Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange temporary audience setting
Audience share
Certificate of depository receipt
Certificate of depository share receipt
Certificate representing shares
Company with share capital
Create interplay with audience
Depositary receipt
Depository receipt
Depository share receipt
Engage audience
Farm tenancy
Fulfil expectations of target audience
Initial share
Install temporary accommodation for the audience
Install temporary audience accommodation
Interact with an audience
Interact with an audiences
Joint stock company
Meet expectation of target audience
Meet expectations of target audience
Meeting expectations of target audience
Paying off of shares
Redemption of shares
Registered company
Repurchase of shares
Set up audience accommodation
Share
Share certificate
Share farming
Share issued for a consideration other than cash
Share issued for consideration other than cash
Share repurchase
Share tenancy
Share-cropping
Stock certificate
Stocks
Vendor's share
Viewing figure
Viewing rate
Viewing share

Vertaling van "audience share " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audience share | viewing figure | viewing rate | viewing share

aantal kijkers | kijkcijfer | kijkdichtheid


arrange temporary audience setting | install temporary accommodation for the audience | install temporary audience accommodation | set up audience accommodation

tijdelijke tribunes voor publiek installeren | tijdelijke tribunes voor publiek optrekken


create interplay with audience | engage audience | interact with an audience | interact with an audiences

communiceren met een publiek | omgaan met een publiek


fulfil expectations of target audience | meet expectation of target audience | meet expectations of target audience | meeting expectations of target audience

voldoen aan de verwachtingen van het doelpubliek


share [ certificate of depository receipt | certificate of depository share receipt | certificate representing shares | depositary receipt | depository receipt | depository share receipt | share certificate | stock certificate | stocks(UNBIS) ]

aandeel [ aandeelcertificaat | certificaat van aandelen ]


initial share | share issued as consideration for the transfer of assets other than cash | share issued for a consideration other than cash | share issued for consideration other than cash | vendor's share

aandeel voor inbreng in natura | inbrengaandeel | oprichtersaandeel | oprichtersbewijs


paying off of shares | redemption of shares | repurchase of shares | share repurchase

aflossing van aandelen


share farming [ share-cropping | share tenancy | Farm tenancy(ECLAS) | farm tenancy(UNBIS) ]

deelpacht


Disorder characterised by persistent airflow limitation with several features usually associated with asthma and several features usually associated with COPD; identified by the features that it shares with both asthma and COPD.

astma-COPD-overlapsyndroom


company with share capital [ joint stock company | registered company ]

kapitaalvennootschap [ vennootschap op aandelen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
France Télévisions will be able to achieve an audience share which it could not envisage in the absence of the budget allocation in question, which is liable to have an impact on the audience of the other broadcasters and, therefore, on their commercial activities, thereby distorting the conditions of competition.

France Télévisions zal een kijkdichtheid kunnen bereiken die zonder de begrotingstoewijzing in kwestie niet haalbaar zou zijn; dit kan ongunstige gevolgen hebben voor de kijkcijfers van de overige omroepen en dus voor hun commerciële activiteiten, wat tot vervalsing van de concurrentievoorwaarden zou leiden.


There is no evidence that the STER is increasing its market share by possible price dumping, or even maintaining its market share despite the decrease in the audience share of its client broadcasters.

Er is geen bewijs, dat de STER door mogelijke prijsdumping haar marktaandeel vergroot of, althans, haar marktaandeel behoudt ondanks de daling van de kijkcijfers bij de omroepen die haar klant zijn.


