Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AA
AAU
Analysis of expired gas for carbon monoxide
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Calcium oxide
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Carbon monoxide
Carbon monoxide content
Carbon monoxide emission
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Hydrogen peroxide
International emissions trading
Nitrogen oxide
Oxide
Peroxide
Self poisoning by carbon monoxide
Titanium dioxide
Toxic effect of carbon monoxide

Vertaling van "carbon monoxide emission " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

emissiehandel [ handel in emissierechten | koolstofmarkt ]


Analysis of expired gas for carbon monoxide

bepalen van CO in uitgeademd gas




Self poisoning by carbon monoxide

auto-intoxicatie door koolstofmonoxide


Toxic effect of carbon monoxide

toxisch gevolg van koolmonoxide




oxide [ calcium oxide | carbon monoxide | hydrogen peroxide | nitrogen oxide | peroxide | titanium dioxide ]

oxide [ calciumoxide | kooloxide | oxyde | peroxide | stikstofoxide | titaniumbioxide | titaniumdioxide | waterstofperoxide ]


carbon monoxide

carbonyl | koolmonoxide | kooloxyduul | koolstofmonoxide


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

emissierechten [ AAU | emissiequota | koolstofcredit | toegewezen eenheid | uitstootrechten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to ve ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie van 18 juli 2008 tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen met betrekking tot emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en Euro 6) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie (Voor de EER relevante tekst) - VERORDENING - (EG) nr. 692/2008 - VAN DE COMMISSIE // van 18 juli 2008 // tot uitvoering en wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 van het Europees Parlement en de Raad betreffe ...[+++]


Commission Regulation (EU) No 582/2011 requires that the on-board diagnostic (OBD) threshold limit (OTL) for carbon monoxide emissions be specified.

Uit hoofde van Verordening (EU) nr. 582/2011 van de Commissie moeten grenswaarden voor boorddiagnosesystemen (OBD-grenswaarden) voor de uitstoot van koolmonoxide worden vastgesteld.


This Annex sets out the procedure for measuring carbon monoxide emissions at idling speeds (normal and high) for positive ignition engines installed in vehicles of category M with a technically permissible maximum laden mass not exceeding 7,5 tonnes, as well as in vehicles of categories M and N’.

Deze bijlage geeft een beschrijving van de procedure voor het meten van de koolmonoxide-emissies bij stationair toerental (normaal en hoog) bij elektrischeontstekingsmotoren die zijn geïnstalleerd in voertuigen van categorie M met een technisch toelaatbare maximummassa in beladen toestand van ten hoogste 7,5 ton, alsook in voertuigen van de categorieën M en N”.


This requires reaching ambitious limit values at the Euro 6 stage without being obliged to forego the advantages of diesel engines in terms of fuel consumption and hydrocarbon and carbon monoxide emissions.

Hiertoe moeten de ambitieuze grenswaarden worden gehaald van de Euro 6-fase, zonder de voordelen van dieselmotoren te moeten opgeven op het gebied van brandstofverbruik en uitstoot van koolwaterstof en koolmonoxide.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The Commission shall assess whether medium combustion plants need to be regulated in terms of their carbon monoxide emissions.

2. De Commissie beoordeelt of regelgeving nodig is voor de emissies van koolstofmonoxide van middelgrote stookinstallaties.


1. The tar, nicotine and carbon monoxide emissions from cigarettes shall be measured on the basis of ISO standard 4387 for tar, ISO standard 10315 for nicotine, and ISO standard 8454 for carbon monoxide.

1. De emissies van teer, nicotine en koolmonoxide van sigaretten worden gemeten volgens ISO-norm 4387 (teer), ISO-norm 10315 (nicotine) en ISO-norm 8454 (koolmonoxide).


This requires reaching ambitious limit values at the Euro 6 stage without being obliged to forego the advantages of diesel engines in terms of fuel consumption and hydrocarbon and carbon monoxide emissions.

Hiertoe moeten de ambitieuze grenswaarden worden gehaald van de Euro 6-fase, zonder de voordelen van dieselmotoren te moeten opgeven op het gebied van brandstofverbruik en uitstoot van koolwaterstof en koolmonoxide.


This requires reaching ambitious limit values at the Euro 6 stage without being obliged to forego the advantages of diesel engines in terms of fuel consumption and hydrocarbon and carbon monoxide emissions.

Hiertoe moeten de ambitieuze grenswaarden worden gehaald van de Euro 6-fase, zonder de voordelen van dieselmotoren te moeten opgeven op het gebied van brandstofverbruik en uitstoot van koolwaterstof en koolmonoxide.


This requires reaching ambitious limit values without being obliged to forego the advantages of diesel engines in terms of consumption and hydrocarbon and carbon monoxide emissions.

Daarbij is het belangrijk dat ambitieuze grenswaarden worden gerealiseerd, maar zonder dat de voordelen van de dieselmotor inzake verbruik en op het punt van de emissie van koolwaterstof en koolmonoxide moeten worden opgegeven.


Type II (carbon monoxide emissions at idling speed),

Type II (koolmonoxide-emissies bij stationair draaien),




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'carbon monoxide emission' ->

Date index: 2021-04-25
w