Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid passengers
Assist passenger
Assist passengers
Assist passengers with information on timetables
Assist passengers with railway timetable information
Assist passengers with timetable information
Assist safe disembarkation of passengers
Assist the safe disembarkation of passengers
Assisting passengers
Assistive passenger lift
Carriage of passengers
Crushed by rolling stock - passenger
EU macro-financial assistance
Facilitate safe disembarkation of passengers
IMF lending
MFA
Macro-financial assistance
Macro-financial assistance to non-EU countries
Macrofinancial assistance
Passenger carrying kilometer
Passenger carrying kilometre
Passenger tariff
Passenger traffic
Passenger transport
Passenger-kilometer
Passenger-kilometre
Passengers
Pax-km
Respond to passenger enquiries on railway timetables

Vertaling van "assisting passengers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assist passengers with railway timetable information | respond to passenger enquiries on railway timetables | assist passengers with information on timetables | assist passengers with timetable information

reizigers helpen met informatie over dienstregelingen | reizigers voorzien van dienstregelingsinformatie


assist passenger | assisting passengers | aid passengers | assist passengers

passagiers helpen


assist passengers to disembark modes of transport safely | assist the safe disembarkation of passengers | assist safe disembarkation of passengers | facilitate safe disembarkation of passengers

veilig uitstappen van passagiers vergemakkelijken | veilig uitstappen van reizigers vergemakkelijken | passagiers veilig helpen uitstappen | reizigers veilig helpen uitstappen




carriage of passengers [ passenger traffic | Passengers(ECLAS) | passenger transport(UNBIS) ]

reizigersvervoer [ reizigersverkeer ]


passenger carrying kilometer | passenger carrying kilometre | passenger-kilometer | passenger-kilometre | pax-km [Abbr.]

passagierkilometer




macro-financial assistance [ EU macro-financial assistance | macrofinancial assistance | macro-financial assistance to non-EU countries | MFA | IMF lending(STW) ]

macrofinanciële bijstand [ macrofinanciële bijstand aan niet-EU-landen | macrofinanciële bijstand van de EU | macrofinanciële bijstand van de Europese Unie | MFB ]


Accident involving battery powered airport passenger vehicle

ongeval met accu-aangedreven luchthavenpassagiersvoertuig


Crushed by rolling stock - passenger

verpletterd door rollend materiaal - passagier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(10b) In order to assist passengers in the case of flight disruptions or delayed, damaged or lost luggage, air carriers should set up contact points at airports where their personnel or third parties commissioned by them should provide passengers with the necessary information regarding their rights, including complaint procedures, and assist them to take immediate action.

(10 ter) Om passagiers bij te staan in geval van vluchtverstoringen of van vertraagde, beschadigde of verloren geraakte bagage, moeten de luchtvaartmaatschappijen contactpunten opzetten op luchthavens waar hun personeel of derde partijen die voor die luchtvaartmaatschappijen werken de passagiers de nodige informatie verstrekken over hun rechten, met inbegrip van klachtenprocedures, en hen helpen onmiddellijk actie te ondernemen.


During the air carriers operating hours and until the last passengers disembark from the last plane, those contact points shall be available for the purpose of assisting passengers inter alia concerning reimbursement, re-routing, rebooking and of accepting the lodging of theircomplaints’.

Tijdens de werktijden van de luchtvaartmaatschappijen en totdat de laatste passagier is uitgestapt uit het laatste luchtvaartuig, zijn deze contactpunten geopend voor het verlenen van bijstand aan passagiers, onder meer met betrekking tot terugbetaling, herroutering, omboeking en het in ontvangst nemen van klachten.


(10b) In order to assist passengers in the case of flight disruptions or delayed, damaged or lost luggage, air carriers should set up contact points at airports where their personnel or third parties commissioned by them should provide passengers with the necessary information regarding their rights, including complaint procedures, and assiss them to take immediate action.