33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. merkt op dat de methoden voor het vaststellen van de mate van horizontale concentratie in de media (kijkcijfers, aandeel van de vergunninghouder, inkomstenaandeel/frequentiebeperking en vermogensaandeel/omroepen) en de mate van verticale integratie en "diagonale of kruis"-concentratie in de media uiteenlopen;


33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. merkt op dat de methoden voor het vaststellen van de mate van horizontale concentratie in de media (kijkcijfers, aandeel van de vergunninghouder, inkomstenaandeel/frequentiebeperking en vermogensaandeel/omroepen) en de mate van verticale integratie en "diagonale of kruis"-concentratie in de media uiteenlopen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Notes the diversity of methods for determining the degree of horizontal concentration in the media (audience-share; licence holder-share; revenue share/frequency limitation and the capital share/broadcasting), and the degree of vertical integration and 'diagonal or cross' concentration in the media;

33. merkt op dat de methoden voor het vaststellen van de mate van horizontale concentratie in de media (kijkcijfers, aandeel van de vergunninghouder, inkomstenaandeel/frequentiebeperking en vermogensaandeel/omroepen) en de mate van verticale integratie en "diagonale of kruis"-concentratie in de media uiteenlopen;


55. Notes that the level of concentration of the television market in Italy is currently the highest within Europe and that while Italian television offers twelve national channels and ten to fifteen regional and local channels, the market is characterised by the duopoly between RAI and MEDIASET where both operators together account for almost 90% of the total audience share and collect 96.8% of advertising resources, as against 88% for Germany, 82% for the United Kingdom, 77% for France and 58% for Spain;

55. stelt vast dat de concentratie van de televisiemarkt in Italië op dit moment de grootste is in Europa en dat, hoewel de Italiaanse televisie over twaalf nationale zenders en tien tot vijftien regionale en locale zenders beschikt, de markt wordt gekenmerkt door het duopolie van de RAI en MEDIASET, en dat beide exploitanten samen bijna 90% van de totale kijkcijfers voor hun rekening nemen en 96,8% van de reclamegelden binnenhalen, tegen 88% in Duitsland, 82% in het Verenigd Koninkrijk, 77% in Frankrijk en 58% in Spanje;


4. Calls on the European Commission to draw up a directive which outlines the limits of media ownership and distribution at European level, taking into account developments at national level, which should be based on market share, as calculated on audience share or circulation; emphasises that such an EU directive is needed not only to safeguard pluralism and freedom of expression but also to preserve and encourage cultural diversity;

4. verzoekt de Commissie een richtlijn voor te bereiden waarin de grenzen van het eigendom in de media- en distributiesector op Europees niveau worden aangegeven, met inachtneming van ontwikkelingen op nationaal niveau, waarbij het uitgangspunt het marktaandeel, berekend als aandeel in het publiek of circulatie, moet zijn; onderstreept dat er niet alleen behoefte aan een dergelijke EU-richtlijn is ter bescherming van de pluriformiteit en vrijheid van meningsuiting, maar ook tot behoud en aanmoediging van de culturele diversiteit;


[26] For each year under consideration, the audience share is based on the most recent figures published by the European Audiovisual Observatory: Statistical Yearbook 2002 (Volume 2) "Household audiovisual equipment, transmission, television audience".

[26] Het marktaandeel voor ieder betrokken jaar berust op de laatste gepubliceerde gegevens van het Europees Waarnemingscentrum voor de audiovisuele sector: Statistical Yearbook 2002 (Volume 2) "Household audiovisual equipment, transmission, television audience".


[43] This did not include TV 3 AB (audience share of 10.8% in 1999 and 11.4% in 2000) and TV 5 AB/Kanal 5 (audience share of 5.9% in 1999 and 6.1% in 2000) because of the absence of data for 1999 (began digital transmission in 2000).

[43] TV 3 AB (marktaandeel van 10,8 % in 1999 en 11,4 % in 2000) en TV 5 AB /Kanal 5 (marktaandeel van 5,9 % in 1999 en 6,1% in 2000) zijn bij ontstentenis van gegevens voor 1999 (in 2000 begin van digitale uitzending) niet meegeteld.


[5] For each year under consideration, the audience share is based on the most recent figures published by the European Audiovisual Observatory: Statistical Yearbook 2000 (Volume 2) "Household audiovisual equipment, transmission, television audience".

[5] Het marktaandeel voor ieder betrokken jaar berust op de laatste gepubliceerde gegevens van het Europees Waarnemingscentrum voor de audiovisuele sector: Statistical Yearbook 2002 (Volume 2) «Household audiovisual equipment, transmission, television audience».


w