Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
By-pass engine
By-pass ratio
By-pass turbine engine
D.c.ripple factor
Deliver case notes
Fan engine
Fan jet
Hand over a case note
Hand over a case summary
Hand over dental instrument
Hand over dental instruments
Low by-pass ratio engine
Pass a dental instrument
Pass dental instruments
Pass on case notes
Pass on trade routines
Pass on trade skills
Pass on trade techniques
Pass on trading techniques
Pass-band ripple
Ripple ratio
SWR
Standing wave ratio
Turbofan
VSWR
Voltage standing wave ratio

Vertaling van "by-pass ratio " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
low by-pass ratio engine

motor met lage omloopverhouding






d.c.ripple factor | pass-band ripple | ripple ratio

doorlaatbandrimpel | rimpelfactor | rimpelspanningsverhouding | rimpelverhouding


pass on trade routines | pass on trade skills | pass on trade techniques | pass on trading techniques

handelstechnieken overdragen


Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator


hand over dental instrument | hand over dental instruments | pass a dental instrument | pass dental instruments

tandheelkundige instrumenten doorgeven


Standing wave ratio | SWR | Voltage standing wave ratio | VSWR

Staandegolfverhouding


By-pass engine | By-pass turbine engine | Fan engine | Fan jet | Turbofan

Dubbelstroomturbine


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

patiëntengegevens leveren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Licence holders who obtained a category A licence before 19 January 2013 are entitled to drive motorcycles with power exceeding 25 kW or with a power/weight ratio exceeding 0,16 kW/kg only if they have held a category A licence for at least two years or have passed a driving test on a motorcycle of this type after reaching 21 years of age.

Houders van rijbewijzen die vóór 19 januari 2013 een bevoegdheid voor categorie A hebben verkregen, mogen alleen motorfietsen met een vermogen van meer dan 25 kW of met een vermogen per gewichtseenheid van meer dan 0,16 kW/kg besturen als zij minstens 21 jaar zijn en minstens twee jaar een rijbewijs van categorie A hebben gehad of zijn geslaagd voor een rijexamen met een motorrijwiel van dit type.


(e) If rated engine speed is exceeded in a gear ratio before the vehicle passes BB' the next higher gear shall be used.

(e) indien het nominale motortoerental in een overbrengingsverhouding wordt overschreden voordat het voertuig BB' passeert, moet de eerstvolgende hogere versnelling worden gebruikt.


The operator shall either derive the cement/clinker ratio for each of the different cement products based on the provisions of Articles 32 to 35 or calculate the ratio from the difference of cement deliveries and stock changes and all materials used as additives to the cement including by-pass dust and cement kiln dust.

De exploitant leidt de verhouding tussen cement en klinker ofwel voor elk van de verschillende cementproducten af op grond van de bepalingen in de artikelen 32 tot en met 35, of berekent deze op basis van het verschil tussen cementleveringen en voorraadwijzigingen en alle materialen die zijn gebruikt als toegevoegde materialen bij de cement, met inbegrip van bypass-stof en cementovenstof.


where G EDFW ,i = instantaneous equivalent diluted exhaust mass flow rate (kg/s) G EXHW ,i = instantaneous exhaust mass flow rate (kg/s) q i = instantaneous dilution ratio G TOTW ,I = instantaneous diluted exhaust mass flow rate through dilution tunnel (kg/s) G DILW ,i = instantaneous dilution air mass flow rate (kg/s) f = data sampling rate (Hz) n = number of measurements (b) where M f = particulate mass sampled over the cycle (mg) r s = average sample ratio over the test cycle where where M SE = sampled exhaust mass over the cycle (kg) M EXHW = total exhaust mass flow over the cycle (kg) M SAM = mass of diluted exhaust gas passing the ...[+++]

waarin: G EDFW ,i = momentane equivalente verdunde uitlaatgasmassastroom (kg/s); G EXHW ,i = momentane uitlaatgasmassastroom (kg/s); q i = momentane verdunningsverhouding; G TOTW ,I = momentane verdunde uitlaatgasmassastroom door de verdunningstunnel (kg/s); G DILW ,i = momentane massastroom van de verdunningslucht (kg/s); f = frequentie van bemonstering (Hz); n = aantal metingen; b) waarin: Mf = massa van het tijdens de cyclus verzamelde deeltjesmonster (mg); r s = gemiddelde bemonsteringsverhouding tijdens de cyclus; met waarin: M SE = bemonsterde uitlaatgasmassa gedurende de cyclus (kg); M EXHW = totale uitlaatgasmassastroom ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Hence the importance of including in the analysis other criteria, such as figures relating to connections to national airports and the ratio of departing or arriving passengers/transit passengers, which shed light on the function of the airport, whether it is a place where people are passing through or a gateway.

