Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Care for passenger belongings
Help passengers with their belongings
Tend to passenger belongings
Tend to possessions of passengers

Vertaling van "care for passenger belongings " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
care for passenger belongings | tend to possessions of passengers | help passengers with their belongings | tend to passenger belongings

zorgen voor bezittingen van passagiers | zorgen voor bezittingen van reizigers | zorg dragen voor eigendommen van passagiers | zorg dragen voor eigendommen van reizigers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- the ‘frequent flyer’ programme to which the passenger belongs, together with the relevant code number;

- het "frequent flyer"-programma waar de passagier aan deelneemt en de desbetreffende code;


The air carrier shall inform the passenger, within 30 minutes after the scheduled departure time, whether it will transport the passenger on its own services within the time limit. The passenger shall have the right to refuse the re-routing via another mode of transport, and, in such case, shall maintain his rights to care as specified in Article 9 while waiting for the re-routing.

De luchtvaartmaatschappij deelt de passagier binnen 30 minuten na de geplande vertrektijd mee of een tijdige herroutering met haar eigen diensten mogelijk is. De passagier heeft het recht de herroutering met een andere vervoerswijze te weigeren, en behoudt in dat geval zijn/haar recht op de in artikel 9 bedoelde verzorging tijdens het wachten op de herroutering.


The air carrier shall inform the passenger, within 30 minutes after the scheduled departure time, whether it will transport the passenger on its own services within the time limit. The passenger shall have the right to refuse the re-routing via another mode of transport, and, in such case, shall maintain his rights to care as specified in Article 9 while waiting for the re-routing.

De luchtvaartmaatschappij deelt de passagier binnen 30 minuten na de geplande vertrektijd mee of een tijdige herroutering met haar eigen diensten mogelijk is. De passagier heeft het recht de herroutering met een andere vervoerswijze te weigeren, en behoudt in dat geval zijn/haar recht op de in artikel 9 bedoelde verzorging tijdens het wachten op de herroutering .


The Dublin Metropolitan District Court (Ireland), the court before which the case was brought, has asked the Court of Justice whether the closure of airspace as a result of a volcanic eruption comes under the notion of ‘extraordinary circumstances’, obliging the air carrier to provide care to passengers, or whether, on the contrary, that situation comes under circumstances which go beyond ‘extraordinary circumstances’ and exempt the air carrier from it ...[+++]

De Dublin Metropolitan District Court (Ierland), bij wie het geding aanhangig is, vraagt het Hof van Justitie of de sluiting van het luchtruim vanwege een vulkaanuitbarsting onder het begrip „buitengewone omstandigheden ” valt, zodat de luchtvervoerder verplicht is om de passagiers te verzorgen, dan wel of een vulkaanuitbarsting daarentegen een omstandigheid vormt die verder gaat dan de „buitengewone omstandigheden” en die de luchtvaartmaatschappij ontheffen van haar verplichting tot verzorging van de passagiers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A passenger can claim compensation from an air carrier for the loss of his belongings if they are in baggage checked in in the name of another passenger on the same flight

Een luchtreiziger kan van de luchtvervoerder schadevergoeding vorderen voor het verlies van zijn voorwerpen wanneer zij zich bevinden in bagage die is aangegeven op naam van een andere passagier van dezelfde vlucht


In its judgment delivered today, the Court states that a passenger may claim compensation from an air carrier for the loss of items belonging to him which were in baggage checked in in the name of another passenger.

In zijn arrest van vandaag oordeelt het Hof dat een passagier van de luchtvervoerder schadevergoeding kan vorderen voor het verlies van zijn voorwerpen die zich bevinden in bagage die is aangegeven op naam van een andere passagier.


It will be for the passengers concerned to prove, subject to review by the national court, that items belonging to them had in fact been in baggage checked in in the name of another passenger on the same flight.

Het staat aan de betrokken passagiers om onder toezicht van de nationale rechter te bewijzen dat de op naam van een andere passagier aangegeven bagage effectief voorwerpen bevatte van een andere passagier van diezelfde vlucht.


Additionally, after observing that the EU legislation does not imply any limitation – temporal or monetary – of the obligation to provide care to the passengers, the Advocate General explains that the provision of care is particularly important in the case of extraordinary circumstances which persist over a long time.

Voorts zet de advocaat-generaal, na in herinnering te hebben gebracht dat de Europese regeling geen impliciete beperking, in de tijd of financieel, van de verplichting tot verzorging van de passagiers bevat, uiteen dat de verzorging bijzonder belangrijk is wanneer zich buitengewone omstandigheden voordoen die blijven voortduren.


The second is that you have aimed for a precise harmonisation of the draft regulations with versions of existing regulations applying to the rights of persons travelling by different forms of transport, and you have proceeded very carefully in adapting the proposals to the specific requirements of bus and coach transport or transport by sea and inland waterway, without abandoning the aim of reinforcing passenger rights. We fully ag ...[+++]

Ten tweede pleitte u voor een zorgvuldige afstemming van de ontwerpverordeningen op de huidige wetgeving met betrekking tot de rechten van passagiers in andere vervoersmodi. Daarbij hebt u de voorstellen zeer zorgvuldig in overeenstemming gebracht met de specifieke kenmerken van het autobus- en touringcarvervoer, alsook het vervoer over zee en over de binnenwateren, zonder daarbij ook maar enigszins af te wijken van de beoogde versterking van de bescherming van de rechten van passagiers. Ik ben het er volledig mee eens dat de regelgev ...[+++]


1. Unless the passenger to whom the equipment belongs has already been compensated under Regulation (EC) No 392/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the liability of carriers of passengers by sea in the event of accidents , where wheelchairs or other mobility equipment or parts thereof are lost or damaged whilst being handled at the port or transp ...[+++]

1. Behalve indien de passagier die eigenaar is van het mobiliteitsmiddel al schadeloos is gesteld uit hoofde van Verordening (EG) nr. 392/2009 van het Europees Parlement en de Raad, van 23 april 2009, betreffende de aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers over zee bij ongevallen , wanneer rolstoelen of andere mobiliteitsmiddelen of onderdelen ervan verloren gaan of worden beschadigd tijdens de afhandeling in de haven of tijdens het vervoer aan boord van een schip, vóór, tijdens en na de reis, ontvangt de passagier aan wie deze middelen toebehoren een compensatie , afhankelijk van wie op het moment van het verlies of de bes ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'care for passenger belongings' ->

Date index: 2021-05-30
w