Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AQFD
Air Quality Framework Directive
Construction QA QS inspector
Construction QA QS manager
Construction QA QS supervisor
Construction manager
Construction quality and safety control supervisor
Construction quality control and safety inspector
Construction quality inspector
Construction quality manager
Construction quality managers
Leather goods quality director
Leather goods quality manager
Leatherware quality manager
Production improvement
Quality management
Quality management
Quality objective
TQM
Total quality management
Value analysis

Vertaling van "construction quality managers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
construction QA QS manager | construction quality managers | construction quality and safety control supervisor | construction quality manager

KAM-manager bouw | KVM-manager bouw | kwaliteitsmanager bouw | manager bouwkwaliteit


construction QA QS inspector | construction quality control and safety inspector | construction QA QS supervisor | construction quality inspector

KVM-inspecteur bouw | veiligheidsverantwoordelijke | inspecteur bouwkwaliteit | veiligheidscoördinator


leatherware quality manager | quality assurance/quality control manager | leather goods quality director | leather goods quality manager

directrice kwaliteit in de leerindustrie | hoofd kwaliteitsdienst in de lederindustrie | manager kwaliteit lederwaren | quality manager lederwaren


Committee for the adaptation to technical progress of Directive 2006/7/EC concerning the management of bathing water quality | Committee on the adaptation to scientific and technical progress of the directive concerning the management of bathing water quality and repealing Directive 76/160/EEC

Comité voor de aanpassing aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang van de richtlijn betreffende het beheer van de zwemwaterkwaliteit en tot intrekking van Richtlijn 76/160/EEG


production improvement [ quality objective | Quality management(ECLAS) | Value analysis(ECLAS) ]

productieverbetering [ kwaliteitsdoelstelling | produktieverbetering ]


Care given to improve the quality of life of patients who have a serious or life-threatening disease. The goal of symptom management is to prevent or treat as early as possible the symptoms of a disease, side effects caused by treatment of a disease,

symptoommanagement




Air Quality Framework Directive | Directive 96/62/EC on ambient air quality assessment and management | AQFD [Abbr.]

kaderrichtlijn luchtkwaliteit


Quality management and quality assurance standards - Guidelines for selection and use

Kwaliteitszorg en normen voor kwaliteitsborging - Richtlijnen voor de keuze en de toepassing


quality management (nom neutre) | total quality management (nom neutre) | TQM (nom neutre)

integrale kwaliteitszorg (nom) | kwaliteitsbeheer (nom neutre) | totaal kwaliteitsbeheer (nom neutre) | totale kwaliteitszorg (nom) | total quality management (nom)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
take a series of actions to ensure recovery of valuable resources and adequate waste management in the construction and demolition sector, as well as facilitate assessing the environmental performance of buildings. develop pre-demolition guidelines to boost high-value recycling in the sector as well as voluntary recycling protocols aimed to improve quality of and build confidence in recycled construction materials.

een reeks maatregelen nemen om te zorgen voor het terugwinnen van waardevolle middelen en een toereikend afvalbeheer in de bouw- en sloopsector, en om het beoordelen van de milieuprestaties van gebouwen te vergemakkelijken; richtsnoeren ontwikkelen voor het voorbereiden op de sloop om hoogwaardige recycling in de sector te bevorderen en vrijwillige recyclingprotocollen opstellen voor het verbeteren van de kwaliteit van en het vertrouwen in gerecycleerde bouwmaterialen.


25. Requests the French authorities to prepare an epidemiological assessment to determine the impact on the area close to Fos-Berre, in the immediate vicinity of the incinerator plant under construction at Fos-sur-Mer; recognises that Council Directive 1999/30/EC of 22 April 1999 relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air does not prohibit the construction of an incinerator in an area already affected by atmospheric pollution, but points out that, under Directive 1999/30/EC and Council Directive 96/62/EC of 27 September 1996 on ambient air ...[+++]

25. verzoekt de Franse autoriteiten een epidemiologisch onderzoek uit te voeren naar het effect van de afvalverbrandingsinstallatie die in Fos-Berre wordt gebouwd, voor de nabije omgeving; erkent dat Richtlijn 1999/30/EG van de Raad van 22 april 1999 betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht de bevoegde autoriteiten niet verbiedt om een verbrandingsinstallatie te vestigen in een gebied dat reeds met luchtvervuiling te kampen heeft, maar wijst erop dat krachtens Richtlijn 1999/30/EG en Richtlijn 96/62/EG van de Raad van 27 september 1996 inzake de beoordeling en ...[+++]


25. Requests the French authorities to prepare an epidemiological assessment to determine the impact on the area close to Fos-Berre, in the immediate vicinity of the incinerator plant under construction at Fos-sur-Mer; recognises that Council Directive 1999/30/EC of 22 April 1999 relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air does not prohibit the construction of an incinerator in an area already affected by atmospheric pollution, but points out that, under Directive 1999/30/EC and Council Directive 96/62/EC of 27 September 1996 on ambient air ...[+++]

25. verzoekt de Franse autoriteiten een een epidemiologisch onderzoek uit te voeren naar het effect van de afvalverbrandingsinstallatie die in Fos-Berre wordt gebouwd, voor de nabije omgeving; erkent dat Richtlijn 1999/30/EG van de Raad van 22 april 1999 betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht de bevoegde autoriteiten niet verbiedt om een verbrandingsinstallatie te vestigen in een gebied dat reeds met luchtvervuiling te kampen heeft, maar wijst erop dat krachtens Richtlijn 1999/30/EG en Richtlijn 96/62/EEG van 27 september 1996 de beoordeling en het beheer van ...[+++]


The common objective of these initiatives is to promote innovative infrastructure technologies and practices, develop means of transport, improve freight management, facilitate the construction of freight transport chains, simplify administrative procedures and enhance quality throughout the logistic chain.

