Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Carry out comprehensive eye examinations
Class attendance
Comprehensive school
Comprehensive secondary school
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Demonstration school
Experimental school
Laboratory school
Observation school
Perform comprehensive examination of the eye
Perform comprehensive eye examination
Perform comprehensive eye examinations
Practice school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School absence
School attendance
Truancy

Vertaling van "comprehensive school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
comprehensive school | comprehensive secondary school

comprehensieve secundaire school




Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language dev ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


carry out comprehensive eye examinations | perform comprehensive eye examination | perform comprehensive examination of the eye | perform comprehensive eye examinations

grondige oogonderzoeken uitvoeren | uitgebreide oogonderzoeken uitvoeren


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

experimentele school


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

helpen bij de organisatie van schoolevenementen


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


Definition: A specific developmental disorder in which the child's ability to use expressive spoken language is markedly below the appropriate level for its mental age, but in which language comprehension is within normal limits. There may or may not be abnormalities in articulation. | Developmental dysphasia or aphasia, expressive type

Omschrijving: Een specifieke ontwikkelingsstoornis waarin het vermogen van het kind om gesproken taal te gebruiken duidelijk beneden het bij zijn verstandelijke leeftijd behorende niveau ligt, maar waarin het taalbegrip zich binnen de normale variatiebreedte bevindt. Er kunnen al dan niet afwijkingen zijn in de articulatie. | Neventerm: | ontwikkelingsdysfasie of -afasie van het expressieve type


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
15. Acknowledges the worrying gaps in the education response to emergencies, in particular given that early engagement not only benefits affected children but can also improve the effectiveness of the broader humanitarian response; reiterates its support for keeping schools as safe spaces for children, and stresses in this context the importance of protecting education from attack; calls for the EU and its Member States to commit to supporting the principles of the Comprehensive School Safety Framework and to protecting education from attack and military use in line with the Safe Schools Declaration and the Guidelines for Protecting Sc ...[+++]

15. is van oordeel dat de respons op crisissituaties wat betreft het onderwijs zorgwekkend tekortschiet, te meer omdat snel optreden niet alleen de getroffen kinderen ten goede komt, maar ook de doeltreffendheid van de humanitaire respons in brede zin kan verbeteren; herhaalt zijn standpunt dat scholen voor kinderen veilige plaatsen moeten zijn, en benadrukt in dit verband dat het belangrijk is dat onderwijsinstellingen niet het doelwit zijn van aanvallen; verzoekt de EU en haar lidstaten zich te verbinden tot onverkorte ondersteuning van de beginselen van het Comprehensive School Safety Framework en de bescherming van het onderwijs te ...[+++]


15. Acknowledges the worrying gaps in the education response to emergencies, in particular given that early engagement not only benefits affected children but can also improve the effectiveness of the broader humanitarian response; reiterates its support for keeping schools as safe spaces for children, and stresses in this context the importance of protecting education from attack; calls for the EU and its Member States to commit to supporting the principles of the Comprehensive School Safety Framework and to protecting education from attack and military use in line with the Safe Schools Declaration and the Guidelines for Protecting Sc ...[+++]

15. is van oordeel dat de respons op crisissituaties wat betreft het onderwijs zorgwekkend tekortschiet, te meer omdat snel optreden niet alleen de getroffen kinderen ten goede komt, maar ook de doeltreffendheid van de humanitaire respons in brede zin kan verbeteren; herhaalt zijn standpunt dat scholen voor kinderen veilige plaatsen moeten zijn, en benadrukt in dit verband dat het belangrijk is dat onderwijsinstellingen niet het doelwit zijn van aanvallen; verzoekt de EU en haar lidstaten zich te verbinden tot onverkorte ondersteuning van de beginselen van het Comprehensive School Safety Framework en de bescherming van het onderwijs te ...[+++]


The city of Kauhajoki in Finland uses instructors with Roma backgrounds to support children and their families at pre-school and comprehensive school levels as well as to support young adults in further studies and seeking employment.

In Kauhajoki (Finland) wordt gewerkt met instructeurs met een Roma-achtergrond om steun te bieden aan kinderen die aan het onderwijs voor jonge kinderen deelnemen (en hun gezinnen) en aan jongvolwassenen die verder willen studeren of werk zoeken.


As part of the European Commission's efforts to help reduce childhood obesity, the Commission's in-house science service, the Joint Research Centre (JRC), has published the first comprehensive report on school food policies in Europe.

