Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Address problems critically
Addressing problems critically
Aim for optimal time-critical decision making
Asylum authority
Authority responsible for asylum
Control vessel critical systems
Controlling vessel-critical systems
Critical care
Critical stenosis of aortic valve
Criticality accident
Criticality excursion
Criticality incident
Critically address problems
Determining asylum authority
Determining authority
HACCP
HACCP system
Hazard analysis and critical control point
Hazard analysis critical control point system
Hazard analysis of critical control points
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making time-critical decisions
Operate vessel critical systems
Operate vessel-critical systems
Refugee status determining authority
Regional and local authorities
Regional government
Regional subdivision
Subnational governments
Thinking about problems critically

Vertaling van "author critic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


critically address problems | thinking about problems critically | address problems critically | addressing problems critically

problemen kritisch behandelen


controlling vessel-critical systems | operate vessel-critical systems | control vessel critical systems | operate vessel critical systems

cruciale systemen voor vaartuigen gebruiken


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

tijdkritische besluiten nemen | tijdskritische besluiten nemen


HACCP system | hazard analysis and critical control point | hazard analysis critical control point system | hazard analysis of critical control points | HACCP [Abbr.]

HACCP [Abbr.]


criticality accident | criticality excursion | criticality incident

kriticiteitsongeval


asylum authority | authority responsible for asylum | determining asylum authority | determining authority | refugee status determining authority

asielbeslissingsautoriteit | beslissingsautoriteit


regional and local authorities [ regional subdivision | subnational governments | Regional government(STW) ]

territoriale collectiviteit [ publieke instantie | territoriale onderafdeling | territoriale overheid ]




Critical stenosis of aortic valve

kritieke stenose van aortaklep
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Critical functions should be identified in a two-step procedure: first, the institutions perform a self-assessment when establishing their recovery plans. Secondly, the resolution authorities critically review the recovery plans of the individual institutions to ensure consistency and coherence in the approaches used by banks.

De identificatie van de kritieke functies dient in twee stappen te geschieden: in de eerste plaats verrichten de instellingen een zelfbeoordeling wanneer zij hun herstelplannen opstellen, en ten tweede onderwerpen de afwikkelingsautoriteiten de herstelplannen van de individuele instellingen aan een grondige evaluatie om de consistentie en de samenhang van de door de banken toegepaste methoden te waarborgen.


National authorities are predominantly responsible for the protection of critical infrastructure.

Het zijn voornamelijk nationale autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de bescherming van kritieke infrastructuur.


Second, authorities tasked with the responsibility of resolving banks are required to prepare resolution plans with options for dealing with banks in critical condition which are no longer viable (such as details on the application of resolution tools and ways to ensure the continuity of critical functions).

In de tweede plaats moeten de autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het afwikkelen van banken afwikkelingsplannen opstellen met opties om met banken om te gaan waarvan de situatie kritiek is en zij niet langer levensvatbaar zijn (zoals nadere regels voor de toepassing van afwikkelingsinstrumenten en methoden om de kritieke functies in gang te houden).


If the authority determines that no alternative action would help prevent failure of the bank, and that the public interest (of access to critical banking functions, financial stability, integrity of public finances, etc.) is at stake, authorities should take control of the institution and initiate decisive resolution action.

Als de autoriteit bepaalt dat met geen andere maatregelen voorkomen kan worden dat de bank failliet gaat, en dat het algemeen belang (van toegang tot kritieke bankfuncties, financiële stabiliteit, integriteit van de overheidsfinanciën, enz.) op het spel staat, moeten de autoriteiten de situatie in handen nemen en afdoende afwikkelingsmaatregelen in werking stellen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Depending on the country, various Member States' public authorities are involved, such as Communications Ministries, critical information infrastructure protection authorities, crisis management organisations, national computer security incident response teams (CSIRTs), national information security authorities and security intelligence organisations.

Per land zijn verschillende overheidsinstanties van de lidstaten bij het project betrokken, zoals ministeries van communicatie, instanties die zich bezighouden met de bescherming van belangrijke informatiesystemen, crisisbeheerinstanties, nationale computercalamiteitenteams (CSIRT's), nationale instanties voor informatiebeveiliging en veiligheids- en inlichtingendiensten.


recovered, recycled and reclaimed halon stored for critical uses in facilities authorised or operated by the competent authority to satisfy critical uses listed in Annex VII until 31 December 2009, and products and equipment containing halon to satisfy critical uses listed in Annex VII. Following a review undertaken by 1 January 2005 by the Commission of exports of such recovered, recycled and reclaimed halon for critical uses the Commission may prohibit such exports earlier than 31 December 2009.

