Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Applied art education
Art
Art education
Arts
Arts-based therapy
Courses in the fine and performing arts
Decorative arts
Design and applied arts instructor
Design and applied arts vocational teacher
Education in the arts
Education through the arts
Fine arts
Fine arts conservatory instructor
Fine arts conservatory teacher
Fine arts educator
Fine arts instructor
Graphic arts
Implement educational art activities
Plan art activities that are educational
Plan art educational activities
Plan educational art activities
Plastic arts
Secondary art education
Teaching of art
Vocational design and applied arts educator
Vocational instructor in design and applied arts

Vertaling van "art education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
art education [ teaching of art ]

artistieke vorming [ kunstonderwijs ]


applied art education | courses in the fine and performing arts | secondary art education

kunstvakonderwijs | kunstvakopleiding




plan art activities that are educational | plan educational art activities | implement educational art activities | plan art educational activities

educatieve activiteiten rond kunst plannen | onderwijsactiviteiten rond kunst plannen


fine arts conservatory instructor | fine arts conservatory teacher | fine arts educator | fine arts instructor

docente kunsteducatie hoger onderwijs | lector vrije kunsten | docent beeldende kunsten hoger onderwijs | docente beeldende kunsten hoger onderwijs


design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator

leerkracht vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent ontwerp en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs


education in the arts | education through the arts

kunstzinnige vorming | musische vorming | muzische vorming


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
35. Stresses the importance of putting in place educational measures with a view to recognising, and teaching people about, the role of women in history, science, politics, literature, the arts, education, etc.;

35. wijst erop dat er educatieve maatregelen moeten worden vastgesteld om ervoor te zorgen dat de rol van vrouwen in de geschiedenis, wetenschap, politiek, literatuur, kunst en in het onderwijs, enz., wordt erkend en dat leerlingen daarover worden onderwezen;


New approaches are being developed to bring schools and universities closer to arts and cultural institutions to promote arts and intercultural education.

Er ontstaan nieuwe benaderingswijzen ter flankering van meer contacten tussen scholen en universiteiten enerzijds en kunst- en cultuurinstituten anderzijds, en ter bevordering van het kunst- en intercultureel onderwijs.


Promoting exchange of best practice and pooling of Member States' efforts in areas such as language learning, scientific and technical education, arts and cultural education; organisation of media events such as the eSchola week.

Bevordering van de uitwisseling van goede praktijken in en de inspanningen van de lidstaten ten aanzien van onder andere taalonderwijs, wetenschappelijk en technisch onderwijs, artistiek en cultureel onderwijs. Organisatie van media-evenementen, zoals eSchola.


The Commission will strengthen evidence-based policy making in the field of international education, and will ensure that policies are based on state-of-the-art knowledge relating to cross-border provision of higher education.

De Commissie zal de beleidsvorming op het gebied van internationaal onderwijs meer op empirische gegevens doen steunen en waarborgen dat het beleid op de nieuwste kennis over het grensoverschrijdende aanbod van hoger onderwijs gebaseerd is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Vocational education activities have increased since 2001, when the Malta College for Arts, Science and Technology was set up, although further efforts should be made to both improve the success rate in secondary education and reduce the number of early school leavers.

Het aanbod van beroepsopleidingen is toegenomen sinds 2001, het jaar waarin het Malta College for Arts, Science and Technology werd opgericht, hoewel verdere inspanningen nodig zijn om de slaagpercentages in het middelbaar onderwijs te verhogen en het aantal vroegtijdige schoolverlaters te verminderen.


Notes the important role and enormous potential that arts and design education, formal, informal and non-formal, the creative industries, and the cultural sector have in empowering women and girls and propelling them into the digital sector; emphasises therefore the importance of connecting STEM and the economic sectors constituted by education and the arts, transforming STEM into STEAM.

wijst erop dat het onderwijs in kunst en vormgeving, zowel formeel, informeel als niet-formeel, de creatieve sector en de culturele sector een enorme potentie hebben en een belangrijke rol vervullen bij de versterking van de positie van vrouwen en meisjes en het motiveren van vrouwen en meisjes voor de digitale sector; benadrukt daarom dat het belangrijk is de STEM-vakgebieden te koppelen aan de economische sectoren die worden gevormd door onderwijs en kunst, waardoor het begrip STEM wordt omgezet in STEAM.


encourage the national representatives in the recently established Education Culture Working Group in the framework of the Open Method of Coordination (OMC) for Culture to discuss the role of the arts in different educational contexts (formal, informal and non-formal) and at all educational levels (from pre-primary to and beyond professional training in higher arts education) and also the training required for specialist teachers,

om de nationale vertegenwoordigers in de onlangs opgerichte Werkgroep onderwijs en cultuur in het kader van de open coördinatiemethode (OCM) voor cultuur aan te moedigen om de rol van de kunsten te bespreken in verschillende onderwijsvormen (formeel, informeel en niet-formeel) en op alle onderwijsniveaus (van kleuteronderwijs tot beroepsopleiding en verdere vervolmaking in het hoger kunstonderwijs), en in de opleiding van vakleraars,


encourage the national representatives in the recently established Education Culture Working Group in the framework of the Open Method of Coordination (OMC) for Culture to discuss the role of the arts in different educational contexts (formal, informal and non-formal) and at all educational levels (from pre-primary to and beyond professional training in higher arts education) and also the training required for specialist teachers,

om de nationale vertegenwoordigers in de onlangs opgerichte Werkgroep onderwijs en cultuur in het kader van de open coördinatiemethode (OCM) voor cultuur aan te moedigen om de rol van de kunsten te bespreken in verschillende onderwijsvormen (formeel, informeel en niet-formeel) en op alle onderwijsniveaus (van kleuteronderwijs tot beroepsopleiding en verdere vervolmaking in het hoger kunstonderwijs), en in de opleiding van vakleraars,


- encourage the national representatives in the recently established Education Culture Working Group in the framework of the Open Method of Coordination (OMC) for Culture to discuss the role of the arts in different educational contexts (formal, informal and non-formal) and at all educational levels (from pre-primary to and beyond professional training in higher arts education) and also the training required for specialist teachers,

- om de nationale vertegenwoordigers in de Werkgroep onderwijs en cultuur (onlangs opgericht) in het kader van de open coördinatiemethode (OCM) voor cultuur aan te moedigen om de rol van de kunsten te bespreken in verschillende onderwijsvormen (formeel, informeel en niet-formeel) en op alle onderwijsniveaus (van kleuteronderwijs tot beroepsopleiding en verdere vervolmaking in het hoger kunstonderwijs), en in de opleiding van vakleraars


- Assessment of studio work in the visual arts - a project to develop adequate assessment procedures for students’ work in arts education.

- Evaluatie van studio-oeuvres in de beeldende kunst - een project voor adequate evaluatieprocedures van het werk van studenten aan kunstacademies.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'art education' ->

Date index: 2021-02-07
w