciteitsmarkt, en tevens rekening te houden met de moeilijke sociaal-economische situatie in het betrokken gebied (Ida-Virumaain, in het noordoosten), bijvoorbeeld door te voorzien in breed opgezette programma's voor voortgezette beroepsopleiding, vooral ook voor de daar ...[+++]


a Decision aiming to extend cooperation in the education sector, which sets out a framework for cooperation and arrangements for the participation of European Free Trade Association (EFTA) and EEA Member States in Community programmes and actions, as from 1 January 2005, incorporating into the EEA Agreement Decision 2241/2004/EC on a single Community framework for the transparency of qualifications and competences (Europass) (8091/ ...[+++]

een besluit tot uitbreiding - met ingang van 1 januari 2005 - van de samenwerking in de onderwijssector, dat voorziet in een kader voor samenwerking betreffende, en in de voorwaarden voor deelname door de Staten van de Europese Vrijhandelszone die lid zijn van de EER aan, de communautaire programma’s en acties, zulks door opneming van Beschikking nr. 2241/2004/EG betreffende een communautair kader voor transparantie op het gebied van kwalificaties en competenties (Europass) (8091/05) in de EER-overeenkomst; een besluit tot uitbreiding van de samenwerking tussen de staten die partij zijn bij de EER-overeenkomst op het gebied van de civie ...[+++]


In the programme “City towards compliance Awards”, there are numerous cities which have implemented all the EU legislation concerning water treatment and achieved encouraging results in the management of air quality and waste management; there is an active Local Agenda 21, and efficient environmental education is being arranged.

In het kader van het programma “City towards compliance Awards” hebben talrijke steden de EU-wetgeving inzake waterzuivering ten uitvoer gelegd en hoopgevende resultaten bereikt met betrekking tot het beheer van luchtkwaliteit en afval. De steden nemen actief deel aan de lokale Agenda 21 en voorzien in doeltreffende milieueducatie.


(17) It is important that the Youth programme committee should consult, on the basis of arrangements to be defined, with the committees responsible for the implementation of the Community vocational training and educational programmes (Leonardo da Vinci and Socrates).

(17) Het is belangrijk dat het comité voor het jeugdprogramma raadplegingen houdt op basis van regelingen die moeten worden bepaald in samenwerking met de comités die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de beroepsopleidings- en onderwijsprogramma's van de Gemeenschap (Leonardo da Vinci en Socrates).


In this context and given the high percentage of the population which is young, the Ministers recommended the preparation of a regional cooperation programme for education and vocational training, including the arrangements for setting up a Euro-Mediterranean Observatory on Employment and Training.

Rekening houdend met het hoge percentage jongeren bevalen de ministers in dat verband de opstelling aan van een regionaal samenwerkingsprogramma voor onderwijs en beroepsopleiding, en van een regeling voor het oprichten van een Europees-mediterraan waarnemingscentrum voor werkgelegenheid en beroepsopleiding.


It sets out the arrangements for the participation of EFTA/EEA States in Community activities that may result from the following Community acts: - programme of Community action on health promotion, information, education and training within the framework for action in the field of public health (1996 to 2000): Decision No 645/96/EC of the European Parliament and of the Council of 29 March 1996; - an action plan to combat cancer wi ...[+++]

Daartoe wordt bepaald op welke wijze de EVA-/EER-Staten deelnemen aan de acties van de Gemeenschap die kunnen voortvloeien uit de volgende communautaire besluiten : - communautair actieprogramma inzake gezondheidsbevordering, -voorlichting, -opvoeding en -opleiding in het kader van de actie op het gebied van de volksgezondheid (1996-2000) : Besluit nr. 645/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 maart 1996 ; - actieplan voor kankerbestrijding in het kader van de actie op het gebied van de volksgezondheid (1996-2000) : Besluit nr. 646/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 maart 1996 ; - communautair actieprogramm ...[+++]


w