Het gemeenschappelijk doel van deze initiatieven is innoverende technologieën en praktijken op het gebied van infrastructuur aan te moedigen, de vervoersmiddelen verder te ontwikkelen, het goederenbeheer te verbeteren, de totstandbrenging van goederenvervoersketens te vergemakkelijken, de administratieve procedures te vereenvoudigen en de kwaliteit in de volledige logistiekketen te versterken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. APPRECIATES that the Commission will provide technical guidance in 2006 on integrated environmental management, including environmental objectives, measures and instruments, by giving examples of good practice and referring to the relevant EU environmental legislation; CALLS on the European Union, Member States and their cities, within their respective responsibilities to improve the quality of life in cities and urban areas by promoting and implementing integrated environmental management, with a particular focus on reducing gree ...[+++]

7. WAARDEERT het dat de Commissie in 2006 technische richtsnoeren inzake geïntegreerd milieubeheer zal verstrekken, waaronder milieudoelen, -maatregelen en -instrumenten, door voorbeelden te geven van goede praktijken en te verwijzen naar toepasselijke milieuwetgeving van de EU; ROEPT de Europese Unie, de lidstaten en hun steden ERTOE OP om, binnen hun respectieve bevoegdheden, de levenskwaliteit in steden en stadsgebieden te verbeteren door het bevorderen en implementeren van een geïntegreerd milieubeheer, met een bijzondere nadruk op de vermindering van emissies van broeikasgassen en of een efficiënter gebruik van energie en een duurzaam gebruik van hulpbronnen in de steden, met name met betrekking tot milieuvriendelijk en duurzaam vervo ...[+++]


The cross-cutting nature of urban management issues means that any strategy for improving the urban environment needs to be coordinated with the other environmental policies concerned. including climate change policy (sustainable construction to improve energy efficiency, urban transport plans, etc.), protection of nature and biodiversity (reducing urban sprawl, converting industrial wastelands, etc.), quality of life and health (r ...[+++]

Door de sectoroverschrijdende aard van de problematiek van het stadsbeheer vereist iedere strategie ter verbetering van het stadsmilieu coördinatie met alle andere milieubeleidsaspecten. Hierbij wordt gedacht aan de bestrijding van de klimaatverandering (bouwwerken met een gunstige energie-efficiëntie, plannen voor stadsvervoer, enz.), natuurbescherming en biodiversiteit (beperking van de stedelijke expansie, sanering van industrieterreinen, enz.), levenskwaliteit en volksgezondheid (beperking van luchtverontreiniging en geluidshinder, enz.), het duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen alsook afvalpreventie en -recycling.


The cross-cutting nature of urban management issues means that any strategy for improving the urban environment needs to be coordinated with the other environmental policies concerned. including climate change policy (sustainable construction to improve energy efficiency, urban transport plans, etc.), protection of nature and biodiversity (reducing urban sprawl, converting industrial wastelands, etc.), quality of life and health (r ...[+++]

Door de sectoroverschrijdende aard van de problematiek van het stadsbeheer vereist iedere strategie ter verbetering van het stadsmilieu coördinatie met alle andere milieubeleidsaspecten. Hierbij wordt gedacht aan de bestrijding van de klimaatverandering (bouwwerken met een gunstige energie-efficiëntie, plannen voor stadsvervoer, enz.), natuurbescherming en biodiversiteit (beperking van de stedelijke expansie, sanering van industrieterreinen, enz.), levenskwaliteit en volksgezondheid (beperking van luchtverontreiniging en geluidshinder, enz.), het duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen alsook afvalpreventie en -recycling.


In a world market replete with cheap-labour based production the EU and its Member States should opt for high quality production based on jobs of good quality in firms and workplaces of high quality, with good management, efficient organisation and a high level of productivity and, last but not least, a constructive social dialogue between social partners whose rights are well defined.

In een wereldmarkt die verzadigd is van productie op basis van goedkope arbeid moeten de EU en haar lidstaten kiezen voor productie van hoge kwaliteit op basis van hoogwaardige banen in bedrijven en werkomgevingen van hoge kwaliteit, onder goede leiding, in een doelmatige organisatie en met een hoog productiviteitspeil en, niet in de laatste plaats, een constructieve maatschappelijke dialoog tussen sociale partners wier rechten naar behoren zijn vastgelegd.


The state of the urban environment report should cover the main environmental sectors (air, noise, water, waste, biodiversity), as well as the priority areas of the thematic strategy (management, transport, construction, design) and the wider aspects (health and quality of life).

In de verslagen over de toestand van het stedelijk milieu moeten de belangrijkste milieusectoren aan bod komen (lucht, lawaai, water, afval, biodiversiteit), evenals de prioritaire onderwerpen binnen de thematische strategie (beheer, vervoer, bouwen, planning) en meer algemene aspecten (gezondheid en levenskwaliteit).


Under the second scheme the local authorities may offer grants to SMEs as defined in the Commission's SME Aid Guidelines covering up to 50% of the costs for external consultancy with the aim of improving quality management and production in SMEs within the manufacturing and construction sector.

Krachtens de tweede regeling mogen lokale overheden subsidies verlenen aan het MKB in de zin van de genoemde kaderregeling van de Commissie ten bedrage van 50 % van de kostprijs van advies door externe consulenten met het oog op de verbetering van de kwaliteit van het management en de produktie van kleine en middelgrote ondernemingen in de verwerkende sector en de bouwsector.


w