Als onderdeel van de inspanningen van de Europese Commissie om obesitas bij kinderen te helpen terugdringen, heeft de eigen wetenschappelijke dienst van de Commissie, het Gemeenschappelijk Centrum voor onderzoek (GCO), het eerste uitgebreide verslag over het voedingsbeleid op scholen in Europa gepubliceerd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In our resolution we call for comprehensive measures: market stabilisation, sales promotion, a comprehensive school milk programme, increase of the maximum amount of minimum payments from EUR 7 500 to EUR 15 000 for all areas of agricultural production, an early retirement scheme/quota buy-back scheme, the strengthening of producer organisations, proper labelling of dairy products, export credit insurance similar to that which exists in the US and, for particular measures, the dairy fund.

In de resolutie roepen we op tot uitgebreide maatregelen: stabilisering van de markt, afzetbevordering, een uitgebreid schoolmelkprogramma, verhoging van het maximale bedrag van de minimale betalingen van 7 500 euro naar 15 000 euro voor alle agrarische sectoren, vervroegde uittreding / terugkoop van quota, versterking van producentenorganisaties, correcte etikettering van zuivelproducten, exportkredietverzekering naar Amerikaans model en, voor bijzondere maatregelen, het zuivelfonds.


In June 2011, Member States committed themselves to developing evidence-based and comprehensive national strategies to reduce early school leaving by the end of 2012.

De lidstaten hebben in juni 2011 toegezegd tegen het einde van 2012 breed opgezette nationale strategieën op wetenschappelijke basis te zullen ontwikkelen om vroegtijdige schoolverlating terug te dringen.


Androulla Vassiliou, the European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, said: "Member States need to focus on reforms and step up their efforts to implement comprehensive strategies against early school leaving.

Androulla Vassiliou, Europees Commissaris voor onderwijs, cultuur, meertaligheid en jeugdzaken, verklaarde: "De lidstaten dienen zich te concentreren op hervormingen en hun inspanningen inzake breed opgezette strategieën voor het terugdringen van voortijdige schoolverlating op te voeren.


14. Stresses the importance, in order to combat early school leaving effectively, of exchange of experience and best practice at national and European level; therefore urges the Commission to encourage cooperation between the Member States and to support their strategies through the exchange of experience, expertise and good practices; supports the Council Recommendation which suggests a common European framework for effective and efficient policies against early school leaving, including the idea that Member States should adopt comprehensive national strategies ...[+++]

14. benadrukt dat het uitwisselen van ervaring en goede praktijkvoorbeelden op nationaal en Europees niveau van groot belang is om schooluitval efficiënt aan te pakken; dringt er daarom bij de Commissie op aan samenwerking tussen de lidstaten aan te moedigen en hun strategieën te ondersteunen door middel van het uitwisselen van ervaring, deskundigheid en goede praktijkvoorbeelden; steunt de aanbeveling van de Raad waarin wordt voorgesteld een algemeen Europees kader te scheppen voor effectief en efficiënt beleid ter bestrijding van schooluitval, en dat de lidstaten uiterlijk in 2012 brede nationale strategieën zouden moeten invoeren om ...[+++]


The accompanying proposal for a Council Recommendation contains guidelines to help Member States develop comprehensive and evidence-based policies to reduce early school leaving.

Het bijgevoegde voorstel voor een aanbeveling van de Raad bevat richtsnoeren om de lidstaten in staat te stellen omvangrijke en op wetenschappelijke feiten gebaseerde beleidsmaatregelen te ontwikkelen om schooluitval terug te dringen.


Will the Commission outline any initiatives of which it is aware which have successfully contributed to the prevention of early school-leaving in the EU and elsewhere, and does it consider that a comprehensive policy should be developed at EU level to further assist the Member States to develop innovatory schemes and exchange information on best practice so as to ensure that early school-leaving and the causes of early school-leaving are eliminated?

Kan de Commissie aangeven van welke initiatieven zij weet dat zij succesvol hebben bijgedragen tot het voorkomen van het vroeg verlaten van de school in de EU en elders en meent zij dat in de EU een algemeen beleid moet worden ontwikkeld om de lidstaten verder te helpen innoverende programma's te ontwikkelen en informatie uit te wisselen over de beste methoden, opdat een einde wordt gemaakt aan het vroeg verlaten van de school en de oorzaken hiervan?


w