(10 ter) Om passagiers bij te staan in geval van vluchtverstoringen of van vertraagde, beschadigde of verloren geraakte bagage, moeten de luchtvaartmaatschappijen contactpunten opzetten op luchthavens waar hun personeel of derde partijen die voor die luchtvaartmaatschappijen werken de passagiers de nodige informatie verstrekken over hun rechten, met inbegrip van klachtenprocedures, en hen helpen onmiddellijk actie te ondernemen.


It is also good to know that rail and air companies are obliged to provide transparent information on pricing and assist passengers with reduced mobility.

Het is ook goed te weten dat spoorweg- en luchtvaartmaatschappijen verplicht zijn transparante prijsinformatie te verstrekken en bijstand te verlenen aan passagiers met beperkte mobiliteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to allow air lines to look after the most vulnerable groups of passengers and to reduce the number of passengers travelling to the airport to seek assistance, passengers should be able to self-assist by purchasing refreshment, hotels or alternative flights and claiming back reasonable expenses from the airline.

Passagiers moeten in staat zijn zichzelf te helpen door verversingen te kopen, een hotel of alternatieve vlucht te reserveren en redelijke onkosten van de luchtvaartmaatschappij terug te vragen. Op deze manier kunnen luchtvaartmaatschappijen zorgen voor de meest kwetsbare groepen passagiers en het aantal passagiers dat naar de luchthaven komt voor hulp, verminderen.


Despite EU legislation on passengers rights, disabled persons and persons with reduced mobility continue to come across problems when travelling by air: a lack or unequal level of quality of service in Europe; too often unjustified refusals or restrictions of reservations or boarding based on unclear safety reasons; inconsistencies in the treatment of passengers who need medical oxygen on-board; limited level of awareness of passengers regarding their rights; limited percentage (around 40%) of pre-notification of assistance needs before travel ...[+++]

Ondanks de EU-wetgeving inzake passagiersrechten ondervinden gehandicapte passagiers en passagiers met beperkte mobiliteit nog steeds problemen als zij met het vliegtuig reizen: gebrekkige of ongelijke kwaliteit van de dienstverlening in Europa; nog te vaak ongerechtvaardigde weigeringen of beperkingen bij het reserveren of instappen, op basis van onduidelijke veiligheidsgronden; inconsistente behandeling van passagiers die medische zuurstof nodig hebben aan boord; passagiers die zich onvoldoende bewust zijn van hun rechten; te weinig (ongeveer 40%) voorafgaande kennisgeving van behoeften, hetgeen nochtans van cruciaal belang is om d ...[+++]


However, currently only a limited number of passengers who need assistance pre-notify their needs prior to departure, thus depriving the service providers adequate preparation time to provide the required assistance.

Momenteel deelt echter slechts een beperkt aantal passagiers die bijstand nodig hebben hun behoeften vóór het vertrek mee, waardoor de dienstverleners over onvoldoende voorbereidingstijd beschikken om in de benodigde bijstand te voorzien.


The guidelines underline that requests for assistance should be proportionate and adapted to the passenger's specific needs, but it is expected that assistance should be provided without undue restriction.

In de richtsnoeren wordt benadrukt dat verzoeken om bijstand proportioneel moeten zijn en aangepast aan de specifieke behoeften van de passagier, maar dat verwacht mag worden dat de bijstand zonder buitensporige beperkingen wordt verleend.


These activities are in particular, the following : driving, loading and unloading, assisting passengers boarding and disembarking from the vehicle , cleaning and technical maintenance as well as all other work intended to ensure the safety of the vehicle, its cargo and passengers;

Deze activiteiten zijn met name: rijden, laden en lossen, toezicht houden op het in- en uitstappen van passagiers, schoonmaken en technisch onderhoud, alsmede alle andere werkzaamheden om de veiligheid van het voertuig, de lading of de passagiers te verzekeren,


The terms of the assistance to be provided to passengers in case of delayed flights: on the basis on this Regulation, passengers will be entitled to have free meal and phone calls when their flights are delayed.

€? Bijstand aan reizigers bij vertraging van vluchten: op grond van deze verordening hebben reizigers recht op gratis maaltijden en telefoongesprekken bij vertraging van hun vluchten.


w