Daarom moeten er bij de analyse ook andere criteria worden bekeken, zoals de gegevens over verbindingen met de nationale luchthavens en de omvang van vertrekkende, aankomende en transitpassagiers, waaruit de functie van de luchthaven kan worden afgeleid: is het een luchthaven voor tussenstops of een bestemmingsluchthaven?


This is because the engines which the company concerned plans to use have a by-pass ratio of less than three and so would be excluded from EU airspace under the Regulation as it stands. Article 2(2) excludes from the scope of the Regulation only aircraft which have been completely re-engined ‘with engines having a by-pass ratio of three or more’.

Dit komt doordat de motoren die de betreffende fabriek volgens de plannen zal gaan gebruiken een omloopverhouding hebben van minder dan 3 en volgens de huidige verordening dus niet zouden worden toegelaten tot het luchtruim van de EU. Volgens artikel 2, lid 2 is deze verordening alleen niet van toepassing op vliegtuigen die "met een geheel nieuwe motor zijn uitgerust met een omloopverhouding van 3 of meer".


– I voted against the motion for a resolution because the reference in Article 1 to ‘re-certified aircraft with low by-pass ratios’ would effectively put an end to a project to re-engine aircraft in an unemployment blackspot of West Wales which could potentially create 400 jobs.

- (EN) Ik heb tegen de ontwerpresolutie gestemd omdat de verwijzing in paragraaf 1 naar "gerecertificeerde vliegtuigen met een lage omloopverhouding" het einde zou betekenen van een project om vliegtuigen uit te rusten met nieuwe motoren, een project dat400 banen kan scheppen in een gebied in het westen van Wales dat berucht is om zijn hoge werkloosheid.


1. Considers that the European Union strategy should be aimed at reaching a global agreement at international level (within the ICAO) on more stringent noise certification standards for aircraft, including a phase-out plan for the least noise-efficient aircraft within the current Chapter 3, including hushkitted aircraft and re-certificated aircraft with low by-pass ratios; this is also necessary if competition is not to be distorted in an increasingly globalised aviation market;

1. is van mening dat het beleid van de Europese Unie erop moet zijn gericht om op internationaal niveau (binnen de ICAO) wereldwijd overeenstemming te bereiken over strengere geluidscertificatienormen voor vliegtuigen, met inbegrip van een plan voor de geleidelijke buitendienststelling van de minst geluidsefficiënte vliegtuigen in het huidige hoofdstuk 3 en gerecertificeerde vliegtuigen met een lage omloopverhouding; dat dit ook noodzakelijk is om concurrentieverstoring in een steeds globaler wordende luchtvaartmarkt te voorkomen;


"The Council of the European Union notes that its common position on the Regulation for the registration and operation within the Community of aircraft re-certificated to meet the ICAO Chapter 3 certification standards by means of adding hushkits or by means of re-engining aircraft with old technology engines with low by-pass ratios has been approved by the European Parliament and is due for adoption.

"De Raad van de Europese Unie neemt er akte van dat zijn gemeenschappelijk standpunt over de verordening betreffende de inschrijving en het gebruik in de Gemeenschap van vliegtuigen die om te voldoen aan de certificeringsnormen van Hoofdstuk 3 van de ICAO werden gerecertificeerd, door geluiddempingssystemen toe te voegen of door vliegtuigen met oude motoren van geheel nieuwe motoren met een lage omloopverhouding te voorzien, door het Europees Parlement is goedgekeurd en kan worden vastgesteld.


- A strategy for reaching a new noise certification standard as soon as possible, including a phase-out plan for hushkitted and re-certificated aircraft with low by-pass ratios, to meet the environmental aims of the Regulation;

- een strategie om zo spoedig mogelijk te komen tot een nieuwe certificeringsnorm voor geluidsemissies, daaronder begrepen een tijdschema voor de geleidelijke eliminatie van toestellen met geluiddempingssystemen en van gerecertificeerde toestellen met lage omloopverhoudingen, teneinde te voldoen aan de milieudoelstellingen van de verordening;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'by-pass ratio' ->

Date index: 2022-07-12
w