Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
Brake force
Brake power
Braking force
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Braking-force coefficient
Coefficient of longitudinal friction
Dynamics of locomotive brakes
Emergency forces
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Forces of the United Nations
Keep braking system in proper condition
Keep control of braking system
Locomotive brake applications
Maintain braking system
Maintain braking systems
Multinational force
Test the braking force of trains
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Vertaling van "braking force " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


brake force | brake power | braking force

remkracht | remmende kracht


braking-force coefficient | coefficient of longitudinal friction

longitudinale wrijvingscoëfficiënt


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

remsystemen onderhouden


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

multinationale strijdmacht [ blauwe helmen | VN-strijdkrachten | VN-vredestroepen ]


Forced expired volume in one second/forced vital capacity ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For testing vehicles having a maximum mass not exceeding 3,5 tonnes, a roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording of braking forces, pedal force and the air pressure in air brake systems and their display; or A plate brake tester equivalent to the roller brake tester in accordance with item 3, which may not include the recording capability of the braking forces, pedal force and the display of air pressure in air brake systems;

voor controle van voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 3,5 ton, een rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten, de pedaalkracht en de luchtdruk in pneumatische remsystemen vast te leggen en weer te geven; of een platenremtestbank die gelijkwaardig is aan de rolremtestbank overeenkomstig punt 3, met uitzondering van het vermogen om de remkrachten en de pedaalkracht vast te leggen en de luchtdruk in pneumatische remsystemen weer te geven;


For testing any vehicle, a roller brake tester capable of measuring, displaying and recording the braking forces and the air pressure in air brake systems in accordance with Annex A to standard ISO 21069-1 on the technical requirements of roller brake tester or equivalent standards ;

voor het controleren van alle voertuigen een rolremtestbank waarmee de remkrachten en de luchtdruk in pneumatische remsystemen kunnen worden gemeten, weergegeven en vastgelegd overeenkomstig bijlage A van ISO-norm 21069-1 inzake de technische voorschriften voor rolremtestbank, of gelijkwaardige normen ;


(e) Excessive fluctuation of brake force during each complete wheel revolution.

(e) Remkracht vertoont te grote schommelingen tijdens een volledige wielwenteling.


Individual nominal performance of the brake unit, depending on the brake mode, if any (response time, brake force, level of adhesion required, etc.)

individuele nominale werking van de remeenheid, afhankelijk van de remmodus, indien van toepassing (reactietijd, remkracht, vereiste niveau van adhesie,...).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘anti-lock brake system’ means a system that senses wheel slip and automatically modulates the pressure producing the braking forces at the wheel(s) to limit the degree of wheel slip.

24) „antiblokkeerremsysteem”: een systeem dat het slippen van een wiel meet en de druk die de remkrachten op het (de) wiel(en) produceren automatisch moduleert om de mate van wielslip te beperken.


The rail temperature increase due to energy dissipated in it amounts to 0,035 oC per kN of braking force per rail string; this corresponds (for both rail strings) to rail temperature increases of around 6 oC per train in case of emergency braking.

De temperatuurstijging in de spoorstaaf tengevolge van de daaraan afgedragen energie bedraagt 0,035 oC per kN remkracht/spooreenheid; dit komt bij noodremming voor beide spooreenheden overeen met een temperatuurverhoging van circa 6 oC per trein.


Any limitation on the maximum longitudinal braking force applied to the track shall take into account local climatic conditions and the expected number of repeated brake applications

Beperkingen van de maximale remkracht in langsrichting moeten rekening houden met de klimatologische condities en het verwachte aantal herhalingsremmingen


The Infrastructure Manager shall define, for the section of line concerned, any limitation on the maximum longitudinal braking force applied to the track, below that permitted by the High-Speed Rolling Stock TSI.

De infrastructuurbeheerder moet voor de betreffende baansectie de beperking van de maximale remkracht in langsrichting bepalen die op het spoor mag worden uitgeoefend en die minder is dan die, welke door de TSI voor hogesnelheidsmaterieel is toegestaan.


8.8. Calculation of the braking system: Determination of the ratio between the total braking forces at the circumference of the wheels and the force applied to the braking control:

8.8. Berekening van het remsysteem (bepaling van de verhouding tussen het totaal van de remkrachten aan de omtrek van de wielen en de op het bedieningsorgaan uitgeoefende kracht):


We must support this and there is no way that the European Parliament should act as a braking force.

Dat is een maatregel die wij moeten steunen. Wij mogen als Europees Parlement in geen geval een rem op de zaak zetten.


w