teruggewonnen, gerecycleerde en geregenereerde halonen die voor kritische toepassingen zijn opgeslagen in installaties waarvoor de bevoegde instantie vergunning heeft verleend, of die de bevoegde instantie exploiteert, tot en met 31 december 2009, om te voorzien in de behoeften voor de in bijlage VII genoemde kritische toepassingen, en halonen bevattende producten en apparatuur om te voorzien in de behoeften voor de in bijlage VII genoemde kritische toepassingen. Na de door de Commissie vóór 1 januari 2005 verrichte evaluatie van de uitvoer van dergelijke teruggewonnen, gerecycleerde en geregenereerde halonen voor kritische toepassingen, kan ...[+++]


Paragraph 1(c) shall not apply to the placing on the market and use of halons that have been recovered, recycled or reclaimed in existing fire protection systems until 31 December 2002 or to the placing on the market and use of halons for critical uses as set out in Annex VII. Each year the competent authorities of the Member States shall notify to the Commission the quantities of halons used for critical uses, the measures taken to reduce their emissions and an estimate of such emissions, and the current activities to identify and u ...[+++]

Lid 1, onder c), is niet van toepassing op het op de markt brengen en het gebruik van teruggewonnen, gerecycleerde of geregenereerde halonen in bestaande brandbeveiligingssystemen tot en met 31 december 2002 en evenmin op het op de markt brengen en het gebruik van halonen voor kritische toepassingen zoals bepaald in bijlage VII. De bevoegde autoriteit van de lidstaat stelt de Commissie ieder jaar in kennis van de hoeveelheden halonen die gebruikt zijn voor kritische toepassingen, de getroffen maatregelen ter beperking van de emissies van halonen en de geschatte hoeveelheid emissies, en deelt haar mee welke activiteiten gaande zijn om gesch ...[+++]


EMPHASISES its support for the aim of the Single Euro Payments Area (SEPA): to achieve an integrated market for payment services in euro which is subject to effective competition and where there is no distinction between cross-border and national payments in euro within the EU; WELCOMES the substantial progress achieved by industry to achieve the SEPA; RECOGNISES that the SEPA project has now moved from the preparatory to the operational stage and therefore calls upon industry to redouble its efforts and complete work, in particular in relation to the outstanding standards required in the cards market and in the customer to bank and bank to customer space; ENCOURAGES industry to develop attractive SEPA payment products and market them a ...[+++]

STEUNT nadrukkelijk de doelstelling van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA): de totstandbrenging van een geïntegreerde markt voor eurobetalingsdiensten die onderhevig is aan daadwerkelijke concurrentie, en waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen grensoverschrijdende en nationale eurobetalingen binnen de EU; IS INGENOMEN met de aanzienlijke vooruitgang die de sector bij de totstandbrenging van de SEPA heeft geboekt; ERKENT dat het SEPA-project thans van de voorbereidingsfase naar de operationele fase is overgegaan en ROEPT bijgevolg de sector OP zijn inspanning te verdubbelen en het werk af te ronden, in het bijzonder ten aanzien van de normen die nog moeten worden vastgesteld voor de markt van betaalkaarten en inzake het v ...[+++]


THE DEVELOPMENT OF A COHERENT APPROACH TO THE ELABORATION OF CONTINGENCY PLANS ADDRESSING SUCH ISSUES AS THE PARTICIPATION OF OWNERS/OPERATORS OF CRITICAL INFRASTRUCTURE, COOPERATION WITH NATIONAL AUTHORITIES AND INFORMATION SHARING AMONG NEIGHBOURING COUNTRIES SHOULD FORM AN IMPORTANT ELEMENT OF THE IMPLEMENTATION OF THE EUROPEAN PROGRAMME FOR CRITICAL INFRASTRUCTURE PROTECTION.

De ontwikkeling van een coherente aanpak voor de vaststelling van rampenplannen waarin aspecten worden geregeld zoals de deelname van de eigenaren/exploitanten van kritieke infrastructuur, de samenwerking met nationale autoriteiten en de uitwisseling van informatie tussen buurlanden, zou een belangrijke onderdeel van de uitvoering van het Europees programma voor de bescherming van kritieke infrastructuur moeten vormen.


After reexamining the arguments put forward by the Spanish authorities in order to refuse their agreement to the reintroduction of the Framework, the Commission concluded that the criticisms addressed by the Spanish authorities to the new Framework had no grounds to be accepted.

Na een heronderzoek van de argumenten die de Spaanse autoriteiten hadden aangevoerd om hun toestemming voor de werderinvoering van de kaderregeling te weigeren, concludeerde de Commissie dat de kritiek van de Spaanse autoriteiten op de nieuwe kaderregeling ongegrond was.


w