Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Common aviation safety regulations
Common civil aviation safety regulations
Common safety legislation in aviation
Common safety regulations in aviation

Vertaling van "common safety legislation in aviation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
common civil aviation safety regulations | common safety legislation in aviation | common aviation safety regulations | common safety regulations in aviation

veelvoorkomende veiligheidsvoorschriften in de luchtvaart
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While organisations manage safety risks associated with their specific activities, the competent authorities of the Member States and the Agency manage safety risks for the aviation systems of, respectively, entire Member States and of the Union as a whole, addressing common safety risks for aviation in the Member State concerned or at Union level.

Terwijl organisaties veiligheidsrisico's beheren die gepaard gaan met hun specifieke activiteiten, beheren de bevoegde autoriteiten van de lidstaten en het Agentschap veiligheidsrisico's voor de luchtvaartsystemen van respectievelijk gehele lidstaten en de Unie als geheel, waarbij gemeenschappelijke veiligheidsrisico's voor de luchtvaart in de desbetreffende lidstaat of op het niveau van de Unie worden aangepakt.


The EU legislation aims at developing a common approach to railway safety, in particular by establishing safety requirements on the rail system, including: safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent i ...[+++]

De EU-wetgeving is gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer, met name door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


16. Notes that the Agency's technical staff members need to be commonly recruited from national aviation authorities and the aviation industry; understands that the staff members must have sufficient and up-to-date technical experience of working in the field of aviation to perform a technical check of documents demonstrating compliance for the purposes of ensuring an adequate level of aviation safety as requested by the applicable Union legislation ...[+++]

16. merkt op dat de technische personeelsleden van het Agentschap gewoonlijk aangeworven moeten worden uit nationale luchtvaartautoriteiten en uit de luchtvaartsector; begrijpt dat personeelsleden over voldoende en actuele technische werkervaring in de luchtvaart moeten beschikken om een technische controle van de documenten voor het aantonen van naleving uit te voeren ter waarborging van een adequaat niveau van veiligheid van de luchtvaart, zoals in de toepasselijke EU-wetgeving wordt geëist; is echter bezorgd dat deze situatie, indien niet ontdekt en behoorlijk aangepakt, tot belangenconflicten zou kunnen leiden als een personeelslid ...[+++]


17. Notes that the Agency's technical staff members need to be commonly recruited from national aviation authorities and the aviation industry; understands that the staff members must have sufficient and up-to-date technical experience of working in the field of aviation to perform a technical check of documents demonstrating compliance for the purposes of ensuring an adequate level of aviation safety as requested by the applicable Union legislation ...[+++]

17. merkt op dat de technische personeelsleden van het Agentschap gewoonlijk aangeworven moeten worden uit nationale luchtvaartautoriteiten en uit de luchtvaartsector; begrijpt dat personeelsleden over voldoende en actuele technische werkervaring in de luchtvaart moeten beschikken om een technische controle van de documenten voor het aantonen van naleving uit te voeren ter waarborging van een adequaat niveau van veiligheid van de luchtvaart, zoals in de toepasselijke EU-wetgeving wordt geëist; is echter bezorgd dat deze situatie, indien niet ontdekt en behoorlijk aangepakt, tot belangenconflicten zou kunnen leiden als een personeelslid ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Application to Georgia of the current legislation on aviation security and safety and air traffic management is the way to reciprocal market opening and it enables all economic stakeholders to participate in the common aviation area on a non-discriminatory basis.

Door de geldende voorschriften voor beveiliging en veiligheid van het luchtverkeer en het luchtverkeersbeheer op Georgië toe te passen, wordt de markt in beide richtingen opengesteld en krijgen de marktdeelnemers ongediscrimineerd toegang tot de gemeenschappelijke luchtverkeersruimte.


Iceland and Norway, which are members of the European Common Aviation Area (ECAA) and have adopted the entire Community legislation on aviation policy, applied for accession in 2007.

IJsland en Noorwegen, die lid zijn van de Europese gemeenschappelijke luchtvaartruimte (ECAA) en de volledige communautaire wetgeving op het gebied van het luchtvaartbeleid hebben aangenomen, hebben in 2007 verzocht te mogen toetreden.


On common safety standards for the Single European Sky, the European Aviation Safety Agency (EASA) must have a greater role.

Bij de opstelling van gemeenschappelijke veiligheidsnormen voor het gemeenschappelijke Europees luchtruim moet het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) een grotere rol krijgen.


These new EASA competences provide the agency with a more comprehensive control on European aviation safety, and ensure that common safety rules are applied in all phases of flight, starting from the tarmac.

Door deze nieuwe bevoegdheden krijgt het agentschap meer controle over de veiligheid van de Europese luchtvaart en kan het garanderen dat de gemeenschappelijke veiligheidsregels tijdens alle vluchtfasen, te beginnen op de startbaan, worden toegepast.


(1) A high and uniform level of protection of the European citizen should at all times be ensured in civil aviation, by the adoption of common safety rules and by measures ensuring that products, persons and organisations in the Community comply with such rules and those adopted to protect the environment. This will contribute to facilitating the free movement of goods, persons and organisations in the internal market.

(1) In de burgerluchtvaart dient te allen tijde een hoog, uniform niveau van bescherming van de Europese burger te zijn gewaarborgd door de vaststelling van gemeenschappelijke veiligheidsregels en door maatregelen waarmee wordt gegarandeerd dat de producten, personen en organisaties in de Gemeenschap voldoen aan deze regels en aan de regels die zijn vastgesteld ter bescherming van het milieu, zulks als bijdrage aan de bevordering van het vrije verkeer van goederen, personen en organisaties in de interne markt.


To improve safety in and around aerodromes, the proposal for a Regulation extends the existing common rules on civil aviation to aerodromes. It also provides a legal basis for organising the safety of air traffic management, air navigation services and air/ground interoperability under the EASA system.

De bestaande gemeenschappelijke burgerluchtvaartregels worden uitgebreid tot de luchthavens en hun omgeving, om er de veiligheid te vergroten.Tevens wordt een rechtsgrondslag gelegd voor de organisatie in AESA-verband van de veiligheid met betrekking tot luchtverkeersbeheer, luchtvaartnavigatiediensten en interoperabiliteit van grond en luchtruim.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'common safety legislation in aviation' ->

Date index: 2022-05-04
w